2026-09-24, 22:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du vet inte hur situationen var. Du förutsätter att den var på ett visst sätt. Det är tankefelet du gör.
Jasså vifta med osäkerhetskortet?

Men du VET hur det var?

Men vi får faktiskt hålla oss till det vi VET. Om allt gått rätt till, varför har chef efter chef köpts ut?

Och varför soc sågat själva internt via Lex Sarah och externt via Ensolution-utredningen som de dessutom försökte mörka, men misslyckades?

Och framföralllt? Varför är Elsa hemma igen?
Citera
2026-09-24, 22:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
På vilket sätt är det ett patetiskt svar?

Du hämvisar till en partisk källa. Är det svårt att fatta?
Är det svårt att fatta? är det svårt att fatta?

Kul att du inte håller dig själv till samma krav om partinslags giltighet.

Victorias historia har kontrollerats av Kaliber, bodström och CFR.

Medans vårdens version har bevisats vara lögnaktig. De spred rykten och gjorde falska MbP anklagelser. Förtroendet för dem är borta.

Victoria har aldrig ljugit.
Citera
2026-09-24, 22:48
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jasså vifta med osäkerhetskortet?

Men du VET hur det var?

Men vi får faktiskt hålla oss till det vi VET. Om allt gått rätt till, varför har chef efter chef köpts ut?

Och varför soc sågat själva internt via Lex Sarah och externt via Ensolution-utredningen som de dessutom försökte mörka, men misslyckades?

Och framföralllt? Varför är Elsa hemma igen?

Nej jag VET inte hur det var och jag har varit förbannat tydlig med det.

Ibland undrar jag om du ens är läskunnig?
Citera
2026-09-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är det svårt att fatta? är det svårt att fatta?

Kul att du inte håller dig själv till samma krav om partinslags giltighet.

Victorias historia har kontrollerats av Kaliber, bodström och CFR.

Medans vårdens version har bevisats vara lögnaktig. De spred rykten och gjorde falska MbP anklagelser. Förtroendet för dem är borta.

Victoria har aldrig ljugit.

Bodström håller sig till det rent juridiska. Kaliber verkar inte ha funderat över de logiska luckor som förklaringen medför.

Var är vårdens partsinlaga? De är bundna sv sekretess och det är enbart brottstycken av deras bild vi kan ta del av.

Som du och Kurre lämpligt nog förkastar.

Men du ser inget problem med det?
Citera
2026-09-24, 22:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Bodström håller sig till det rent juridiska. Kaliber verkar inte ha funderat över de logiska luckor som förklaringen medför.

Var är vårdens partsinlaga? De är bundna sv sekretess och det är enbart brottstycken av deras bild vi kan ta del av.

Som du och Kurre lämpligt nog förkastar.

Men du ser inget problem med det?
hahahahaha!

Alltså vad du är löjlig.

Se hur du inte härleder något. Alltså att du ens tror att det det där skulle gå vägen.

Det är klara bevis på att vården har maktmissbrukat med att beväpna orosanmälan och spridit falska uppgifter.

De vägrade skicka remiss och kallade inte på årskontroll. De har brutit mpt patientsäkerhetslagen.

"Var är vårdens partsinlaga? De är bundna sv sekretess och det är enbart brottstycken av deras bild vi kan ta del av."

Jääävla idiot som tror detta är något vettig argumentation.
Citera
2026-09-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Jag har inte sagt att 50/50-boende är ett LVU-skäl. Jag konstaterar att Elsa nu har en fungerande vardag hos båda sina föräldrar och att hennes pappa åter är lika delaktig i vården.

Socialtjänsten arbetar med risk- och skyddsfaktorer runt barnet, och fungerande relationer till båda föräldrarna, stabil omsorg och fler trygga vuxna runt barnet kan vara sådant som vägs in som skyddande faktorer.

Det är den förändringen jag pekar på. Inte att 50/50 i sig skulle vara någon juridisk lösning eller att det var skälet till omhändertagandet.

