2026-09-25, 21:25
Medlem
Jag vet inte hur många fransmän jag träffat i Sverige, men de har varit betydligt fler i antal än andra sydländska nationaliteter. Ofta är de i yngre åldrar och rör sig inom universitetsmiljöer. Den gemensamma nämnaren är att de kommer hit med den enda tanken att skaffa en svensk flickvän, oftast just en svenska med ett tydligt nordisk utseenede (de struntar uppenbarligen i Borreby-svenskorna och riktar sig markant på de nordiska sådana).

Detta kan jamföras med att svenska killar är förhållandevis föga intresserade av fransöskor, oavsett hur de ser ut. Med grekiska män har jag märkt ett liknande problem, men de är färre i antal. Det finns 33,5 miljoner franska män och bara därav kommer de innebära ett strörre hot än grekerna.

Finner fransmäns beteende mot nordiska kvinnor och svenskor i synnerhet sin förklaring i ett slags mindervärdeskomplex (andra världskriget osv osv)? Eller är det bara naturen som tar sin kurs när de går efter de vackraste kvinnorna?

Min tanke: Oavsett vilket visar svensken sig återigen vara vilsen och efterbliven när han lämnar dörrarna vidöppna för sydländska (bland många andra) män som kommer att ta sina kvinnor. Hur kan folk inte inse att detta är ett stort problem, givet Sveriges lilla befolkning och en redan urartad kvinnobrist?
Senast redigerad av ForFlashOV 2026-09-25 kl. 21:48.
Citera
2026-09-25, 21:29
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForFlashOV
Min tanke: Oavsett vilket visar svensken sig återigen vara vilsen och efterbliven när han lämnar dörrarna vidöppna för sydländska (bland många andra) män som kommer att ta sina kvinnor. Hur kan folk inte inse att detta är ett stort problem, givet Sveriges lilla befolkning och en redan existerande kvinnobrist?
Antingen kan man skydda sig från konkurrensen med regler, restriktioner och begränsningar. Eller så kan man anstränga sig för att själv bli bättre. Vilken strategi tror du har framtiden för sig?
Citera
2026-09-25, 21:31
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Jag vet inte hur många fransmän jag träffat i Sverige, men de har varit betydligt fler i antal än andra sydländska nationaliteter.
Du verkar ha koll på läget. Senegal är ju ett fransktalande land, men även MENA-länder som Algeriet (och ett dussin till).
Citera
2026-09-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Antingen kan man skydda sig från konkurrensen med regler, restriktioner och begränsningar. Eller så kan man anstränga sig för att själv bli bättre. Vilken strategi tror du har framtiden för sig?
Oavsett hur pass "bra" du blir i dina egna ögon, betyder inte det att andra kommer se ett värde i det. Det finns alltid en bättre chans att lyckas mot en konkurrent, jämfört med 10. Endast en dumskalle är likgiltig till att konkurrera mot 10 än mot 1.
Citera
2026-09-25, 21:39
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Oavsett hur pass "bra" du blir i dina egna ögon, betyder inte det att andra kommer se ett värde i det. Det finns alltid en bättre chans att lyckas mot en konkurrent, jämfört med 10. Endast en dumskalle är likgiltig till att konkurrera mot 10 än mot 1.
Det är inte ju inte så att vi har en massinvasion av fransmän som konkurrerar ut svenska män.

Vad sägs om att göra en liten förbättring i dig själv som gör att svenska kvinnor ser ett värde i dig? Försöka fila bort de mest autistiska sidorna och kufa lite mindre? Kanske ta en dusch då och då?

Vore det inte gott att bli vald av en kvinna för att hon vill ha just dig och inte bara för att de hon egentligen vill ha inte är tillgängliga?
Citera
2026-09-25, 21:43
Moderator
tobess avatar
Även om forumet dryper av incelpostande så tror jag ändå att detta tar priset

Känner du att det är problem kan du ju resa till t.ex. asien där "problemet" är det omvända.

