2026-09-23, 21:01
Medlem
Någon sativastrain som typ Sour Diesel eller Jack Herer
Senast redigerad av next-chapter 2026-09-23 kl. 21:12.
Citera
2026-09-23, 21:06
Medlem
Marimus avatar
Om jag förstår dig rätt låter det som om du beskriver fatigue, det vill säga trötthet som inte går att vila bort?

Det finns substanser som kan ge hjärnan en gas, upp mot 200 000 gånger så mycket som en hjärna på egen hand klarar av. Men notera dock att allt kommer med ett pris. Det blir omstrukturering och nedregleringar av hjärnans receptorer när det finns signalsubstanser i överflöd. Individen riskerar hamna på en baslinje långt nedanför hur det var innan dessa receptorer försvann och substansen krävs för att kunna fungera överhuvudtaget.

Nog om det.
En klok utgångspunkt är att utreda orsakerna bakom att du mår som du gör. Det kan bero på allt ifrån vitaminbrist, till lågt blodvärde, till en malign cancer och allt där emellan. Där riskerar centralstimulantia att dölja ett besvär som du antingen skulle kunna åtgärda ganska enkelt, eller som du borde åtgärda tidigt.

Du förstår vart mitt resonemang leder. Ta hjälp av din vårdcentralsläkare och låt hen grubbla och tänka ut en åtgärd och en utvärdering åt dig istället, använd den resursen.
Citera
2026-09-23, 21:08
Medlem
KingofKingzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Läs på om dopamin. Hela din hjärna blir 'bättre' om du avstår från porr - trust me on this one. Ge det 1 månad, jag swishar 25 tusen om det inte stämmer

Mitt 20 år långa missbruk kanske förklarar lite då... Hur blev du kvitt?
Citera
2026-09-23, 21:10
Medlem
Hade svåra problem med initiativförmåga och mental trötthet. Hade provat i princip all psykofarmaka tidigare så då beslutade en överläkare att han kunde testa lite off-lable medicin på mig.

Vet inte om du sett filmen Limitless men den sägs baseras på medicinen Modafinil som används mot narkolepsi. Jag fick testa den och det var som att någon öppnade upp hela min hjärna. Kunde tänka kristallklart, snabbt och korrekt. Den var helt jäkla magisk under ca 6 månader. Jag blev inte hög/påverkad utan bara krispklar i skallen. Många specialförband använder Modafinil för övrigt.

Tyvärr vande sig kroppen snabbt och till sist gjorde den ingen nytta alls. Läkaren testade då concerta mot depression (även det off-label). Concertan lyfte även den mitt mående men inte i närheten av modafinilet och efter ett par månader var jag tvungen att avbryta Concerta pga hjärtproblem, dubbelslag.
Citera
2026-09-23, 21:10
Medlem
Sasha08s avatar
Det som faktiskt funkar är semax helst nasalt
Citera
2026-09-23, 21:15
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, jo det är sant - miljoner dampbarn klarar ju det.
Precis.

Nackdelen med amfetamin är att det är så pass effektivt att det är svårt att kontrollera för vissa. Om man klarar av att ha självdisciplin gällande hur mycket man tar, när man tar det och att man tar pauser så är nackdelarna små. Eller rättare sagt, fördelarna kan överväga nackdelarna. Att det är olagligt samt att man åker dit i drogkontroller är såklart en annan nackdel

Det är som kokain och festande. För en vanlig person med självbehärskning så är en lina bättre än tre starka drinkar till under natten. Faran är de som inte håller det till ett par linor under festnätter.
Senast redigerad av Pedri 2026-09-23 kl. 21:19.
Citera
2026-09-23, 21:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Precis.

Nackdelen med amfetamin är att det är så pass effektivt att det är svårt att kontrollera för vissa. Om man klarar av att ha självdisciplin gällande hur mycket man tar, när man tar det och att man tar pauser så är nackdelarna små. Eller rättare sagt, fördelarna kan överväga nackdelarna. Att det är olagligt samt att man åker dit i drogkontroller är såklart en annan nackdel

Det är som kokain och festande. För en vanlig person med självbehärskning så är en lina bättre än tre starka drinkar till under natten. Faran är de som inte håller det till ett par linor under festnätter.
Enklaste sättet att hålla sig i skinnet är väl att försöka få tag på Metamina eller nån annan dex-amfetamin. Det är liksom inte lika roligt att peta i sig ens i större mängder utan fungerar bäst i medicinska doser.
Citera
2026-09-23, 21:43
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Promenad. Skog. Äng.

Hjärnan är inte skapt för den enorma information den utsätts för via telefon, dator tv osv.
Citera
2026-09-23, 21:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vissa dagar så är jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
Energidryck (180 mg) + vila.
Citera
2026-09-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vissa dagar så är jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
Jag skulle faktiskt avstå från substanser om jag va du. Det är jag inte men känner samma ibland och då har faktiskt en löprunda då o då hjälpt. Inga tidtagarur o pulsmätare utan bara löp till du är trött och sen hem. Telefonen kan du göra slut med också och faktiskt vara med dig själv ist för med alla appar och skit.
Jag lyssnade mycket på en svensk skogsmunk och har appterat en del knep för att bli mer lugn och få upp ögonen för saker. Hoppas det läser sig och att du kan ta råd från många i tråden. Kämpa på! Du fixar det!
Citera
2026-09-23, 21:48
Moderator
evilhoneys avatar
Rubrik ändrad iom flytt från annat delforum.
Utgången rubrik: "Vad är den bästa drogen för att motverka mental trötthet?"
//mod
Citera
2026-09-23, 22:14
Medlem
* Kreatin
* MSM (Metylsulfonylmetan)
* Vitamin B1
* Vitamin B3
* Koppar (behöver balanseras med zink)
* Dextros
Citera