2026-09-24, 17:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det är nästan så man undrar varför någon någonsin bryr sig om att diskutera vaccin alls, när det ändå aldrig funnits några krav. Måste vara inbillning... eller desinformation (eller nåt). 😉
En mer rimlig tanke är att det helt enkelt handlar om att en försvinnande liten del av den globala populationen är så infantilt ointelligenta och genetiskt betingade att gå på precis vad skit som helst, i synnerhet det de sitter och masturberar till på Childrens Health Defense hela dagarna. Det är den gruppen du tillhör.

Sedan kan du kalla det inbillning eller desinformation; vi med normal intelligens inser att det handlar om att antivaxxar-patrask är dumma i huvudet.

Och med det sagt har jag summerat både dig, RFK Jr och alla dina andra konton som du använder för att sprida skit och lögner på sociala medier.

NU är vi klara. Så nu kan du sluta att undra, och istället slicka i dig att idioten och antivaxxar-patrasket RFK Jr kommer bli utskickad från sitt ämbete och ihågkommen som den största pajasen som någonsin varit minister.

Hör av dig.
Citera
2026-09-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
NU är vi klara. Så nu kan du sluta att undra, och istället slicka i dig att idioten och antivaxxar-patrasket RFK Jr kommer bli utskickad från sitt ämbete och ihågkommen som den största pajasen som någonsin varit minister.

Hör av dig.
"NU är vi klara..." och "Hör av dig" blir nästan lite dubbla budskap, bara ett tips i all välmening.😁

Vad som var solklart var iallafall förtydligandet att barn inte vaccineras rutinmässigt i USA. Fyfan vad jag hade missuppfattat läget! 🤡 ÄLSKART! 🎉🥳

Ha en alldeles fantastisk dag... inte så många veckor kvar nu tills du slipper RFKJr 😂
Citera
2026-09-24, 18:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
"NU är vi klara..." och "Hör av dig" blir nästan lite dubbla budskap, bara ett tips i all välmening.😁

Vad som var solklart var iallafall förtydligandet att barn inte vaccineras rutinmässigt i USA. Fyfan vad jag hade missuppfattat läget! 🤡 ÄLSKART! 🎉🥳

Ha en alldeles fantastisk dag... inte så många veckor kvar nu tills du slipper RFKJr 😂
Eller hur.

Citat:
Förmodligen... hon har varit väldigt högljudd om hur hennes tålamod med RFKJr har sinat... främst då gällande att man i USA har fortsatt med att rutinmässigt "vaccinera" barn och spädbarn med mRNA-"vaccin". Det tycker hon är horribelt... och jag håller med henne.

Inte minst gäller det antivaxxar-patrask som figurerar på diverse forum runt om i världen (dessutom med ett dussin konton på varje) där de kontinuerligt vräker ur sig skit och lögner relaterat till vaccin. Sist såg vi t.ex. en av dess ointelligenta pajaser mena att man "rutinmässigt vaccinerar barn och spädbarn med mRNA-"vaccin". Jag har för mig att RFK Jr vräkt ur sig samma skit på sin desinformationscentral Childrens Health Defense.

Ha nu en riktigt bra dag, alldeles oavsett konto!

Herregud...
Citera
2026-09-24, 18:58
Medlem
5549s avatar
Hur mår Robert K Jr egentligen, fysiskt? Han är nu 72 år gammal, med historik av heroinmissbruk och mask i hjärnan, samt ett väldokumenterat intresse för hantering av djurkadaver (hantavirus?). Extremt begränsad talförmåga.

Tog han sprutan (the jab)?
Senast redigerad av 5549 2026-09-24 kl. 19:41.
Citera
2026-09-24, 19:02
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NATURE & NURTURE

Tracy Hobbs hade fullvaccinerat sitt äldsta barn.

När barnet fick diagnosen autism vid 2 års ålder skyllde hon på vaccinationen – och sig själv – för att ha tillåtit det.

Hon bestämde sig för att inte vaccinera sina tvillingar.

Det visade sig att även de var autistiska.

Tracy Hobbs tog sen med sig sina 5-åriga tvillingar, en pojke och en flicka, för att vaccineras.
(FB) Robert F Kennedy Jr utsedd till hälsominister (2024-11-14)
Skolexempel på omvänd kausalitet.

Äldsta barnet vaccineras, får autismdiagnos vid 2 år, föräldern slutar därför vaccinera tvillingarna. När tvillingarna också diagnosticeras [väntat då autism har stark ärftlighet] står man med en familj där de ovaccinerade barnen är autistiska. Vissa dåligt designade studier kan visa att ovaccinerade oftare har autism, men det är just den här mekanismen som ligger bakom: syskonets diagnos styr förälderns beslut, vilket gör att syskon med genetiskt högre risk att drabbas av autism hamnar i den ovaccinerade skaran.

