2026-09-24, 19:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Dubbelkryssraket! Nu hoppas vi att han kniper en plats i kommunen också.

Hoppas han blir talman.
Citera
2026-09-24, 19:52
Medlem
Brummelous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Man undrar ju hur han plötsligt kunde bli svensk medborgare trots alla frågetecken.
Man kan begära ut handlingen om vem som beviljat hans medborgarskap, offentlig uppgift.
Citera
2026-09-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelou
Man kan begära ut handlingen om vem som beviljat hans medborgarskap, offentlig uppgift.
Säker på det?
Citera
2026-09-24, 20:50
Medlem
Citat:
Säker på det?
Citera
2026-09-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vilka hjärtefrågor kommer Mohammed att driva i riksdagen?

Kvinnlig omskärelse, inom ramen för subventionerad sjukvård, är ett hett tips. Kanske också avkriminaliserad hustruaga för somalier, samt påbjuden burka och frihet från arbetssökande för somaliska kvinnor.
Borde höja a-kassan nu
Citera
2026-09-24, 21:09
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vilka hjärtefrågor kommer Mohammed att driva i riksdagen?

Kvinnlig omskärelse, inom ramen för subventionerad sjukvård, är ett hett tips. Kanske också avkriminaliserad hustruaga för somalier, samt påbjuden burka och frihet från arbetssökande för somaliska kvinnor.

Hbtq-frågor och feminism ligger säkert honom varmt om hjärtat.
Citera
2026-09-24, 21:19
Medlem
Brummelous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Säker på det?
Ja, alla handlingar hos myndigheter är offentliga att ta del av såvida de inte innehåller sekretessbelagda uppgifter.

Man kan ju alltid prova att begära ut?
Citera
2026-09-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hoppas han blir talman.
Ja! Och gifter sig med Estelle!
Citera
2026-09-24, 21:26
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Borde höja a-kassan nu
Jag tror inte Ali bryr sig om A-kassan. Det är inte något som berör den somaliska gruppen. Däremot höjda bidrag samt legaliserad kvinnlig omskärelse och kriminalisering av HBTQ. Allt är hjärtefrågor för VPK!
Citera
2026-09-24, 21:29
Medlem
doncroces avatar
Citat:

Stämmer inte. Migrationsverket kan maskera handläggares namn i beslut eller akter som lämnas ut med stöd av 21 kap. 1 § OSL eller 39 kap. 3 § OSL (personaladministrativ sekretess).

För att maska en handläggares identitet krävs det vanligtvis att det finns en påtaglig risk för att tjänstemannen eller dennes närstående kan utsättas för hot, våld eller trakasserier.

Vad jag har hört är det är vanligt att Migrationsverket hänvisar till hot från extremistmiljöer (vilket nog flashback räknas som), när det gäller just maskering av handläggare i asylärenden.

Jag skulle bli extremt förvånad om någon här lyckas få ut handläggarens namn i ett sådant här fall med hög profil.
Senast redigerad av doncroce 2026-09-24 kl. 22:12.
Citera
2026-09-24, 21:30
Medlem
Imnshos avatar
Verkar som Nooshi och skräcködlan försöker pressa Ali att avgå. Tycker det är svinigt, det betyder att VPK inte betraktar somaliernas röster som lika värdefulla som andras!

https://www.expressen.se/nyheter/politik/mohamed-alis-van-de-har-pressat-honom/
Citat:
Mohamed Ali pressas av Vänstern att avsäga sig sin riksdagspost, uppger hans vän och affärskollega Agneta Nyvall.

Hon hade kontakt med Ali senast i går.

– Han sa, ”De vill att jag ska avgå men jag vill inte det”, säger hon.
Stå på dig Ali! Kräv att få behålla din plats! Gärna att du också kräver en ordförandepost i ett tungt utskott, typ finansutskottet. Du blir en vinst längre fram!
Citera
2026-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Man undrar ju hur han plötsligt kunde bli svensk medborgare trots alla frågetecken.
Förmodligen arbetar det någon från Somalia på migrationsveket som kunde driva igenom
medborgarbeslutet.

Det borde bara finnas etniska svenskar som arbetar på en sådan viktig plats.
Jag har tänkt på det
Tror två saker avgorde
Medlemskapet i V och listan
Styrelsen i ett företag
Bra jobbat Ali
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in