I synnerhet unga personer dras till sånt som är "nytt och spännande". Hade det inte varit fransoserna hade du suttit och klagat på att kvinnor dras till "badboys" istället.

Var dig själv och förr eller senare så löser det nog sig för dig, också.
Citera
2026-09-25, 21:48
Medlem
Haha. Jag tycker ändå engelsktalande killar (Australien och UK tex) är de värdts konkurrenterna. De kan vara hur fula som helst men ändå faller svenska tjejer som furor. Träffat en del brittiska killar som själva varit förvånade över sin framgång. De säger att tjejerna ofta är helt likgiltiga för dem, tills de öppnar munnen och pratar engelska. Aldrig märkt att franska killar skulle vara så populära eller ens särskilt många i Sverige.
Citera
2026-09-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Även om forumet dryper av incelpostande så tror jag ändå att detta tar priset

Känner du att det är problem kan du ju resa till t.ex. asien där "problemet" är det omvända.
Fast de svenska män som går till Asien är losers som inte kunde skaffa sig en svenska från första början. Falsk ekvivalens.

Och nej, jag kan inte "dra till asien" för att jag inte accepterar tröstpriser.
Citat:
Var dig själv och förr eller senare så löser det nog sig för dig, också.
Jag är redan gammal och har hört den här typen av skit i decennier. Det löser inte sig för alla. Det är matematiskt omöjligt. Slut på cope och konfrontera verkligheten.
Senast redigerad av ForFlashOV 2026-09-25 kl. 22:03.
Citera
2026-09-25, 22:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Fast de svenska män som går till Asien är losers som inte kunde skaffa sig en svenska från första början. Falsk ekvivalens.

Så hur skiljer sig dessa män från dig med tanke på att:

Citat:
Jag är redan gammal och har hört den här typen av skit i decennier. Det löser inte sig för alla.Det är matematiskt omöjligt Slut på cope och möt verkligheten.

Nu kallar jag dig inte någon loser, men det är rätt starka uttryck från någon som uppenbarligen har samma problematik.
Citera
2026-09-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Så hur skiljer sig dessa män från dig med tanke på att:

Nu kallar jag dig inte någon loser, men det är rätt starka uttryck från någon som uppenbarligen har samma problematik.
För att jag inte drar till Asien? Jag är inte en rasförrädare. Det finns ingen skam i att inte vinna i ett sjukt system. Skamen är att bita i gräset medan andra ler och tar det som är din.
Citera
2026-09-25, 22:09
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Det löser inte sig för alla. Det är matematiskt omöjligt. Slut på cope och konfrontera verkligheten.
Nej, det är helt korrekt. Det beror på att de männen är autistiska kufar som ingen kvinna i världen kan attraheras av. Det säger jag med all människokärlek som jag kan uppbåda, alla människor är inte relationskompatibla och är inte beredda att göra de uppoffringar som krävs för att göra dem lite mer intressanta för de motsatta könet som krävs.

De vill ha den kravlösa kärlek som en barn kan förvänta sig av en mor och de kommer aldrig att få den.
Citera
2026-09-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Nej, det är helt korrekt. Det beror på att de männen är autistiska kufar som ingen kvinna i världen kan attraheras av. Det säger jag med all människokärlek som jag kan uppbåda, alla människor är inte relationskompatibla och är inte beredda att göra de uppoffringar som krävs för att göra dem lite mer intressanta för de motsatta könet som krävs.

De vill ha den kravlösa kärlek som en barn kan förvänta sig av en mor och de kommer aldrig att få den.
Det finns fler män än kvinnor i Sverige. Det finns många fler fertila män än kvinnor i Svierge. Om vi sedan räknar in att de kvinnor som är etniska svenskor och har ett nordiskt utseende sällan är singla (efter 20) till att börja med hamnar vi i en matematisk oundviklighet att tusentals svenska män kommer förbli ensamma.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FccbKc0j8%2Fpo lc122.jpg

Välkommen till verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in