Citat:
Dina botten 4 är garanterat botten även fast jag tror Löven klarar sig från negativt kval. De är alldeles för hungriga på att spela i SHL. Med lite god vilja kan de nog slå Skellefteå just för att det kommer vara blodiga matcher där en utvisning kan fälla. Resten av de tre har jag svårt att se att de kan slå Skellefteå.
Angående toppen så får man hoppas att det går bra för Luleå, ny tränare kan göra allt men i botten kommer de inte hamna. Tror de dessvärre hamnar i getingboet i mitten.
Rögle är nog jäkligt sugen på SM-guld så känns som en joker i år, antingen spelar de för vinst eller så är de alldeles för sugen och det bli pannkaka.
Skellefteå är Skellefteå. De borde vara i topp och stå i final men efter ett guld kan der lika gärna bli pannkaka.
Det blir hursomhelst en spännande säsong, mer än vanligt för som sagt det kommer vara ruskigt jämnt i toppen och botten..
Min tabell, spontan sådan utan att kolla spelare och statisk osv blir nog:
Skellefteå
Färjestad
Rögle
Frölunda
Brynäs
Luleå
Örebro
Växjö
Djurgården
Malmö
Linköping
Löven
HV71
Timrå
Det kan bli en repris på Skellefteå-Rögle i Final med andra ord. Jag tror Timrå rycker mot HV71 om de inte får in några spelare. Finns väl typ ingen expert som inte tippar Timrå i botten, gärna med Löven men som sagt tror på Löven. 26 år är ändå 26 år, man vill verkligen få spela. Och hemmaplan där i Umeå kommer koka och skulle inte vilja möta de där. Tror att de kan knipa vinst i de allra flesta hemmamötena, vissa lag har väl knappt spelat där heller för den delen