Citat:
Ursprungligen postat av
MrTomte
Eftersom jag vägrar att befatta mig med Aftonblaskan tittade jag bara på SVT-klippet och... började Daniel Helldén med att idiotförklara alla människor i Sverige?! Bara för att Daniel själv inte verkar ha förstått att vindkraft inte producerar el när det inte blåser och att solkraft inte producerar el när det är märkt så betyder inte det att alla andra i Sverige inte fattat detta. Vilket monumentalt självmål! Jag förstår att MP hellre försöker fronta Lind istället för Helldén. Att släppa upp Helldén mot, enligt mig, Sveriges skarpaste politiska retoriker, Ebba, visar att MP i största allmänhet och Helldén i synnerhet saknar självinsikt.
Bortsett från detta och för att återgå till topic...
KD och MP kommer aldrig att sitta i samma regering! De tycker så genuint illa om varandra att sätta dem i samma rum skulle riskera att utlösa WWIII. Det är mer rimligt att Netanyahu blir president i Iran än att MP och KD sätter sig i samma regering.
Helldén förstår det. Däremot struntar han i konsekvenserna. MP är en sekt, en religiös övertygelse där klimatet är den sanna guden.
I bästa fall, och då menar jag verkligen i bästa fall, är han ignorant.
I praktiken är de dock dumbockar och utnyttjas av kapitalister som skrattar hela vägen till banken när de förespråkar statlig finansiering av ”alternativ” energi. Och gissa vem som betalar i slutändan?