2026-09-27, 12:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Anmärkningsvärt att även frun portas. Guilty by association.

Hela familjen blir cancellerad, verkar det som?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/e79qRa/holms-fru-inte-valkommen-pa-bokmassan-har-inte-gjort-nagot?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Citat:
Vem som fattat beslutet är enligt henne otydligt. Hon är därför starkt kritisk mot att hennes medverkan påverkas.

”Jag har via sms frågat förlagschefen varför jag inte får komma till Bokmässan, för jag har verkligen inte gjort något alls, men har inte fått svar. Jag och Stefan skriver förvisso tillsammans och är gifta, men jag är också författare till egna böcker (på andra förlag) och är en egen individ”.

Eller så är det här bara ett reklamjippo för att Holms ska kunna sälja fler böcker… Ingen var väl särskilt intresserad innan det här?
Citera
2026-09-27, 12:21
Medlem
Snubchurps avatar
Går ni över till försvar av Persson nu för en ursäkt? Ni inser inte att det är den här typen av påhopp och mobbing som Emil Persson sysselsätter sig med. Så en ursäkt ursäktar allt?

Man är inte en idiot för en engångsföreteelse, man är en idiot för att man konsekvent är det.
Citera
2026-09-27, 12:25
Medlem
Dålig konsekvensanalys av Holm. Långsinthet i kombination med kort stubin.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag vet inte ens vem Emil Persson är och har inte en aning om vilket skitprogram som han haft, men det verkar låg nivå på "skämtfrågan" han ställde till Patrik Sjöberg, men att få det till mordhot är väl en aning överdrivet, eller? Men Emil Persson har alltså senare ställt en fråga huruvida även sonen ska mördas, i vilket sammanhang?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Nja då tror jag nog Sotomayor värderar sitt världsrekord på 245 cm högre än os guldet på 234 cm
Hur vet du det?
Oavsett så är ju OS guld det största man kan vinna.
Att vara olympisk mästare är det finaste en människa kan vara ,det är jämställt med att vara Oscarsvinnare eller Nobelpristagare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Går ni över till försvar av Persson nu för en ursäkt? Ni inser inte att det är den här typen av påhopp och mobbing som Emil Persson sysselsätter sig med. Så en ursäkt ursäktar allt?

Men för helvete, det hände för 9 år sen i och Persson korrigerade sitt misstag precis efter det hänt. Han tog bort klippet och bad om ursäkt till Holm.

Ni tycker inte att det är det minsta sjukt av Holm att gå till attack 9 år(!) senare trots att han redan har fått en ursäkt för det? Vad fan mer är det han vill att Persson ska göra?

Man blir ju orolig människorna i det här landet alltså som ställer på en sjuk mans sida. Det är uppenbart att Holm inte mår bra, det för inget friskt beteende på något sätt.
Citera
2026-09-27, 12:26
Moderator
Carlboms avatar
Att Holm är långsint är en rejält underdrift. Om han går runt och är våldsamt arg över ett 8 år gammalt och plumpt skämt så kan man ju undra hur mycket såna här små "oförrätter" han går runt och bär på. Karln framstår som en tickande bomb som kan flippa över vad som helst hur långt bak i tiden som helst.

Han måste ha en diagnos, och fler måste ha kommit i hans väg genom åren än vad som framkommit i media.
Citera
2026-09-27, 12:26
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Vad lågt att polisanmäla. Han borde istället ge Holm en ursäkt för det smaklösa skämtet 8 år tillbaka i tiden.

Det har han ju redan gjort, för 8 år sedan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emil-persson-bad-stefan-holm-om-ursakt-for-atta-ar-sedan

Holm behöver hjälp. Hans fru behöver stöd av en kvinnofridsgrupp.
Citera
2026-09-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hela familjen blir cancellerad, verkar det som?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/e79qRa/holms-fru-inte-valkommen-pa-bokmassan-har-inte-gjort-nagot?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Eller så är det här bara ett reklamjippo för att Holms ska kunna sälja fler böcker… Ingen var väl särskilt intresserad innan det här?

Tycker inte man kan kalla det ”cancellering” när det från Bokmässans sida handlar om att de så klart inte kan ha personer på plats som misshandlar andra. förstår du vilket säkerhetspådrag som hade behövts? Vem ska betala det, Bokmässan eller förlaget? Han och frun var på samma programpunkter och om programpunkten ställs in så ställs ju hennes medverkan in också. Vill hon ens sitta i olika soffor och prata om böcker när hennes man och medförfattare för mindre än ett dygn sedan misshandlat någon? Deras fokus borde väl va på att reda ut detta?
Senast redigerad av TropikensFauna 2026-09-27 kl. 13:08.
Citera
2026-09-27, 12:28
Medlem
Såhär skrev alltså Persson dagarna efter skämtet i tv.

” ”Hej igen Stefan. Mitt syfte var i alla fall att be så hemskt mycket om ursäkt, det var menat som ett skämt om Patrik Sjöbergs person men blev helt fel och borde aldrig varit med i programmet”.
Vidare skriver Persson:
"Jag förstår verkligen din reaktion, den är helt rimlig. Vi är superledsna för detta. Klippet är nedplockat."
På smset svarade Stefan Holm: ”Dra åt helvete!!!!!!”

Trots det går Holm till våldsam attack 9 år senare. Haha, ett helt jävla absurt beteende alltså. Försvara förfan inte dåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Jag tänker att Jessica borde prata med sin karl istället för media.

Nja, låter mer som att hon funderar på att skiljas från galningen.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Man blir lite fundersam... Holm som påstår sig vara så smart, hur kan han INTE förstå att det smaklösa skämtet för 8 år sedan, INTE är ett mordhot.

Det involverar ju Patrik Sjöberg, som inte ens är införstådd. Patrik Sjöberg är förstås läskig på alla sätt, ingen man vill möta i en mörk gränd i Buenos Aires precis, men det var inte frågeställningen.

Stefan reagerade på att de skämtade om hans då 14 årige son som gick i åttan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in