Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Så nu börjar de forcera sin sekt-religion på andra, inte direkt oväntat när man tänker på det.
Och tänkte på de där konspirationsfilmerna, och hur vi skulle titta på skräpet, bilda vår egen uppfattning enbart på de filmerna och ingen annan saklighet och fakta kan jag tänka mig.
Finner det lätt humoristiskt att en del personer är så in i helvete lättlurade, och att det spelar ingen roll vad sekten säger, så tar dom in det som fakta utan den allra minsta ifrågasättande.
Men kommer det från fel ställe och som leverera forskning sakligt och som fakta(Ja, det kräver mer, men vi pratar om fakta nu.).
Så ifrågasätter de allt och inte ovanligtvis med aggressivitet.
Och det som är mest fascinerande är att de finner inga fel i detta och hur de inbillar sig vi har rätt.
Dock har jag lärt mig om man alltid tror sig ha rätt och är så svårt selektiv, så är det dom som har mest fel av alla.
Och slår aldrig fel heller.
Happy go lucky.
Kennedy justerar traditionell undersökning och ger den en mer hurtig inramning.
CDC:s senaste rapport om tonårsdepression är positiv statistiskt sett jämför med 2023 (och postcovid). Det är bra.
Men djupt bristfällig.
Rapporten återspeglar hälso- och socialminister Robert F. Kennedy Jr:s MAHA-prioriteringar när det gäller matkonsumtion och fysisk aktivitet. Den tar upp kost, motion, sömn, skärmtid och psykisk hälsa.
Men den utelämnar det som har funnits i tidigare undersökningar.
Dr. Scott Hadland, barnläkare och chef för ungdomsmedicin vid Mass General Brigham for Children i Boston:
"Det finns ett stort fokus på hälsa och välbefinnande. Och det är väldigt viktigt."
”Som någon som tittar på den här rapporten varje år, stod det verkligen ut för mig att vi saknade omfattande data om vad som händer med drogmissbruk bland unga”.
Det saknas resultat i själva huvudrapporten om rökning, vape, drogmissbruk, sexuellt beteende, elevers attityd till skolan, samhörighet och skoltillhörighet. HBTQ-ungdomar, samt djupgående resultat om ras och etnicitet,
Exponering för skjutvapen och våld.
Det ska stater leta redan på själva i nån databas. Rådata.
Ungefär 1 av 7 flickor rapporterade sexuellt våld under det senaste året.
En av 6 elever skadade sig med flit. Bland elever som behövde hjälp med sorg eller ångest fick hälften det sällan eller aldrig. Och bland elever som allvarligt hade övervägt självmord sa 43 % att de kunde få ett laddat vapen utan en vuxens tillstånd.
Rapporten behöll mått som beskriver hälsa som ett personligt val, som frukt, frukost och sport.
Den uteslöt mått som följer policy, som tillgång till vapen, psykiatrisk vård, mat hemma och skolklimat, vilka alla är beroende av vad lagstiftare och myndigheter beslutar om.
https://www.npr.org/2026/09/23/nx-s1-5976873/mental-health-teens-cdc-rfk-jr-maha
https://www.celinegounder.com/p/cdc-yrbs-2025-teen-health-report-omissions
Påminner om registrering av mässlingen på CDC.
Kenedy jr vill liksom inte att själva frontsidan ska skylta med dödsfall.
Fina fasader.
Han är som en lekfarbror med lösnäsa. Den där frånvarande fadern som är lattjo lajbans med barnen när han väl kommer hem.
Klämkäck, hurtig, surkålsdoftande. Pull-ups sätter guldkant på tillvaron, och så ska han minsann lära folk att laga mat billigare hemma. Som om folk inte redan vänder på stenar. En mindre bemedlad är nog rena trollkonstnären att styla bönor...
Så löser en miljonär tillvaron när matpriserna skenar.
Själv äter han ultraprocessat med Trump när de chemtrailar och äter flotta middagar med ultraprocessade Walmart för att erhålla deras pengar.
Haha! Vilken jävla grifter...