2026-09-27, 10:15
Medlem
Forever Winters avatar
Trolltråd!
Citera
2026-09-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Trolltråd!

Inget troll och 100% seriös fråga och all information är verifierat.
Citera
2026-09-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Inget troll och 100% seriös fråga och all information är verifierat.

Seriös i dina ögon kanske men i många andras framstår du troligtvis som en fjortis som ser upp till fel typer av människor.

Sen är det hela en fråga om hur man definierar tuffhet.

Min definition verkar ju skilja sig markant från din så därför kan jag som svar på din fråga säga att nej, det är de inte. Korkade och kortsiktiga kanske men inte tuffa.
Citera
2026-09-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Importer-Exporter
Seriös i dina ögon kanske men i många andras framstår du troligtvis som en fjortis som ser upp till fel typer av människor.

Sen är det hela en fråga om hur man definierar tuffhet.

Min definition verkar ju skilja sig markant från din så därför kan jag som svar på din fråga säga att nej, det är de inte. Korkade och kortsiktiga kanske men inte tuffa.

Bryr mig inte om hur jag framstår i andras ögon speciellt inte på en flashback tråd. Passar det inte så finns det miljoner andra fb-ämnen för dig att välja mellan. Sen kan du skippa din predikan för mig för det helt oväsentligt.

Definitionen utav tuffhet baseras på kontexten och i detta fall handlar frågan om gängmiljön så definitionen utav tuffhet baseras på denna kontext (gängmiljön) och inte på vad du själv tycker i ditt egna personliga liv.

Och när vi tittar på Lejonen så var dem numeriskt underlägsna mot både BSK och Tensta men ändå krossade dem bägge två och låg i krig mot båda samtidigt. Lejonen hade hjärta och ingen kan ta ifrån dem det. Och oavsett om dem var kriminella eller inte så är det väldigt få människor som kan göra samma sak. Eller har jag fel?
Citera
2026-09-27, 11:08
Avslutad
Citat:
Sveriges försmakt? När har dem varit i krig eller konflikt senast? Sitter bara och övar i skogen. Knappast särskilt tuffa

Man behöver inte ha varit ute i krig eller konflikt för att veta hur man hanterar ett vapen och sikta för att döda.

Hade Sveriges försvar makt fått order att ta ut dessa gäng du pratar om så hade alla redan varit döda av EN person för länge sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=Gm0f9fpetPA

Här har vi adam som har träffat en kokos på 1.2 km avstånd....
Citera
2026-09-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Man behöver inte ha varit ute i krig eller konflikt för att veta hur man hanterar ett vapen och sikta för att döda.

Hade Sveriges försvar makt fått order att ta ut dessa gäng du pratar om så hade alla redan varit döda av EN person för länge sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=Gm0f9fpetPA

Här har vi adam som har träffat en kokos på 1.2 km avstånd....

Alla kan lära sig hantera ett vapen och döda men det betyder inte att du är tuff.

Men att gå emot två större gäng än dig samtidigt och som har minst lika mycket resurser och vapen som dig och dessutom vinna mot alla odds är en helt annan grej som väldigt få människor kan göra.

Och du pratar om försvarsmakten med miljarder kronor om året för att slösa på vapen stridstankar flygplan bomber och säkerhetsutrustning etc och du jämför det med ett handfull av människor i ett förortsgäng är löjligt om du tror att försvarsmakten är tuffa för att dem vinner en sån kamp.

En bättre jämförelse hade varit om tex Sverige hade gått emot Ryssland, Kina eller USA i ett fullskaligt krig och vunnit. Då hade försvarsmakten kunnat kallat sig tuffa och modiga men inte att gå emot ett litet förortsgäng i Hässelby. Löjligt.

Eller om du hade haft 10 Lejon vs 10 soldater från försvarsmakten med lika mycket resurser, vapen och träning hade vart en väldigt jämn kamp på pappret och stor chans att Lejonen kommer ur som segrare även där för dem har bevisat att dem har rätt mentalitet för krig och bryter inte ihop som dem flesta andra hade gjort i samma situation.

