Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Japp, du har helt rätt. Att bryta ut inlägg och flytta dem till en annan tråd, eller en ny, funkar tyvärr inte heller för närvarande. Men det kommer funka igen när teknikerna är klara med den nya forumskoden.
Ok, tack för info!
Då tänker jag på TS förslag här:
Kan FB snälla konfigurera om så att alla inlägg som flyttas till en ny tråd får rubriken av original-ämnet på sig?
Jag tycker förslaget är klokt, men skulle nog vilja omsluta rubriksträngen med hakparanteser [...]
För en sak jag kan störa mig på är att inlägg ≥#2 i en befintlig tråd, där inlägget har en rubrik, att om man direktlänkar till inlägget så får direktlänken trådens titel utan hänsyn till inläggets titel.
Kan illustrera: se min edit.
Edit: lagt till rubrik
Edit2: lägger in länk till meta
(FB) Markera inlägg som är flyttade från annan tråd
Edit3:
Borde vara
— [Underrubrik]
Mitt förslag är alltså att lägga till en underrubrik vid omvandling av URL till BBcode när det direktlänkas till ett inlägg som i sig innehåller en rubrik. Borde kanske köras som separat förslag i egen tråd, men eftersom implementeringen av mitt utökade förslag påverkar TS förslag så får det ses som ett motförslag inom befintlig tråd
För TS förslag har nämligen ett logiskt fel som behöver täppas igen. Nämligen om inlägg bryts ut i en ny tråd. Då har vi två trådar med samma rubrik. Vilket motverkar syftet med utbrytningen.
Fixen är att vid flytt till ny tråd måste rubriken sättas manuellt. Resterande som följer borde få tidigare tråd som underrubrik.
Jag tror den logiken håller. Tar gärna emot pushback ifall det finns praktiska problem med det förslaget. Men om jag återigen är rätt på det så är det adjecenta features, inte dependencies.