2026-09-23, 23:18
Avstängd
Låter som hiv eller cancer i bukspotten
Citera
2026-09-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vissa dagar så är jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.

Sluta med koffein helt ett tag, kör carnivore dieten en månad samt 3 ronder wim hof andningsövning på tom mage varje morgon när du vaknar. Du är en ny människa lock in 30 dagar jag suger av dig om detta inte hjälper.
Citera
2026-09-24, 00:52
Medlem
Socker
Citera
2026-09-24, 01:18
Medlem
Om du inte får sova ordentligt så kommer du inte heller att ha någon energi. Så du behöver inte medicin för att bli piggare du behöver sova tilla kroppen har återhämtat sig.

Ska vi ändå prata läkemedel så säger jag lergigan, ett ganska snällt läkemedel som ger en avslappning i hela kroppen samt trötthet. Jag sover själv väldigt gott på den. Som en bonus så fungerar den för allergier och illamående också.

Jag lever med kronisk trötthet och det enda som gör att jag fungerar är rutiner. Och främst av allt då bra sömn. Ett uppiggande läkemedel skulle endast få dig att sova ännu sämre och i längden orka ännu mindre.
Citera
2026-09-24, 01:40
Medlem
zombie-nations avatar
Har du kollat så att du inte har bristsjukdomar? Är det bara psykiskt det är jobbigt eller blir då flåsig och svag också?
Citera
2026-09-24, 04:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
Du: Jag konsumerar mängder av kaffe och jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Gemini: Överkonsumtion av kaffe kan ge kronisk sömnlöshet, svårighet att nå djupsömn och förskjuten dygnsrytm. Det höga koffeinintaget stimulerar kortisol- och adrenalinproduktionen, vilket över tid kan leda till konstant rastlöshet, ökad ångest och irritabilitet. och Kroppen utvecklar tolerans, vilket gör att det krävs allt större mängder för samma stimulans. Vid uteblivet kaffeintag uppstår abstinenssymtom som kraftig huvudvärk, trötthet, koncentrationssvårigheter och nedstämdhet.

Motmedel: Avstå från koffein, ta abstinensbesvären, lätta på kraven, lev i nuet, promenera och njut av naturen med mobilen i byrålådan.
Citera
2026-09-24, 09:08
Medlem
Citat:

Bästa medlet är Sömn. En powernap räcker långt.
Citera
2026-09-24, 11:16
Medlem
Judgments avatar
Du behöver kärlek av en kvinna.
Citera
2026-09-24, 11:47
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tyvärr blir mitt svar inte roligare än träning, avkoppling, regelbunden sömn, bra kost.

Sköter du dom bitarna kommer belöningen.
Citera
2026-09-24, 14:32
Medlem
neomunaas avatar
Kolla in maca maca. Tar det ibland för lite extra fokus eller energi.
Citera
2026-09-24, 14:54
Medlem
Stenhård träning är det enda som hjälper
Citera
2026-09-24, 14:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
(...)
Det känns som att någonting saknas i hjärnan.
(...)
Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta.
Jag vill inte vara tråkig men det som funkar allra bäst, och kanske även det enda som faktiskt funkar i det långa loppet, är att lägga sig ned på ett mysigt ställe typ en säng eller så, blunda och bara tänka på ingenting i c:a 8 timmar. Om du somnar under tiden så är det nog bara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in