2026-09-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Att yppa någons barn namn samtidigt som man använder mord i samma mening är i mitt tycke ett hot mot barnets säkerhet.
Det är ett hot och hot bör elimineras.
Heja Stefan!

Fast det handlade ju om fördomar Emil hade om Sjöberg som är tydligt tillspetsade. Det är svårt att ta på så stort allvar. Jag tror problemet låg i att de under den tiden använde just det klippet för att göra reklam för programmet vilket gav mer ”liv” åt det.

Jag tycker inte heja Stefan om han tog stryptag på honom för det där som var 2018. Dock om det är som Stefan säger att han höll i kläderna och någon tröja gick sönder är det ju ingen större grej.
Citera
2026-09-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Här på flashback, yttrandefrihetens högborg, skanderar pöbeln om hur bra, rätt och viktigt det är att misshandla folk som skojat för 8 år sen.

Hyckleriet vet verkligen inga gränser...

Knäppt, men ganska förutsägbart.
Citera
2026-09-27, 08:19
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stefan Holm säger ju i den här helt färska intervjun att Emil Persson ”hånflinade honom rätt upp i ansiktet”. Det eldade säkert på känslorna hos Holm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idrottsprofilen-stefan-holm-attackerade-journalisten-emil-persson-vid-bokmassan

Om det är sant förtjänade han mer stryk än han fick. Empatiös nolla som ska slösa skattepengar för att någon dragit i hans tröja. Dur har mitt stöd Holm.
Citera
2026-09-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om det är sant förtjänade han mer stryk än han fick. Empatiös nolla som ska slösa skattepengar för att någon dragit i hans tröja. Dur har mitt stöd Holm.

Varför? Han önskade inte att Stefan eller att hans skulle dö på något sätt. Det var en fördom han hade om Patrik Sjöberg och de blir ju tillspetsade för komisk effekt (nej jag tycker inte det är roligt) osv. Men om något så är det ju han själv som gör bort sig gällande sina fördomar och den han har fördomar mot (allts Patrik).
Citera
2026-09-27, 08:23
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Emil grät och blev tröstad av sina vänner i baren. Typiskt en mobbare. Sen patetisk polisanmälan på det.

Har han ens några vänner, förresten!?

Chezzuz vilken fjant.

Det kryllar ju av personligheter som Emil och man har alltid hatat dem. Ställer till en massa skit och är stora i käften, men när nån ger tillbaka så är det gråtvalsen och springa till polis/lärare/tränare och gråta ut över att nån är dum mot en. De kanske skulle rannsaka sig själva. Nu sjönk den här jävla Emil ännu längre ner. Tyckte redan illa om fanskapet
Citera
2026-09-27, 08:23
Medlem
Holms reaktion är konstig.

Skämtet handlade om rivaliteten mellan Holm och Sjöberg. Uppenbarligen vill Sjöberg inte mörda Holm eller hans son. Och han svarade ju också nej, skrattade och försökte i princip att vifta bort skämtet, kanske för att han känner Holm och visste att han skulle bli upprörd.

Att Holms son var en offentlig person som förekommit i media gör det också mer rimligt att han nämns i olika sammanhang.

Komikern är säkert ett as och jag kan förstå att Holm inte uppskattade skämtet. Men så farligt var det inte. Han tar det på ett blodigt allvar som är svårbegripligt och han verkar även ha missförstått/fultolkat det som sades.

Om det är så att komikern har fortsatt att provocera Holm genom åren så är det en annan sak, men om reaktionen enbart berodde på skämtet för 8 år sedan, då tycker jag inte att Holms agerande går att försvara.
Citera
2026-09-27, 08:26
Medlem
jugbandbluess avatar
hur mycket jag än stör mig på persson och de andra kolatorskarna i cyklopernas land tycker jag holm har missförstått vad som är skämt och allvar. han kanske är autistisk? såna brukar inte fatta skämt.
Citera
2026-09-27, 08:26
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Här på flashback, yttrandefrihetens högborg, skanderar pöbeln om hur bra, rätt och viktigt det är att misshandla folk som skojat för 8 år sen.

Hyckleriet vet verkligen inga gränser...

Flashback har väl aldrig varit konsekvent. Det är ju här vi pöbeln hänger och det är en salig blandning av folk.
Citera
2026-09-27, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Holms reaktion är konstig.

Skämtet handlade om rivaliteten mellan Holm och Sjöberg. Uppenbarligen vill Sjöberg inte mörda Holm eller hans son. Och han svarade ju också nej, skrattade och försökte i princip att vifta bort skämtet, kanske för att han känner Holm och visste att han skulle bli upprörd.

Att Holms son var en offentlig person som förekommit i media gör det också mer rimligt att han nämns i olika sammanhang.

Komikern är säkert ett as och jag kan förstå att Holm inte uppskattade skämtet. Men så farligt var det inte. Han tar det på ett blodigt allvar som är svårbegripligt och han verkar även ha missförstått/fultolkat det som sades.

Om det är så att komikern har fortsatt att provocera Holm genom åren så är det en annan sak, men om reaktionen enbart berodde på skämtet för 8 år sedan, då tycker jag inte att Holms agerande går att försvara.

Det är ju så väldigt uppenbart att det är i den kontexten och också just gällande fördomar. Om någon skulle bli sur så är det ju Patrik vilket han inte blir för han förstår att det är rivaliteten det skämtar om i just fördomsformatet. Om man ska ta upp fördomar måste man ju ta i lite. Det är ju verkligen inget hot mot Stefan och hans son.
Citera
2026-09-27, 08:28
Medlem
Från framgångsrik idrottsnörd till kunskapsnörd, sexnovellsförfattare och nu en verklighetens Örjan Lax.
Citera
2026-09-27, 08:28
Medlem
pextas avatar
Stefan Holm har Autism och/eller ADHD. Garanterat.
Citera
2026-09-27, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Flashback har väl aldrig varit konsekvent. Det är ju här vi pöbeln hänger och det är en salig blandning av folk.

Och extremt kontextlös. Slå han på käften vet jag…. Han var ju duuuuuuum. Suck om flashback varit folks moraliska kompass hade alla fått stryptag och sönderdragna tröjor varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in