Soldaterna i Försvarsmakten däremot har aldrig varit i krig och ingen vet hur dem hade reagerat i en sån situation. Riktig krig är inte samma som att leka i skogen på övningar.
Citera
2026-09-27, 11:32
Medlem
Flurigs avatar
Citat:

Exempel på detta är Merhawi som bara var 26 år gammal och hade redan terroriserat halva Stockholms alla gängledare och kriminella och var på god väg att ta över hela Stockholm ensam tills han blev skjuten i bakhuvudet av sin kurdiske "vän" Lanko Aziz från baksätet som en fegis.

Var det han som TV4 spelade upp en video på nyheterna när han låg svårt skjuten i en bil? 2017 om jag gissar.
Citera
2026-09-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurig
Var det han som TV4 spelade upp en video på nyheterna när han låg svårt skjuten i en bil? 2017 om jag gissar.

Ja han blev skjuten från baksätet i sin bil i Kista av sin "vän" Lanko Aziz.
Citera
2026-09-27, 12:00
Medlem
Wyrdkins avatar
Svarta är helt enkelt så ointelligenta att de antingen måste anpassa sig och bli bra kriminella eller dö ut. Titta bara på boerna eller Rhodesierna som är vita och tuffare än någon svart, för annars dör de.
Citera
2026-09-27, 12:07
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Alla kan lära sig hantera ett vapen och döda men det betyder inte att du är tuff.

Men att gå emot två större gäng än dig samtidigt och som har minst lika mycket resurser och vapen som dig och dessutom vinna mot alla odds är en helt annan grej som väldigt få människor kan göra.

Och du pratar om försvarsmakten med miljarder kronor om året för att slösa på vapen stridstankar flygplan bomber och säkerhetsutrustning etc och du jämför det med ett handfull av människor i ett förortsgäng är löjligt om du tror att försvarsmakten är tuffa för att dem vinner en sån kamp.

En bättre jämförelse hade varit om tex Sverige hade gått emot Ryssland, Kina eller USA i ett fullskaligt krig och vunnit. Då hade försvarsmakten kunnat kallat sig tuffa och modiga men inte att gå emot ett litet förortsgäng i Hässelby. Löjligt.

Eller om du hade haft 10 Lejon vs 10 soldater från försvarsmakten med lika mycket resurser, vapen och träning hade vart en väldigt jämn kamp på pappret och stor chans att Lejonen kommer ur som segrare även där för dem har bevisat att dem har rätt mentalitet för krig och bryter inte ihop som dem flesta andra hade gjort i samma situation.

Soldaterna i Försvarsmakten däremot har aldrig varit i krig och ingen vet hur dem hade reagerat i en sån situation. Riktig krig är inte samma som att leka i skogen på övningar.

Vi har många svenska FN soldater som varit i krig.
Citera
2026-09-27, 12:18
Medlem
pulverhonungs avatar
Svaret på din fråga är att dom besitter ett lägre IQ och därför inte kan begripa värdet av människoliv som vi normalt funtade människor gör, ihop med att dom 9/10 gånger har en problematisk uppväxt.

Du låter svin bögig förresten.
Citera
2026-09-27, 12:19
Medlem
Citat:
Bryr mig inte om hur jag framstår i andras ögon speciellt inte på en flashback tråd. Passar det inte så finns det miljoner andra fb-ämnen för dig att välja mellan. Sen kan du skippa din predikan för mig för det helt oväsentligt.

Definitionen utav tuffhet baseras på kontexten och i detta fall handlar frågan om gängmiljön så definitionen utav tuffhet baseras på denna kontext (gängmiljön) och inte på vad du själv tycker i ditt egna personliga liv.

Och när vi tittar på Lejonen så var dem numeriskt underlägsna mot både BSK och Tensta men ändå krossade dem bägge två och låg i krig mot båda samtidigt. Lejonen hade hjärta och ingen kan ta ifrån dem det. Och oavsett om dem var kriminella eller inte så är det väldigt få människor som kan göra samma sak. Eller har jag fel?

Gängmiljö eller inte, svaret är detsamma. Inget av det de gör är tufft. Och jag hoppas verkligen att din ålder börjar på en etta som tycker att det är det.

Man kanske är street smart men har man lågt IQ, inga framtidsutsikter eller respekt för sitt eget liv så är det som borrass sa i ett tidigare inlägg lättare att vara "tuff". Skiter man i allt är det lättare att vara "tuff" då man inte bryr sig om konsekvenserna. Men som jag sa, det är bara korkat och kortsiktigt då det oftast bara slutar på ett av två sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in