Det är samma fälla som om man skulle studera rökare mot före detta rökare och hitta mer cancer bland de före detta, tack vare att många slutade just för att de redan hade fått en cancerdiagnos. Man mäter då inte rökningens effekt, utan varför folk slutade.
Citera
2026-09-24, 19:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti

Äldsta barnet vaccineras, får autismdiagnos vid 2 år, föräldern slutar därför vaccinera tvillingarna. När tvillingarna också diagnosticeras [väntat då autism har stark ärftlighet] står man med en familj där de ovaccinerade barnen är autistiska. Vissa dåligt designade studier kan visa att ovaccinerade oftare har autism, men det är just den här mekanismen som ligger bakom: syskonets diagnos styr förälderns beslut, vilket gör att syskon med genetiskt högre risk att drabbas av autism hamnar i den ovaccinerade skaran.

Det är samma fälla som om man skulle studera rökare mot före detta rökare och hitta mer cancer bland de före detta, tack vare att många slutade just för att de redan hade fått en cancerdiagnos. Man mäter då inte rökningens effekt, utan varför folk slutade.
DU är så tragiskt när du inte accepterar autism är en genetisk sjukdom främst, och inbillar dig det är vaccinen.

Dock väntat med någon som har aluminiumfolie på sitt huvud
Citera
2026-09-24, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:

En googlare likt dig som försöker skylla på vaccin.
Inte förrän de andra ovaccinerade barnen fick samma diagnos vaknade hon till.

Skolexempel på hereditet. Där MPR-vaccinet har nada med barnens autism att göra.

MAHA - Measles Are Here Again.

Helt övertygad att den mamman är representativ för många antivaxxare och de som felsöker uppe bland molnen i kondens.
Citera
2026-09-24, 19:39
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Skolexempel på hereditet. Där MPR-vaccinet har nada med barnens autism att göra.
Exakt! Det är rätt uppfattat. Det var ju det jag skrev!
Citat:
Ingenstans i mitt citat skrev jag att vaccin var orsaken. Du skrev "hereditet", jag skrev "ärftlighet". Samma sak.

Fallet är ju inget bevis på att barn inte får autism av MMR. Däremot är det ett lysande exempel på hur barn med förhöjd risk för autism kan vara ovaccinerade. Tack för exemplet.

PS. Just nu finns ett fönster som aldrig funnits: barn födda före pandemin är fullvaccinerade, medan deras småsyskon födda efter 2020 i allt högre grad lämnats ovaccinerade, ofta av informationsskäl snarare än erfarenhetsskäl. Naturliga syskonpar, svagare selektion, bredare urval. Följ den kohorten med oberoende diagnostik och man kan skilja på urvalsbias och biologi. Det är studien som borde göras.
Citera
2026-09-24, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Fallet är ju inget bevis på att barn inte får autism av MMR. Däremot är det ett lysande exempel på hur barn med förhöjd risk för autism kan vara ovaccinerade. Tack för exemplet.
Men är du heeelt jävla dum. 😂

Har du en vaccinationsskada?
Dina myelinskidor saknas så tankarna går kors och tvärs och kortsluter. Hahaha!

Bobba Wakefield.
Citera
2026-09-24, 21:29
Medlem
develis avatar

"Tänk dig att du får en kärleksdikt som lyder:
”Dina bröst är som två rådjur, en gasells tvillingar, som betar bland liljor”.

Just den raden är från Höga Visan, den sexigaste boken i Bibeln.
Men den låter inte så annorlunda från poesin som Kennedy Jr. sägs ha skrivit till journalisten Olivia Nuzzi.

”Din öppna mun väntar på min skörd”, sms:ade den tidigare presidentkandidaten och nuvarande hälsoministern.

Naturmetaforerna fortsätter, då han påstås instruera Nuzzi att "dricka" från honom: "Spill inte en droppe", uppmanar han Nuzzi. "Jag är en flod. Du är min canyon. Jag tänker flöda genom dig."

Denna tunt beslöjade beskrivning av en avsugning blir viral på nätet.
https://forward.com/culture/785665/rfk-jr-olivia-nuzzi-king-solomons-song-of-songs/

”Din öppna mun väntar på min skörd.

Drick från mig, älskling. Jag vill klämma dina kinder för att tvinga upp din mun. Jag håller för din näsa medan du tittar upp på mig för att uppmuntra dig att svälja. 'Spill inte en droppe'. Jag är en flod. Du är min kanjon. Jag vill flyta genom dig. Jag vill kuva och tämja dig. Min älskling."

Dikten fanns ihop ”många andra, för tydliga för att tryckas" skrev hennes ex.
Han upptäckte sitt exs affär efter att han hittat ett halvfärdigt kärleksbrev.

