Citat:
Ursprungligen postat av
Matadhamster
Nej det är det inte. Visade han sina offer barmhärtighet? Förlåtelse har dessutom inte med att göra att folk inte ska behöva stå till doms för vad de gjort.
Sluta tänk som en förövare. Det funkar inte på mig att komma med förövarretorik.
Det är inte som så att han gjorde lite dumma misstag som ung och sedan skärpte till sig och sitt liv. Han begick grövre brott inom våra absolut mest viktiga lagar som tillkommit just pga människor som honom och syftet är just att människor inte ska kunna "starta om" och "gå vidare" utan att sedan straffas efter att ha begått de brott vi anser är världens grövsta tänkbara i krigstid eller inom en nation.
Och exakt vilka av dessa lagar gällde där (eller här i Sverige) för 80 år sedan? Och vad menar du med "våra lagar"? Jag tror inte att 105-åringen härjade runt i Sverige.
Det jag däremot kan säga om svenska lagar är att upphävandet av den tidigare preskriptionstiden för mord (som förut var 25 år) i samband med nanomikrohoppet om att Palmes mördare ska kunna sättas fast - det är verkligen bevis på alla människors olika värde.
Alla som blev mördade före den 28 februari 1986 - de är tydligen inte värda ett piss. Inte ens den lille pojken Johan Asplund. Men alla som blivit mördade efter den 28 februari 1986 - plötsligt så extremt värdefulla att det inte längre finns någon preskriptionstid.
Och du hetsar mot en utländsk 105-åring. Det är patetiskt och sorgligt gjort av dig.
Och om det får dig att må bättre att kalla mig förövare, så gör gärna det. Kanske får det något att kännas lite lättare i din själ.