2026-09-26, 21:58
Medlem
28-120s avatar
Behöver nog inte lära ut det. Ytligt umgänge är ok och resten ger sig självt med vettiga värderingar.

Det räcker med diskussionerna runt matbordet för att jag ska veta att det är lugnt. Det finns andra sätt att lära ut än förbud. Dessutom är inte alla ungdomar korkade. De ser också.
Citera
2026-09-26, 21:58
Medlem
Undvika dem från problemområden, ja definitivt. Har aldrig bott på platser där de varit ett problem och valt skola där bara välintegrerade gått. Man måste ju kunna se till individerna och ha lite koll på deras föräldrar. Finns ingen anledning att undvika de från vettiga familjer oavsett religion eller kulör.
Citera
2026-09-26, 22:03
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Finns ingen anledning att undvika de från vettiga familjer oavsett religion eller kulör.

Vad är en "vettig familj"?
Citera
2026-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Vad är en "vettig familj"?
Skötsamma och välintegrerade, jobbar och bidrar till samhället, kanske till och med högutbildade. Barnen är väluppfostrade.
Citera
2026-09-26, 23:58
Medlem
När man fokuserar för mycket på kvantitet utan kvalitet kan det ha negativ påverkan
Senast redigerad av Varmchokladmjolk 2026-09-27 kl. 00:05.
Citera
2026-09-27, 00:15
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Hur är det sunt förnuft?

Okej att man distanserar sig från aggressiva människor, från kriminella, osv när man får kännedom sådant, men att innan man mött en person, direkt kategoriera folk baserat på deras hudfärg eller religion, hur är det sunt förnuft?

Är fördomsfullhet och rasism plötsligt sunt förnuft? Sedan när? Någon behöver utveckla på vilket sätt sådant skulle vara "förnuftigt". Isåfall är väl Nordkorea världens mest förnuftiga land?

Kom igen, ge mig vassa motargument, för jag är ju sämst på att diskutera så att vinna över mig måste vara enkelt väl... :-)
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-09-27 kl. 00:19.
Citera
2026-09-27, 01:37
Medlem
Ganska konstigt

Mellanöstern är väl väldigt stort område om jag inte har missat något i din beskrivning. Så du menar att dina barn ska inte leka med kristna, minoriteter och judar ifrån Mellanöstern heller? Samma gäller Afrika. Lite som att du skulle ha problem med Grekland och säga till dina barn att inte leka med folk ifrån Sydeuropa.

Nu tror jag inte folk ifrån dessa delar vill leka med dina barn också men tycker det är lite konstigt att du klumpar alla ifrån Mellanöstern till att vara muslimer, kriminella och den värsta sorten.

Då kan du väl lika gärna lägga ner julen heller. Jesus måste ju också varit kriminell då han härstammade därifrån. Dina barn kan ju inte tro på en figur som kommer ifrån områden som uppfostrar kriminella.

Du har ju absolut ingen aning vem som är vem då ingen sund människa bär religiösa symboler mer förutom vissa som är kulturellt religiösa nuförtiden likt dig och tagit en religion ifrån Mellanöstern men själva hatar allt med Mellanöstern.

”Jag tror på en profet därifrån” ..

Jag firar jul också likt en tomte men säger inte till mina barn att Jesus egentligen kom ifrån Mellanöstern precis som hela hans släkt och generation.

Korkad är bara förnamnet till vissa människor i Sverige har jag börjat inse när man varit i Spanien, Frankrike och andra länder.
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-27 kl. 01:47.
Citera
2026-09-27, 04:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CivisMundi
Du motsäger ju dig själv i samma andetag.

Om beteendet verkligen var det viktiga skulle en skötsam person med flyktingbakgrund kunna duga, medan en svensk som beter sig illa inte gör det. Men du har redan bestämt att den första personen ska undvikas oavsätt hur den beter sig.

Då är beteendet inte primärt. Rasen är urvalskravet och ”beteenden” är bara efterhandsförklaringen. Första stycket var iallafall ärligt.
Det är learning by doing som gäller. Generellt är blattar och negrer mer kriminella och våldsamma än Kalles kaviarsvenskar. Tog inte många år för min unge att inse det också. Efter de puttat henna av sin första cykel, stulit den och kastat sten på henne lärde hon sig den hårda vägen. (Jag hämtade igen cykeln då det var klart vilka de var, senare flyttade vi) Kliade i fingrarna att stena dem till döds, men det gjorde jag inte.
Citera
2026-09-27, 05:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Ganska konstigt

Mellanöstern är väl väldigt stort område om jag inte har missat något i din beskrivning. Så du menar att dina barn ska inte leka med kristna, minoriteter och judar ifrån Mellanöstern heller? Samma gäller Afrika. Lite som att du skulle ha problem med Grekland och säga till dina barn att inte leka med folk ifrån Sydeuropa.