”Tack vare Bobby är jag nu medveten om något som kallas felching”.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/rfk-olivia-nuzzi-erotic-poetry-ryan-lizza-b2871231.html

Om hennes bok:
https://nypost.com/2025/12/02/us-news/olivia-nuzzi-book-reveals-how-rfk-jr-hid-bad-behavior/

Historien blev en blottlagd följetong om en bitter skilsmässa.

Men;

Elefanten i rummet kom undan med ett sedvanligt förnekande, sen var det inget mer med detta för hans del eller media.

Det enda är väl Nuzzis kommentarer i boken. Om att han tar psykedeliska droger när Mrs Measles inte är hemma.
Samt att hans att hans medhjälpare misstänkte att han använde droger, inklusive ketamin.

Senator Ron Wyden avkrävde svar i april 2026 per brev.
https://www.finance.senate.gov/ranking-members-news/wyden-demands-transparency-on-robert-kennedys-recreational-drug-use-following-reporters-tell-all-boo k

Med tanke på att Kennedy jr promotar psykedeliska droger, postar intervju med nån som ser religiöst hög ut på X;
https://x.com/SecKennedy/status/2099916731661836488

Samt att dessa sponsrar MAHA nu och vill ha droger godkänt;

Kunde väl nån rota mer om Kennefy jr har nåt litet stash till husbehov?

Förutom noggrant granska det etiska i att pengar ger tillträde till Kennedy jr och tjänstemän som kan komma att få snurr på drogaktivisternas pengar.
Senast redigerad av develi 2026-09-24 kl. 21:39.
Citera
Igår, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så nu börjar de forcera sin sekt-religion på andra, inte direkt oväntat när man tänker på det.

Och tänkte på de där konspirationsfilmerna, och hur vi skulle titta på skräpet, bilda vår egen uppfattning enbart på de filmerna och ingen annan saklighet och fakta kan jag tänka mig.
Finner det lätt humoristiskt att en del personer är så in i helvete lättlurade, och att det spelar ingen roll vad sekten säger, så tar dom in det som fakta utan den allra minsta ifrågasättande.
Men kommer det från fel ställe och som leverera forskning sakligt och som fakta(Ja, det kräver mer, men vi pratar om fakta nu.).
Så ifrågasätter de allt och inte ovanligtvis med aggressivitet.
Och det som är mest fascinerande är att de finner inga fel i detta och hur de inbillar sig vi har rätt.
Dock har jag lärt mig om man alltid tror sig ha rätt och är så svårt selektiv, så är det dom som har mest fel av alla.
Och slår aldrig fel heller.
Happy go lucky.
Kennedy justerar traditionell undersökning och ger den en mer hurtig inramning.

CDC:s senaste rapport om tonårsdepression är positiv statistiskt sett jämför med 2023 (och postcovid). Det är bra.

Men djupt bristfällig.

Rapporten återspeglar hälso- och socialminister Robert F. Kennedy Jr:s MAHA-prioriteringar när det gäller matkonsumtion och fysisk aktivitet. Den tar upp kost, motion, sömn, skärmtid och psykisk hälsa.

Men den utelämnar det som har funnits i tidigare undersökningar.

Dr. Scott Hadland, barnläkare och chef för ungdomsmedicin vid Mass General Brigham for Children i Boston:

"Det finns ett stort fokus på hälsa och välbefinnande. Och det är väldigt viktigt."

”Som någon som tittar på den här rapporten varje år, stod det verkligen ut för mig att vi saknade omfattande data om vad som händer med drogmissbruk bland unga”.

Det saknas resultat i själva huvudrapporten om rökning, vape, drogmissbruk, sexuellt beteende, elevers attityd till skolan, samhörighet och skoltillhörighet. HBTQ-ungdomar, samt djupgående resultat om ras och etnicitet,
Exponering för skjutvapen och våld.

Det ska stater leta redan på själva i nån databas. Rådata.

Ungefär 1 av 7 flickor rapporterade sexuellt våld under det senaste året.
En av 6 elever skadade sig med flit. Bland elever som behövde hjälp med sorg eller ångest fick hälften det sällan eller aldrig. Och bland elever som allvarligt hade övervägt självmord sa 43 % att de kunde få ett laddat vapen utan en vuxens tillstånd.

Rapporten behöll mått som beskriver hälsa som ett personligt val, som frukt, frukost och sport.

Den uteslöt mått som följer policy, som tillgång till vapen, psykiatrisk vård, mat hemma och skolklimat, vilka alla är beroende av vad lagstiftare och myndigheter beslutar om.

https://www.npr.org/2026/09/23/nx-s1-5976873/mental-health-teens-cdc-rfk-jr-maha

https://www.celinegounder.com/p/cdc-yrbs-2025-teen-health-report-omissions

Påminner om registrering av mässlingen på CDC.
Kenedy jr vill liksom inte att själva frontsidan ska skylta med dödsfall.

