2026-09-25, 08:07
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur många är det idag som använder vanlig traditionell tvål att tvätta händerna med. Inte flytande tvål utan dom fasta tvålarna som är billigare och räcker längre. Tvättar alltid händerna med fast handtvål Hur gör ni och vad anser ni om fast handtvål?
Citera
2026-09-25, 08:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hemma: aldrig. På hotell: alltid.
Citera
2026-09-25, 08:23
Medlem
Börjat använda fast tvål, både till händerna och kroppen.

Har flytande också ifall det kommer gäster.
Till kroppen har jag den fasta där det behövs mer avfettning
Citera
2026-09-25, 08:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Hur många är det idag som använder vanlig traditionell tvål att tvätta händerna med. Inte flytande tvål utan dom fasta tvålarna som är billigare och räcker längre. Tvättar alltid händerna med fast handtvål Hur gör ni och vad anser ni om fast handtvål?

Fick en sådan gratis tidigare i år. Använde den i duschen. Gud så bra den var!
Inte använt sedan jag var barn.
Citera
2026-09-25, 09:04
Medlem
Pripps0.0s avatar
Barnängens fasta barntvål. Alltid.
Citera
2026-09-25, 09:11
Medlem
J.Doessons avatar
Har flytande tvål vid handfatet och på köksbänken men har börjat använda barnängens fasta tvål när jag duschar. Räcker betydligt längre och jag känner mig renare.
Citera
2026-09-25, 09:37
Medlem
2560ps avatar
Alltid fast. Flytande är djävulens påfund.
Citera
2026-09-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ja, bästa tvålen.
Citera
2026-09-25, 09:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Den bästa.
Citera
2026-09-25, 09:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ja, bästa tvålen.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Den bästa.

Enig. Jag blev upprörd när den försvann, trodde de upphört med produktionen för att jag typ var enda kunden, haha

Skönt att det var något tillfälligt problem, och att den kom tillbaks 👍
Citera
2026-09-25, 10:12
Medlem
Nästan alltid fast tvål. Förr i tiden Reporia svavel-tjärtvål, sedan den försvann ur affärerna brukar det bli första bästa oparfymerade. Neutral, Änglamark eller vad den nu kan tänkas heta i den affär där man handlar för dagen.
Citera
2026-09-25, 10:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Enbart flytande till händerna. Känns inte så fräscht att flera personer ska dela på en handtvål och man kan ju inte ha flera ligga framme... Och sen att barn ska stå och leka och kladda med tvålen i onödan... Nope...

Den fasta Dove-tvålen har jag däremot som personlig tvål, använder den till ansiktet som daglig hudvårdsrutin. Känns otroligt rent och fräscht efteråt och upplever att ansiktet får en annan lyster. Finns många fasta tvålar som luktar gott, men som inte alls känns bra. De är väldigt sträva och det känns inte rent efter tvätt. Bäst är Dove eller möjligen Barnängen.

Är jag någonstans och det finns både fast och flytande tvål att tillgå på toaletten tvättar jag absolut med den flytande. Sällan det bara finns en fast tvål, men är så fallet använder jag den naturligtvis. Men det känns inte riktigt bra så tvättar händerna igen senare med flytande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in