Hur fan är det ens relevant när vården har traumatiserat en hel familj på ett sätt som kommer göra avtryck i generationer nu och kan ha förkortat samtligas livslängd?!
Barnet hade redan en bra relation med sin pappa. De har ju en fin relation, mamman och pappan.
Du letar verkligen desperat efter något negativt att skriva om mamman.
Citera
2026-09-24, 23:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej jag VET inte hur det var och jag har varit förbannat tydlig med det.

Ibland undrar jag om du ens är läskunnig?
Du backar aldrig upp och talar alltid i svamlande argument hahaha

Du kan inte argumentera för fem jävla ören utan bara harvar om och om igen.

Inlägget jag svarar på är kontentan av allt du har att komma med till diskursen. Ingenting.

Du som vill så gärna hålla en diskussion om fallet i helhet verkar vara rent allergisk mot detta om gömda ensolution rapporten och utköpta chefer.

Vad är det ett ämne som är så svårt att ta sig an för dig?
Citera
2026-09-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du backar aldrig upp och talar alltid i svamlande argument hahaha

Du kan inte argumentera för fem jävla ören utan bara harvar om och om igen.

Inlägget jag svarar på är kontentan av allt du har att komma med till diskursen. Ingenting.

Du som vill så gärna hålla en diskussion om fallet i helhet verkar vara rent allergisk mot detta om gömda ensolution rapporten och utköpta chefer.

Vad är det ett ämne som är så svårt att ta sig an för dig?

Du får försöka att formulera en vettig mening om du förväntar dig ett svar.
Citera
2026-09-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hur fan är det ens relevant när vården har traumatiserat en hel familj på ett sätt som kommer göra avtryck i generationer nu och kan ha förkortat samtligas livslängd?!
Barnet hade redan en bra relation med sin pappa. De har ju en fin relation, mamman och pappan.
Du letar verkligen desperat efter något negativt att skriva om mamman.
Visst är det otäckt med såna människor som försöker framstå som goda förstående och endast analyserande människor, men det lyser igenom vad avsikten egentligen är hela tiden... det går liksom inte att missa... pratar bara om det som passar deras agenda och ignorerar alla andra frågor... grova lagbrott döps om till misstag eller fel...dom psykiska konsekvenserna av detta LVU vill han inte ens kännas vid
Citera
2026-09-24, 23:53
Medlem
Citat:
Du får försöka att formulera en vettig mening om du förväntar dig ett svar.
Måste säga att det är märkligt att du aldrig bemötte Totius utspel igår om det är Ekstav som drog igång drevet med orosanmälningar ,o idag så är ni rörande överens om allt när det handlar om detta LVU....det finns inte mycket till röd tråd i resonemanget måste jag säga... det hoppas fram och tillbaka på ett sätt som bara ni kan finna logik i
Citera
2026-09-25, 00:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Måste säga att det är märkligt att du aldrig bemötte Totius utspel igår om det är Ekstav som drog igång drevet med orosanmälningar ,o idag så är ni rörande överens om allt när det handlar om detta LVU....det finns inte mycket till röd tråd i resonemanget måste jag säga... det hoppas fram och tillbaka på ett sätt som bara ni kan finna logik i
Tråden är röd och spikrak och kan du inte se den trots alla inlägg som du svarat på så ligger problemet hos dig. Men då visar det å andra sidan att du gnäller på inlägg som du inte begriper. Ni tre är verkligen ett säreget gäng.
Citera
2026-09-25, 06:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tråden är röd och spikrak och kan du inte se den trots alla inlägg som du svarat på så ligger problemet hos dig. Men då visar det å andra sidan att du gnäller på inlägg som du inte begriper. Ni tre är verkligen ett säreget gäng.

Har du testat att lägga fram dlna konspirationsteorier exempelvis på föräldrarnas Instakonto?

Vem tror du då blir uppfattad som "säregen"?

14100 likes har morfar Anders intervju fått.

Hur.mänga systemriddare finns det i denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in