1. Oavsett kön så tycker jag det är obildat att försöka skryta, inget positivt öht med det, det är som om de försöker kompensera för något och det känns inte sexigt
2. Stolt över sina framgångar bör alla vara och öppnar du upp ämnet så borde du få höra om framgångarna medans om det är den andra personen som drar upp det så är det för att försöka hävda sig och skryta
3. Skrytande är aldrig attraktivt, att berätta om något en gång för att ämnet tagits upp är normalt medans att skryta om det är två helt skilda saker.
4. Visar intresse ja, de hade ju inte pratat med dig om det inte funnits intresse eller hur? Skryt kan vara ett (i min mening lamt) försök att försöka se bättre ut än andra potentiella partners och precis som du sa så bottnar det i osäkerhet, men har de då "lyckats" med åtminstone en grej i livet så är det ju alltid något enligt dem
Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Jag kapar den här tråden för att ställa några allmänna frågor kring män som skryter.
1) Bör män som skryter ses som en s.k. röd flagga? Eller kan det t.o.m. i vissa fall vara positivt med en viss grad av skrytande?
2) Var går gränsen mellan att vara stolt över sina framgångar och att det övergår till rent oförblommerat skrytande?
3) I vilka sammanhang och i vilka relationer är skrytande okej och när är det opassande?
4) Ska man tolka skrytande män som att de helt enkelt på ett något plumpt sätt visar intresse eller är det bara ett tecken på osäkerhet?