Fina fasader.

Han är som en lekfarbror med lösnäsa. Den där frånvarande fadern som är lattjo lajbans med barnen när han väl kommer hem.

Klämkäck, hurtig, surkålsdoftande. Pull-ups sätter guldkant på tillvaron, och så ska han minsann lära folk att laga mat billigare hemma. Som om folk inte redan vänder på stenar. En mindre bemedlad är nog rena trollkonstnären att styla bönor...

Så löser en miljonär tillvaron när matpriserna skenar.

Själv äter han ultraprocessat med Trump när de chemtrailar och äter flotta middagar med ultraprocessade Walmart för att erhålla deras pengar.

Haha! Vilken jävla grifter...
Senast redigerad av develi Igår kl. 01:53.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Happy go lucky.
Kennedy justerar traditionell undersökning och ger den en mer hurtig inramning.

CDC:s senaste rapport om tonårsdepression är positiv statistiskt sett jämför med 2023 (och postcovid). Det är bra.

Men djupt bristfällig.

Rapporten återspeglar hälso- och socialminister Robert F. Kennedy Jr:s MAHA-prioriteringar när det gäller matkonsumtion och fysisk aktivitet. Den tar upp kost, motion, sömn, skärmtid och psykisk hälsa.

Men den utelämnar det som har funnits i tidigare undersökningar.

Dr. Scott Hadland, barnläkare och chef för ungdomsmedicin vid Mass General Brigham for Children i Boston:

"Det finns ett stort fokus på hälsa och välbefinnande. Och det är väldigt viktigt."

”Som någon som tittar på den här rapporten varje år, stod det verkligen ut för mig att vi saknade omfattande data om vad som händer med drogmissbruk bland unga”.

Det saknas resultat i själva huvudrapporten om rökning, vape, drogmissbruk, sexuellt beteende, elevers attityd till skolan, samhörighet och skoltillhörighet. HBTQ-ungdomar, samt djupgående resultat om ras och etnicitet,
Exponering för skjutvapen och våld.

Det ska stater leta redan på själva i nån databas. Rådata.

Ungefär 1 av 7 flickor rapporterade sexuellt våld under det senaste året.
En av 6 elever skadade sig med flit. Bland elever som behövde hjälp med sorg eller ångest fick hälften det sällan eller aldrig. Och bland elever som allvarligt hade övervägt självmord sa 43 % att de kunde få ett laddat vapen utan en vuxens tillstånd.

Rapporten behöll mått som beskriver hälsa som ett personligt val, som frukt, frukost och sport.

Den uteslöt mått som följer policy, som tillgång till vapen, psykiatrisk vård, mat hemma och skolklimat, vilka alla är beroende av vad lagstiftare och myndigheter beslutar om.

https://www.npr.org/2026/09/23/nx-s1-5976873/mental-health-teens-cdc-rfk-jr-maha

https://www.celinegounder.com/p/cdc-yrbs-2025-teen-health-report-omissions

Påminner om registrering av mässlingen på CDC.
Kenedy jr vill liksom inte att själva frontsidan ska skylta med dödsfall.

Fina fasader.

Han är som en lekfarbror med lösnäsa. Den där frånvarande fadern som är lattjo lajbans med barnen när han väl kommer hem.

Klämkäck, hurtig, surkålsdoftande. Pull-ups sätter guldkant på tillvaron, och så ska han minsann lära folk att laga mat billigare hemma. Som om folk inte redan vänder på stenar. En mindre bemedlad är nog rena trollkonstnären att styla bönor...

Så löser en miljonär tillvaron när matpriserna skenar.

Själv äter han ultraprocessat med Trump när de chemtrailar och äter flotta middagar med ultraprocessade Walmart för att erhålla deras pengar.

Haha! Vilken jävla grifter...
Mmm, det är mycket hycklerier där.
Och det är klassiskt i fascism att försköna världen genom stänga ute den och säga "Här finns inget att se, move along, move along.", svårt intellektuellt handikappade går på det.
Men vi som vet såna här frågor tar decennier att ändra på saker, och om vi skulle leka med tanken kostråd tex fungerade från dag ett.(Vilket vi vet det absolut inte gör, och inte ens nära än heller, utan jag tror det är så extremt lite att det är omätbart.)

Och som du nämner matpriserna, så lär de vara extra hårda på vad robban tycker man ska äta.

Det blir aldrig tjatigt att säga detta, och det är att robban är en fara för USA medborgare och ett stort fiasko på flera områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in