2026-09-27, 15:19
Medlem
”Han ger långsint ett nytt ansikte kan man tycka” säger Patrik Sjöberg när Expressen hör av sig till honom
Citera
2026-09-27, 15:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Hela snacket om ursäkter har egentligen ingenting med saken att göra och det är bara ytterligare en rökridå.

Det här handlar helt och hållet om att han har en obehandlad störning. När en persons psyke och mentala spärrar är så skadade att man svarar på ett gammalt skämt eller ett SMS med ett livsfarligt strypgrepp då styrs man helt av sina aggressioner och inte av huruvida en ursäkt har godtagits eller inte.

Sluta tjata nu. Du är ett troll och du har postat samma sak minst 20 gånger nu.
Citera
2026-09-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Ah jag fattar... En mottaglig individ skulle kunna inspireras av idén och även om den aldrig tänkt tanken på att ge sig på Stefan Holms son så väcktes nu tanken och risken ökar.

I förlängningen bör alltså all humor om eventuella våldsdåd bli något som, i din mening, bör göras olagligt? Det var ju precis detta som "MrCool" debatten handlade om så jag antar att du var team Eksvärd då?

Jag håller inte med om det men alla har väl rätt till sin ståndpunkt.

Den känner jag inte till.

Alltså jag tycker åtminstone att det är klart olämpligt och osmakligt, och hade man sagt såhär om en säkerhetsklassad persons barn så hade det väl antagligen blivit en polissak, eller? Hur kan man utesluta att det är ett förtäckt hot utan att utreda saken?
Citera
2026-09-27, 15:20
Avslutad
Sandlåda much?
Citera
2026-09-27, 15:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Rätt åt komiker fjanten!en del tror dom kan säga va dom vill utan konsekvenser,står på Holms sida.

Har du under ditt liv nånsin sagt ett skämt som någon tagit illa vid sig av? Vad skulle du säga om någon pga detta skämt hoppade på dig och tog stryptag 8 år senare?
Citera
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kan inte se att det är någon skillnad mot att t ex fråga en aggressiv republikan som vill avskaffa monarkin om de vill döda de kungliga barnen. Och det hade inte passerat utan åtgärd.

Programmet skulle handla om Patrik Sjöberg men så prata om Patrik Sjöberg då. Stefan är antagligen också förbannad på att hans namn används för att marknadsföra ett program han inte ens är med i och än mer att hans barn dras in. Man hade lika gärna kunnat fråga Sjöberg om hans ”konkurrenter” i så fall utan att nämna namn. Dessutom är det märkligt att man ger Buenos Aires som exempel på plats lämplig för mord om nu Stefan just hade besökt den platsen. Det kan ju inte vara en slump i så fall.
Vad fyrkantigt du ser på saker. Du verkar så långt från att förstå skämtet, själva humorn i det eller anledningen till det så jag tror att det här är en onödig diskussion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Wow, idioten skriver på Facebook att han inte såg ursäkten, utan bara svarade "Dra åt helvete i affekt". Och att han fortfarande bar på ilskan än idag eftersom han aldrig förstått kontexten kring allt.

Helt uppenbar lögn från en patetisk människa.

Han bekräftar ju bara sin egen obehandlade störning med det där patetiska inlägget.

Att sitta och erkänna att man bär på en så intensiv ilska över ett gammalt skämt visar att hans psyke och mentala spärrar är helt skadade.
Citera
2026-09-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Att inte godta en ursäkt som han fick redan för 8 år sedan och istället angripa någon fysiskt tyder på lättkränkhet och allvarlig agressionsproblematik.
Jaså, jag var av uppfattningen att EP vägrat be om ursäkt. Det förändrar ju en del. Fortfarande extremt fånigt av EP att polisanmäla dock.

Att tuppa sig mot varandra på det här sättet är ett fullt naturligt och effektivt sätt för män att lösa konflikter, bli av med aggressioner och sätta gränser. Vanligtvis tar det inte åtta år men nu var det så lång tid som gick innan de möttes, en effekt av att kommunikation idag sker genom tv och sociala medier.

Jag är av uppfattningen att män skulle må bättre om dessa typer av tuppfäktningar mellan män var vanligare och mer socialt accepterade. Vi behöver bli bättre på att visa känslor och bli av med aggressioner.

Att vara falskt trevliga mot varandra samtidigt som man hugger varandra i ryggen kan kvinnor hålla på med. Män bör vara raka och ärliga även om det ibland innebär att vi slår varandra på käften.

Det falska skitsnacket bakom ryggen skadar oss män mer än vad en och annan snyting gör.
Citera
2026-09-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej det är Holm som vill ha ut något av Persson som ingen verkar veta. Det enda vi vet är att en ursäkt inte duger för Holm, så exakt vad är det han vill att Persson ska göra? Ska han be om ursäkt en miljon gånger medans han kysser Holms fötter?

Bättre skriva som det är istället att Holm har extrema aggressionsproblem. Han har nu gett sig på en högstadieelev och en poddare senaste året. Holm behöver jobba med sina inre demoner i huvudet helt enkelt innan han ger sig på mer personer, och det verkar Holm ha förstått nu också som tur är eftersom han ska söka vård för det.

Jag förstår, Emil Persson kan sitta och kalla folk för mördare och knarkare och måla upp scenarion där kända personers barn ska mördas i sina program, men den enda som har gjort något fel är om någon blir förbannad på det han säger?
Citera
Medlem
Citat:
Wow, idioten skriver på Facebook att han inte såg ursäkten, utan bara svarade "Dra åt helvete i affekt". Och att han fortfarande bar på ilskan än idag eftersom han aldrig förstått kontexten kring allt.

Helt uppenbar lögn från en patetisk människa.

Holm ljuger som vanligt. Patetisk människa.
Citera
Medlem
Citat:
Med det märkliga synsättet får man ju aldrig skämta någonsin

Det var ett uppenbart skämt. Olämpligt? Potentiellt. Men han bad om ursäkt flera gånger. Och nu har det gått mer än 8 år. Holms beteende är helt oacceptabelt. Som offentlig person får man vara åtminstone lite hårdhudad. Inte flippa ur som en impulsiv skitunge och sen ljuga om omständigheterna.
Frågan är väl varför Persson bad om ursäkt, vilket jag tycker är onödigt. Var Holm på hugget redan då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Den känner jag inte till.

Alltså jag tycker åtminstone att det är klart olämpligt och osmakligt, och hade man sagt såhär om en säkerhetsklassad persons barn så hade det väl antagligen blivit en polissak, eller? Hur kan man utesluta att det är ett förtäckt hot utan att utreda saken?

Det är ju ett skämt inom ramarna för ”fördomar”! Hur känsliga ska vi vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in