Citat:
Ursprungligen postat av
Burgundi
Menar du att du på allvar tror det. Emil uppmanar inte till mord, hur får du det till det? Att en galning skulle mörda Holm för att Emil säger att han har en fördom om att Patrik skulle mörda Stefan eller hans son i Buenos Aires. Det är ingen uppmaning till mord, det är hans fördom om Patrik (och ingen kan väl på allvar tro att han verkligen tror det eller att Patrik tycker så utan han spetsar till deras rivalitet).
Jag tycker inte det är speciellt roligt och jag tycker också att det är olämpligt. Men hur du kommer till den slutsatsen förstår jag inte.
Nej du förstår inte för att du saknar förmågan att förstå att galna människor inte resonerar som mentalt friska människor. En galning skulle mycket väl kunna läsa om uppståndelsen kring Emil och Holm som en uppmaning att ha ihjäl Holms son. När jag jobbade på mentalsjukhuset Lillhagen förr i tiden fanns det en man som påstod att KGB stulit hans rövhål. Han kunde därför inte skita och riskerade, enligt honom själv, att dö om han inte snabbopererades. Man erbjöd fotobevis på rövhålet men dessa ansåg han förfalskade av KGB. Så underskatta inte galningars fantasier.