Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Allt knark går att producera här i Sverige. Möjligtvis får man importera eventuella kokablad ifrån bönder i Peru.
Jag inser att du har någon sjuk besatthet av detta, men faktum är att förbudet skapar mer problem än substanserna någonsin kan göra. Det kommer att förekomma, så mycket bättre att det kommer fram i ljuset, att det kan beskattas och kontrolleras. Och framförallt, om man börjar utveckla ett problematiskt bruk så kan man få hjälp utan svårigheter, idag kan du inte det
Du förstår inte, man ska inte ens vilja testa eller börja med droger. På så vis kommer du inte drabbas av något problematiskt bruk.
Du får det att låta som att det är en enkel match om man hamnar i ett problematiskt bruk. Men nej, du lägger ansvaret på andra runtomkring. Bara för att du tror att du själv ska vilja stoppa ditt bruk och lägga in dig på en fancy rehabklink, så är det inte alls säkert att du vill det då.
Du får det att låta som att det bara handlar om.dig, att du är fri att bestämma och att missbruk ska vara ett individuellt val. Men det är inte det. Du drar ner alla runt omkring och din familj lider.
Jag tror säkert väldigt många ser profit här, att producera och sälja knark samt starta dyra rehabkliniker. Sorry, men jag vill hellre att de pengarna går till psykiatrin i Sverige, alla gånger.