2026-09-25, 14:03
Moderator
HelgeBuks avatar
Det är inte helt ok men heller inte helt fel.

Jag brukar bara stå där när barnen är med, men har inga moraliska problem med att ta en sån plats, speciellt om flera är lediga.
Citera
2026-09-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Då gäller det ju att man som förälder ser till att barnen inte går i körbanan på ett olämpligt sätt.
Ändå en risk, hoppas du blir påkörd av en familjeparkeringsskylt
Citera
2026-09-25, 14:46
Medlem
Citat:
Jag kan ju visa "hyfs och stil" i andra sammanhang där du inte visar hyfs och stil. Vi bryr oss om olika saker.
Bra att du gör det i andra sammanhang, det är det inte alla som gör. Jag undrar vad det är det som gör att du väljer att inte göra det när det gäller familjeparkeringar?
Citera
2026-09-25, 14:55
Medlem
Moraliskt sett skäms jag inte för att parkera på varken familjeparkering eller handikappen.
Men är ju lätt hänt att få en p-bot om man tar handikappsparkeringen så det undviker jag men finns ju inte en chans att få böter på familjeparkeringen så den tar jag oftast.
Citera
2026-09-25, 16:18
Medlem
PerniWhas avatar
Ett jävla ofog att stå på familjeparkering, de finns ju av en viss anledning.
Själv skulle jag aldrig komma på tanken, parkerar till stor förtret av närstående en bit bort för att slippa dörruppslag på bilen.
Citera
2026-09-25, 16:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.

Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?

Bara en sociopat tycker det är okej
Citera
2026-09-25, 16:43
Medlem
fjollciggs avatar
Det är okej, men bara om man också klarar av att trycka en familjepizza. Med kanter. Annars är det bara pinsamt.
Citera
2026-09-25, 16:56
Medlem
Blänger å idioten som parkerar fel.
Tänker att han är en person med liten hjärna.
Citera
2026-09-25, 16:57
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Då borde du orka gå till och från den vanliga parkeringen.
Jag orkar även gå en mil till affären, men inte ställer jag mig en mil bort för det.
Citera
2026-09-25, 17:31
Medlem
Om man är så korkad att man inte fattar varför det finns familjeparkeringsplatser, eller för den delen tycker att man själv kan stå där trots att man inte uppfyller de faktiska kriterierna - då är man ju uppenbart förståndshandikappad och då är det inte lönt att resonera med vederbörande. Låt miffot stå där och tänk att du är bättre på exakt alla sätt jämfört med den lilla människan som inte förstår världen.
Citera
2026-09-25, 17:34
Medlem
ansluts avatar
Citat:
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.

Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?

Nej, inte ok. Bara blattar som gör så. Och parkera på handikappsparkering.
Citera
2026-09-25, 17:37
Medlem
Det är diskriminerande att ha speciella sk familjeparkeringar. Om man nu nödvändigtvis skall ha med sig ungar till exvis IKEA-varuhus får man väl nyttja de vanliga parkeringarna som råkar vara lediga. Däremot är det ett allvarligt ofog om man ställer sig på handikapparkeringar utan tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in