Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Enkelt svar! Vi hade inte behövt och skulle inte tagit in irakier, syrier eller afrikaner. Då hade vi inte haft problem med dem. Inte behövt lära våra ungar att undvika araber och negrer.
Du sa det själv (eller någon annan i tråden) Iranier tog vi in på 70-80talet, det var aldrig något större problem med dem. Visst var några kriminella även där, men inte ens i närheten av det vi ser med araberna och afrikanerna vi tagit in senaste 40 åren.
När jag var liten skrämde de vuxna upp oss att källartrollet skulle komma och ta mig om jag inte var snäll. Gissa vad vi skrämmer våra ungar med? Skillnaden är bara att källartrollet inte fanns på riktigt.
Men du läser inte det jag ”skriver”
Irakier kom redan under 60, 70 och 80 samt 90 talet men det var av flyktingskäl som hade med religion att göra så mestadels kristna, minoriteter osv.
Det du pratar om är senare flyktingströmmar som kom med kriget vilket jag påpekade för dig redan beror på att man skapade ett lögnaktigt krig mot ett land som man drog med hela EU både för vapen och militär.
Spanien var tvungna att skicka en hel del militär till Irak som dessa förstod inte ens anledningen till själva men gör idag.
Förstår du det jag skriver?
Jag har läst massor om detta så att du inte förstår faktan jag skriver är för att du är korkad olikt andra befolkningar i EU
Vad du skrämmer dina ungar med är din kunskapsnivå eftersom den är ganska låg i jämförelse med en fransman eller en spanjor och det är väl därför många tappat respekten för såna som dig.
Sen tror jag inte att du behöver oroa dig för syrier och irakier. 2 befolkningar som nu ifrågasätter varför deras regeringar sätts av USA och kräver nu att landet ska försörjas av byggas om av deras resurser än att slussas till USA