2026-09-25, 18:23
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Partiledningen gör nog det, men väljarna hatar SD mer än de hatar V.
Man vet naturligtvis inte exakt hur det förhåller sig om 475 780 röster ännu iom att Thand Ringqvist inte har haft något samtal med sina väljare. Partiet hållning är att hata V och SD.
Citera
2026-09-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det är ju ganska många väljare som inte gillar pedofiler och folk i ledningen som är dömda för misshandel m.m.

Tänker du på V's eller C's ledning?
Citera
2026-09-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Man vet naturligtvis inte exakt hur det förhåller sig om 475 780 röster ännu iom att Thand Ringqvist inte har haft något samtal med sina väljare. Partiet hållning är att hata V och SD.

Så är det absolut. Men jag har uppfattat avståndstagandet till SD som starkare än avståndstagandet till V. Alla som tänker längre än näsan räcker har fattat redan innan valet att man måste välja mellan SD och V. Centern valde V när de pekade ut MA som sin statsministerkandidat.
Citera
2026-09-25, 18:26
Medlem
Citat:
Tänker du på V's eller C's ledning?
Jag tänker på Demrok som skallade personer vid två olika tillfällen, sen har ju C flera pedofilskandaler och har även föreslagit lättnader på straff för pedofili och tidelag
Citera
2026-09-25, 18:35
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Så är det absolut. Men jag har uppfattat avståndstagandet till SD som starkare än avståndstagandet till V. Alla som tänker längre än näsan räcker har fattat redan innan valet att man måste välja mellan SD och V. Centern valde V när de pekade ut MA som sin statsministerkandidat.
Nej, C valde egentligen att inte få igenom något av sin politik till sina väljare.
Citera
2026-09-25, 18:36
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Den sista meningen är slutsatsen du drog, men jag är inte övertygad om att ledningen för C drog samma slutsats.
Citera
2026-09-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Nej, C valde egentligen att inte få igenom något av sin politik till sina väljare.

Visst, det kan jag hålla med om. Men de gjorde det för att SD-hatet är en av deras kärnfrågor.
Citera
2026-09-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jag tänker på Demrok som skallade personer vid två olika tillfällen, sen har ju C flera pedofilskandaler och har även föreslagit lättnader på straff för pedofili och tidelag

Fattar. Jag är alltså inget fan av varken C eller V. Men vad är det du vill säga? Att väljarna inte heller borde gilla C?
Citera
2026-09-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Den sista meningen är slutsatsen du drog, men jag är inte övertygad om att ledningen för C drog samma slutsats.

Så C hade på allvar trott att V skulle vika sig efter valet? Nu har ju C visserligen fått en present från ovan med valfusket, så det kan vara så att spelplanen ändras - men det kunde de ju inte ha vetat innan.
Citera
2026-09-25, 18:42
Medlem
V är inne på S inte ska få talmannen. Jag trodde att C skulle komma fram till samma sak som V av samma orsak men de verkar vara mer intresserade av att S även ska få styra själva.
Citera
2026-09-25, 18:45
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Visst, det kan jag hålla med om. Men de gjorde det för att SD-hatet är en av deras kärnfrågor.
Det är möjligt att få hata olika partier är prio 1 och politik sekundär för C- väljare.
Citera
2026-09-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja vill du att dina skattepengar ska gå till att betala böter får du önska att kommande regering gör samma prioritering.

Jag med. Det är första gången någonsin som den statliga skatt på ca 80 000kr per år som jag betalar faktiskt går till något bra för Sverige

Sverige ska följa Denmark, Polen och Ungern och kommer släppa fram minimala volymer av oanställnigsbara bidragsberoende analfabeter. Majoriteten i Sverige (Tidö+S) röstade på stramare invandring.
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-25 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in