2026-09-25, 16:09
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Överpris enligt en korrupt domstol. Warranterna var värda betydligt mer efter 6 månader och pensionärerna gjorde vinst.

Du kan ju inte sälja en tillgång, tex en aktie som har börsvärde 100 kr för 150 kr för att du
tror/hoppas att den skall vara värd det om sex månader.
Citera
2026-09-25, 16:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Han kommer aldrig att förändras. Nu är det ungdomar som ska blåsas på pengar. Så länge det går. Sedan blir det en annan fokusgrupp.

Har är urtypen av en Narcissist med grandios självbild , parad med mytomana drag.

Hade han varit smart skulle han efter frigivning dragit sej tillbaka, slickat såren och räknat
hur mycket han har kvar på kontona och leva ett bra liv.

Men en Narcissist funkar ju inte så. Uppmärksamhet och beundran av andra är hans syre.
Citera
2026-09-25, 16:22
Medlem
Citat:
Överpris enligt en korrupt domstol. Warranterna var värda betydligt mer efter 6 månader och pensionärerna gjorde vinst.

Kasst argument.

Ungefär som om du skulle anlita mig för att hålla i din plånbok varvid jag nallar en tiondel av dina pengar för att satsa 60% av dessa på roulettebordet och resten köper jag porsche, villa och helikopter för.
Om jag vinner på rouletten så får du tillbaka en plånbok med lite extra pengar i men om turen inte är med oss så saknas 10%.
Oavsett vilket har jag nu en villa, porsche och helikopter.
Citera
2026-09-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Kasst argument.

Ungefär som om du skulle anlita mig för att hålla i din plånbok varvid jag nallar en tiondel av dina pengar för att satsa 60% av dessa på roulettebordet och resten köper jag porsche, villa och helikopter för.
Om jag vinner på rouletten så får du tillbaka en plånbok med lite extra pengar i men om turen inte är med oss så saknas 10%.
Oavsett vilket har jag nu en villa, porsche och helikopter.

Du beskrev precis hur finansbranchen funkar. Varför skal Ernstberger straffas annorlunda.
Citera
2026-09-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du kan ju inte sälja en tillgång, tex en aktie som har börsvärde 100 kr för 150 kr för att du
tror/hoppas att den skall vara värd det om sex månader.

Det är warranter vi diskuterar.
Citera
2026-09-25, 18:01
Medlem
HomoDeuss avatar
Jag förstår hans syfte med watchdog.ai. Rättstillämpningen är ofta ett skämt. Och ofta politiskt färgad. Speciellt så i ekomål.
Citera
2026-09-25, 18:07
Medlem
Citat:
Du beskrev precis hur finansbranchen funkar. Varför skal Ernstberger straffas annorlunda.

Knappast så det funkar i finansbranschen generellt.

Inget konstigt i att pensionsspararna betalar 2% i förvaltningsarvode för en dåligt presterande fond varav det mesta går till säljarna på Allra.

Däremot att säljaren/rådgivaren inte nöjer sig med avtalade arvoden utan dessutom ser till att fonden köper onoterade värdepapper till uppenbara överpriser för att själva ta del av en oskälig vinst på fondandelsägarnas bekostnad är inte brukligt.
Citera
2026-09-25, 18:29
Medlem
Citat:

Det är så rörande att se hur du verkligen anstränger dig för att försvara AE här i tråden.

Hur går det tycker du?
Citera
2026-09-25, 18:32
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Hans advokat med knulltoffsen såg ju seriös ut..jag hade dömt livstid bara därför..

100% rätt den advokaten begär svarta pengar vid sidan om av klienter , har sett det med egna ögon!

Och Ja han både ser ut och är OSERIÖS!

Att inte AE ser detta vid blotta åsynen säger en del om honom.

Advokaten bor för övrigt även han på Lidingö.
Citera
2026-09-25, 18:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Han är kompetent och jävligt duktig. Och borde tas vara på bättre. Övriga svennar klarar ju med nöd och näppe bara av att basha andra.
Citera
2026-09-25, 18:42
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Han är kompetent och jävligt duktig. Och borde tas vara på bättre. Övriga svennar klarar ju med nöd och näppe bara av att basha andra.
Men han ljuger ju så det ryker ur öronen
Citera
2026-09-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Det är så rörande att se hur du verkligen anstränger dig för att försvara AE här i tråden.

Hur går det tycker du?

Kom med något argument istället för att dravla som en NPC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in