2026-09-23, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jämn match för mitt Frölunda mot FBK idag! Jämn första, FBK hade andra och vi 3e. Tur att vi vann på straffar! Vi njuter av att leda SHL i en haltande tabell!

Det är nog inte fel att göra det med tanke på att Frölunda ofta faller senare delen på säsongen och tittar du matcherna har motståndarna haft ett spelmässigt övertag.

Lakers gjorde en bättre match mot Frölunda än mot Malmö, men blev ändå poäng vilket var tacksamt.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-09-23 kl. 05:41.
Citera
2026-09-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Är inne på samma linje att Löven måste spela äckligt disciplinerat på bortaisen som de ju gjorde mot Dif. Detta blir svårt eftersom Löven inte har tempot eller backar som håller måttet. Hösten kan ändå bli en hyfsad succé om Kovacs fokuserar på sina skills undantaget tjafs i vartannat byte. Jag tror att Löven klarar sig från nerkvalet med liten marginal med det otroliga stödet hemma och borta. 25 år är en galet lång tid att vara borta från Shl.

Exakt. Så länge de plockar poäng på bortais, framförallt mot Timrå, Linköping och HV71. Även Djurgården är bra om de kan sno åt sig nån poäng för dessa 5 lag är nog nere i bottenstriden. Men så länge de gör som i Lördags och sno en poäng borta kan de klara sig. Som sagt tror jag att hemmaplan kan de sno åt sig en hel del poäng, arenan kommer koka. 26 år är många år, vissa spelare var inte ens födda förra gången Löven var i SHL/Elitserien. Det är inget man slarvar bort och egentligen något unikt, senaste åren har det varit jojo upp och ner i Hockeyallsvenskan där samma lag varit uppe och sedan vänt tillbaka. Länge sedan ett "nytt" lag var uppe i SHL..

Citat:
Björklöven kommer säkert som alla andra nykomlingar ta många poäng första 12-15 omgångarna men efter det så försvinner underskattningen som är och dom kommer få det tuffare.

Absolut att det brukar vara så men nu är det väl lite så att Löven har tur i år att andra på pappret är sämre. Linköping, Timrå och HV71 är där nere. Vissa år är det nykomlingarna och något mer lag som är dålig men som sagt i pr finns det många som Löven på pappret kan slå och således slippa kval.
Citera
2026-09-23, 21:29
Medlem
Citat:
Jämn match för mitt Frölunda mot FBK idag! Jämn första, FBK hade andra och vi 3e. Tur att vi vann på straffar! Vi njuter av att leda SHL i en haltande tabell!
Färjestad dominerade Frölunda och inget annat
Frölunda ska vara riktigt glada över sina 2 poäng

När Lodin Johansson och Zohorna var på isen så såg SHLS bästa back ut som en junior
Citera
2026-09-24, 17:06
Medlem
Frölunda förnekar sig aldrig
Den äckliga fuskarklubben

Robert vill inte slänga någon under bussen, men va fan vill han antyda?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JOdqXj/frolunda-till-attack-mot-farjestad-siktade-pa-honom
Citera
2026-09-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Frölunda förnekar sig aldrig
Den äckliga fuskarklubben

Robert vill inte slänga någon under bussen, men va fan vill han antyda?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JOdqXj/frolunda-till-attack-mot-farjestad-siktade-pa-honom
Inget att bry sig om. Ohlsson är en lipsill, har alltid varit och kommer alltid att vara.
Citera
2026-09-24, 22:52
Medlem
Tre lika resultat:

Djurgården-Växjö 4-3 OT
HV71-Skellefteå 4-3 OT
Örebro-Björklöven 3-4 OT

Citera
2026-09-25, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det är nog inte fel att göra det med tanke på att Frölunda ofta faller senare delen på säsongen och tittar du matcherna har motståndarna haft ett spelmässigt övertag.

Lakers gjorde en bättre match mot Frölunda än mot Malmö, men blev ändå poäng vilket var tacksamt.
I år ser det ut att förhoppningsvis vara tvärtom! Förra året var vi överlägsna i SHL fram till 20 Januari ledde då med 18 poäng. Nu har vi ny trupp och spelat klickar inte allts trotts 3 vinster av 3.
Citera
2026-09-25, 22:18
Medlem
Citat:
I år ser det ut att förhoppningsvis vara tvärtom! Förra året var vi överlägsna i SHL fram till 20 Januari ledde då med 18 poäng. Nu har vi ny trupp och spelat klickar inte allts trotts 3 vinster av 3.
Utslagna i kvart eller semi mot Luleå för 4e gången senaste 7 säsongerna då?
Citera
2026-09-26, 04:25
Medlem
Citat:

Det ser ut som vanligt. Frölunda flyger ur startblocken, medan Lakers haltar fram. Men det är ändå stor chans att Lakers går längre i slutspelet, om de når dit. För just nu spelar Lakers som ett bottenlag, och då ligger de nästan sist också.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-09-26 kl. 04:27.
Citera
2026-09-26, 14:05
Medlem
Actuallysos avatar
Felpost
Senast redigerad av Actuallyso 2026-09-26 kl. 14:11.
Citera
2026-09-26, 14:20
Medlem
Nu ska det bli intressant att se Björklöven möta ett klasslag. Jag tror på Färjestad men om Björklöven vinner så tror jag att de kan överraska och ta sig långt. Vissa nykomlingar gör en bra första säsong.
Citera
2026-09-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nu ska det bli intressant att se Björklöven möta ett klasslag. Jag tror på Färjestad men om Björklöven vinner så tror jag att de kan överraska och ta sig långt. Vissa nykomlingar gör en bra första säsong.

Har Färjestad någonsin varit ett klasslag. Tycker mest det är deras pengar som gör att de når kvartsfinal ibland. Egentligen har de aldrig vunnit, på lika villkor. Nu ska ni kraxa mot en nykomling? Precis som när Lakers gick upp. Lite mer ödmjukhet och mindre vaskande i Karlstad.

Lakers och Hv71 ser ganska jämna ut i årets första smålandsderby, vilket ger en extra gnista. Det var ett par år sedan det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in