Nu tror jag inte folk ifrån dessa delar vill leka med dina barn också men tycker det är lite konstigt att du klumpar alla ifrån Mellanöstern till att vara muslimer, kriminella och den värsta sorten.

Då kan du väl lika gärna lägga ner julen heller. Jesus måste ju också varit kriminell då han härstammade därifrån. Dina barn kan ju inte tro på en figur som kommer ifrån områden som uppfostrar kriminella.

Du har ju absolut ingen aning vem som är vem då ingen sund människa bär religiösa symboler mer förutom vissa som är kulturellt religiösa nuförtiden likt dig och tagit en religion ifrån Mellanöstern men själva hatar allt med Mellanöstern.

”Jag tror på en profet därifrån” ..

Jag firar jul också likt en tomte men säger inte till mina barn att Jesus egentligen kom ifrån Mellanöstern precis som hela hans släkt och generation.

Korkad är bara förnamnet till vissa människor i Sverige har jag börjat inse när man varit i Spanien, Frankrike och andra länder.
Finns ytterst få judar i Sverige (iallafall som skyltar med det) Slöddertälje är fullt av kristna syrianer, det är också ett avlopp, om än inte lika illa som valda delar av Malmö och Göteborg.

Klart man lär sin avkomma att överleva i det nya Sverige. inte genom förbud utan genom "vad var det jag sa" Händer det tidigt i livet är risken mindre att hon blir gruppvåldtagen senare i livet, då hon lär sig undvika dylika situationer av självbevarelsedrift.
Citera
2026-09-27, 05:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CivisMundi
Det intressanta är att du säger dig veta exakt hur ”dom” beter sig, samtidigt som du stolt berättar att du aldrig har vänskaper, relationer eller affärer med dom

Så hur vet du? Du har ju medvetet tagit bort alla möjligheter att faktiskt lära känna människorna du bedömmer. Kvar blir nyhetsrubriker, främlingar på stan och dom dåliga exemplen man lägger märke till.

När en vit beter sig illa är han en dålig individ. När en invandrare gör det blir han bevis för hela gruppen. Dom skötsamma märker du aldrig eftersom du redan bestämt att dom inte får komma nära.

Du har byggt ett perfekt system där din världsbild aldrig kan motbevisas. Inte riskanalys direkt, mer en fördom med självförsvar.
Eftersom de fortfarande är en minoritet i Sverige som står för de flesta brotten undviker man dem. Väldigt många som köpt eller sålt något till blattar har fått problem, ibland stora problem. Det är väldigt ovanligt om man handlar med svenskar. Idag säljer man inte ens något på Blocket/Tradera längre. Man ger bort det till bekanta eller skrotar/slänger. Bara för att undvika problem.
Citera
2026-09-27, 05:26
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Om jag får barn så är det min plikt som förälder att se till att min avkomma inte har något med negrer och araber att göra. Det borde ses som en självklarhet. Var hälsad!
Citera
2026-09-27, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns ytterst få judar i Sverige (iallafall som skyltar med det) Slöddertälje är fullt av kristna syrianer, det är också ett avlopp, om än inte lika illa som valda delar av Malmö och Göteborg.

Klart man lär sin avkomma att överleva i det nya Sverige. inte genom förbud utan genom "vad var det jag sa" Händer det tidigt i livet är risken mindre att hon blir gruppvåldtagen senare i livet, då hon lär sig undvika dylika situationer av självbevarelsedrift.

Ni är det enda folket som har problem med allt och alla? Har inte du uppmärksammat det själv för Spanien, Frankrike osv har också tagit emot massa människor men där dömer man på individnivå än på grupp men för all del så är ni som ni är.

Ingen kommer vilja ändra er heller men många börjar ju också uppmärksamma ert hyckleri då du haft massa svenska ungdomar som varit med i TCC varav Liam Nebel är ganska känd världen över för hans verk precis som Rickard Andersson och några till svenskar.

Att göra sina barn till rädda små ungar är inte korrekt. Man uppfostrar sina barn att stå upp för sig själva och försvara sig samt kunna döma på individnivå.

Jag skulle inte viljat att du var far till mina barn

Finns massa minoriteter och judar i Sverige samt kristna. Jag har träffat många men jag är inte heller ett freak som undviker människor. Folk brukar inte direkt gå ut med sin religion direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in