2026-09-25, 06:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Haha.
Vad baserar du det på?
Han hjärntvättar folk med sin jävla psykologiskit. Dom som äger alla pengar wallenberg å allt vad dom heter har hjärntvättat oss vi ska tillhöra en grupp.
Citera
2026-09-25, 06:07
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina
Han hjärntvättar folk med sin jävla psykologiskit. Dom som äger alla pengar wallenberg å allt vad dom heter har hjärntvättat oss vi ska tillhöra en grupp.

Ja dikotomiskt tänkande är för fåren.
Det gäller att höjja sig över det, men det vet du säkert redan. Jag tycker han är harmlös och hans röst lugnar mig...
Citera
2026-09-25, 06:12
Avstängd
Citat:
Ja dikotomiskt tänkande är för fåren.
Det gäller att höjja sig över det, men det vet du säkert redan. Jag tycker han är harmlös och hans röst lugnar mig...
Vad menar du med de du skrev högst upp DIKOTOMISK?! ... Menar du JAG är ett får?!. Vad händer om någon har en röst som inte lugnar dig då?!. Jag kanske ska serien lite. Han har stor kroknäsa som jag hahaha. Han har hes röst jämnt typ förkyld hahah rätt åt han fan . Jag kommentar till han en gång i tiden på nåt ställe minns ej och han sket i mig. Är han en bra man då?!. NEJ. Psykologer ska bry sig om människor och då ska det inte innebära pengar. Han säger inte allt det han gör om det inte innebär att han ska tjäna pengar på det.
Citera
2026-09-25, 06:19
Avstängd
Citat:
Haha.
Vad baserar du det på?

Förövrigt så förlorade jag en som stog mig väldigt nära nyligen och jag känner mig jävligt ensam just nu, jag har haft rätt långa perioder i livet när jag har levt själv och mått bra av det.
Detta nu, är något helt annat.
Piss!
Utan internet blir det ju jobbigt då kan man kalla det ensamhet på riktig . Du kan ju tänka dom vakar över dig på andra sidan så att säga dom är med dig hela tiden. Vissa går till graven å pratar med den å sånt. Andra klarar inte av att gå dit alls för dom är rädda att börja gråta och sen aldrig komma ur det liksom.
Citera
2026-09-25, 06:28
Medlem
particulum1s avatar
Att finna frid i ensamhet handlar aldrig om frånvaron av andra, utan om hur väl du trivs i ditt eget sällskap.

Om du trivs med dig själv, om du känner att du är tillräcklig, då kommer du inte bara att klara av ensamheten. Du kommer att uppskatta den, antagligen även föredra den.
Senast redigerad av particulum1 2026-09-25 kl. 06:30.
Citera
2026-09-25, 06:32
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Vad menar du med de du skrev högst upp DIKOTOMISK?! ... Menar du JAG är ett får?!. Vad händer om någon har en röst som inte lugnar dig då?!. Jag kanske ska serien lite. Han har stor kroknäsa som jag hahaha. Han har hes röst jämnt typ förkyld hahah rätt åt han fan . Jag kommentar till han en gång i tiden på nåt ställe minns ej och han sket i mig. Är han en bra man då?!. NEJ. Psykologer ska bry sig om människor och då ska det inte innebära pengar. Han säger inte allt det han gör om det inte innebär att han ska tjäna pengar på det.

Nej det var inget mot dig!
Dikotomi är typ "vi och dom" "ond/god". "Patriot/landsförrädare"
Man delar upp upp folk i motsattser typ.
Citera
2026-09-25, 06:34
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Att finna frid i ensamhet handlar aldrig om frånvaron av andra, utan om hur väl du trivs i ditt eget sällskap.

Om du trivs med dig själv, om du känner att du är tillräcklig, då kommer du inte bara att klara av ensamheten. Du kommer att uppskatta den, antagligen även föredra den.

Ja men att vara själv är en aktiv handling.
Ensamhet är en känsla och därför mer diffus och svår att sätta fingret på.
Citera
2026-09-25, 06:36
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja men att vara själv är en aktiv handling.
Ensamhet är en känsla och därför mer diffus och svår att sätta fingret på.
Det är inte alltid en aktiv handling.

Man kan bli bortvald av sina vänner, förskjuten av sin familj eller lämnad av sin partner.
Citera
2026-09-25, 06:36
Medlem
J.Doessons avatar
Skönt med ensamhet. Jag behöver aldrig mer känna att jag måste offra med att gå emot mina egna principer med livets stora frågor. Ta exempelvis folk som känner att dom vill vara med varandra. Ena parten vill inte ha barn och den andra vill. Nån av dom måste offra sig och kommer då bli olycklig nångång i förhållandet. Det är såna saker jag menar med livets frågor och principer.

Så bli fast på en öde ö hade bara gjort mig gott.
Citera
2026-09-25, 06:38
Avstängd
Citat:
Nej det var inget mot dig!
Dikotomi är typ "vi och dom" "ond/god". "Patriot/landsförrädare"
Man delar upp upp folk i motsattser typ.
Skolan och media som skapar dom vi blir. Inget man föds med.
Citera
2026-09-25, 06:46
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Skolan och media som skapar dom vi blir. Inget man föds med.
Skolan och medierna spelar definitivt en roll, men fundamentalt sett har varken skolan eller medierna den makten.

Du har makten att forma dig själv, precis som alla andra. Externa faktorer kan däremot beröva dig den om du inte själv gör anspråk på den. Skolan och medierna är exempel på sådana krafter.
Citera
2026-09-25, 06:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Skolan och medierna spelar definitivt en roll, men fundamentalt sett har varken skolan eller medierna den makten.

Du har makten att forma dig själv, precis som alla andra. Externa faktorer kan däremot beröva dig den om du inte själv gör anspråk på den. Skolan och medierna är exempel på sådana krafter.
Ett apansikte går bra för nyfödd bäbis hahah kul sagt i programmet : Din Flock. på Svt. När man är född så skriker man bara vill äta typ å skiter i om det är är från den som födde en lr nån annan mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in