2026-09-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Visste att du bara gissar och fantiserar ihop domedagsprofetior.

Tro kan du göra i kyrkan!
Menar du att det är en tro att gängkriminella kommer att hitta nya inkomster om man legaliserar vissa droger?

Jag tänker mig snarare tvärt om, att det är rena fantasier att tro de inte skulle göra det.

De kommer knappast vilja ha mindre inkomster. Är säker på att de löser det. Men du kanske tänker att de ska börja arbeta 07-16 istället? På Volvo.
Citera
2026-09-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Menar du att det är en tro att gängkriminella kommer att hitta nya inkomster om man legaliserar vissa droger?

Jag tänker mig snarare tvärt om, att det är rena fantasier att tro de inte skulle göra det.

De kommer knappast vilja ha mindre inkomster. Är säker på att de löser det. Men du kanske tänker att de ska börja arbeta 07-16 istället? På Volvo.
Det är nästan som att du vill fortsätta med dagens narkotikapolitik så att kriminella ska ha nåt att göra.
Citera
2026-09-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är nästan som att du vill fortsätta med dagens narkotikapolitik så att kriminella ska ha nåt att göra.
Och det är nästan som att du tror att de kriminella kommer sluta att vara kriminella bara för att en marknad försvinner.
Citera
2026-09-27, 08:48
Medlem
Citat:

Ja det är din egna fantasi då det inte sker där man legaliserat eller avkriminaliserat.

Nu får du bevisa att det blir som du säger genom källor.
Citera
2026-09-27, 08:48
Medlem
Citat:
Och det är nästan som att du tror att de kriminella kommer sluta att vara kriminella bara för att en marknad försvinner.
Ingen säger något sådant förutom du själv som häver ur dig det.
Citera
2026-09-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ja det är din egna fantasi då det inte sker där man legaliserat eller avkriminaliserat.

Nu får du bevisa att det blir som du säger genom källor.
Det är bara min tanke att de kriminella ordnar andra inkomster om de för knarkförsäljningen försvinner.

Men om de istället skaffar arbeten och slutar med det kriminella är det såklart toppen.

Är det något speciellt yrke som de tidigare gängkriminella brukar börja med när de slutar med mord och knark? Läkare kanske? Eller ingenjörer?
Citera
2026-09-27, 08:53
Medlem
Citat:
Det är bara min tanke att de kriminella ordnar andra inkomster om de för knarkförsäljningen försvinner.

Men om de istället skaffar arbeten och slutar med det kriminella är det såklart toppen.

Är det något speciellt yrke som de tidigare gängkriminella brukar börja med när de slutar med mord och knark? Läkare kanske? Eller ingenjörer?
Men kan du sluta slänga ur dig en massa gissningar?
Den enda personen i denna tråd som påstår att gängen skulle bara bli laglydiga lamm är du själv!
Citera
2026-09-27, 08:55
Medlem
Citat:
Men kan du sluta slänga ur dig en massa gissningar?
Den enda personen i denna tråd som påstår att gängen skulle bara bli laglydiga lamm är du själv!
Vad tänker du själv att gängen skulle syssla med om man legaliserade droger?
Citera
2026-09-27, 09:02
Medlem
Citat:
Vad tänker du själv att gängen skulle syssla med om man legaliserade droger?
Dom får en förlorad inkomst vilket innebär att det blir lite mindre till att lägga på vapen.
Man behöver heller inte anlita barn som langare och målvakter.

Varför ignorerar du polisen som får mer resurser att lägga på gängen?
Citera
2026-09-27, 09:06
Medlem
Citat:
Dom får en förlorad inkomst vilket innebär att det blir lite mindre till att lägga på vapen.
Man behöver heller inte anlita barn som langare och målvakter.
Och du tänker att de inte kommer att ordna alternativa inkomster?

Citat:
Varför ignorerar du polisen som får mer resurser att lägga på gängen?
Det beror väl på vad gängen kommer att syssla med istället.
Citera
2026-09-27, 09:13
Medlem
Citat:
Nä. Men jag ser ingen anledning att cannabis ska vara illegalt på grund av att vi har kriminella.
Citera
2026-09-27, 09:15
Medlem
Citat:
Och du tänker att de inte kommer att ordna alternativa inkomster?

Det beror väl på vad gängen kommer att syssla med istället.
Det finns bara det dom redan har och det kommer inte upp nya källor helt magiskt ur marken.

Och hur menar du med beror på vad gängen kommer att syssla med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in