2026-09-24, 08:04
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ja, det kommer bli kaos. Där är vi helt överens. Jag är dock tyvärr inte lika övertygad om att det blir mittenpolitik som det kommer landa i som under Löfven. Vi får se, jag hoppas du har rätt.

Varför hoppas du jag har rätt? En ekonomisk högerpolitik med en social vänsterpolitik är det absolut värsta som finns. Reinfeldtism.
Citera
2026-09-24, 08:06
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Vad är det rimligaste scenariot som kommer hända närmaste dagarna?

Kommer Noshi avgå?

Har man blivit ertappad med valfusk, så är väl det enda rätta att avgå.
Citera
2026-09-24, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
S och C kommer att få som dom vill.

Det är det jag ser i min helt påhittad spåkula.

Hear me out:

Precis som Sossarna har kontakter inom Kyrkan, massmedia och myndigheter har de kontakter inom Valmyndigheten. Att det fuskas och att det sker oegentligheter i svenska val har alla med IQ över 80 förstått sedan länge.

Detta är så klart inget annat än ett koordinerat angrepp mot ett parti som nådde det största framgången i det här valet. +1,66% mest av alla i Riksdagen.

Men nu har V:s framgång blivit besudlat.

Nooshi kan inte längre komma till någon förhandlingsbord med hög svansföring. Nu blir det istället att försiktigt gå fram med mössan i hand.

V kommer att få igenom en del V-politik. Men de kommer inte att få några ministerposter, och de kommer inte att få vara med i någon regering. De kommer att få SD-behandlingen. Ett Vänster-Tidöavtal där S-MP-C-L sitter i regering med stöd av V.

Det kanske tar några talmansrundor innan vi kommer dit. Men det är där vi kommer att hamna till slut.

Vad tycker ni om min teori?

Din teori är felaktig.

Det föreligger inte något drev alls. Normal nyhetsrapportering är inte ett drev.
Citera
2026-09-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Varför hoppas du jag har rätt? En ekonomisk högerpolitik med en social vänsterpolitik är det absolut värsta som finns. Reinfeldtism.

Haha. För att jag inte vill att skatterna ska höjas. Men en ekonomisk högerpolitik med en stor bidragsklass som måste näras där bidragen ska höjas går inte riktigt upp så det blir spännande hur de får till det.

Reinfeldt sänkte mycket skatter också, det ska han ha. Han var hopplös när det kom till asylinvandring, men jobbskatteavdragen var bra.
Citera
2026-09-24, 08:23
Medlem
Jävligt märkligt att beskriva att det pågår ett drev mot V kan jag tycka. Det bästa som kan komma ut ur denna märkliga situation vi i Sverige medvetet försatt oss i är att valet i Dalarna ogiltig förklaras, att den kommunala tjänstemannen som upplåtit sin tjänstebil till de fuskande somalierna utreds och ev. ställs inför rätta för ev. tjänstefel. Likaså att det genomförs seriösa undersökningar kring alla rapporter gällande oegentligheter runt om i landet. Att det tillsätts en kommission som undersöker möjligheterna att säkerställa att röstförfarandet genomförs korrekt runt om i landet. Likaså rösträknings-processen bör granskas, kanske skall inte SSU-medlemmar sitta och räkna röster utan kanske av tex studenter eller andra personer ej kopplade till politisk aktivitet, helt enkelt förlitliga medborgare utan kriminella domar i bagaget och att dessa avlönas för sin insats. En nystiftad lag som stipulerar stränga straff för valfusk skulle vara på sin plats?
Citera
2026-09-24, 08:39
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jävligt märkligt att beskriva att det pågår ett drev mot V kan jag tycka. Det bästa som kan komma ut ur denna märkliga situation vi i Sverige medvetet försatt oss i är att valet i Dalarna ogiltig förklaras, att den kommunala tjänstemannen som upplåtit sin tjänstebil till de fuskande somalierna utreds och ev. ställs inför rätta för ev. tjänstefel. Likaså att det genomförs seriösa undersökningar kring alla rapporter gällande oegentligheter runt om i landet. Att det tillsätts en kommission som undersöker möjligheterna att säkerställa att röstförfarandet genomförs korrekt runt om i landet. Likaså rösträknings-processen bör granskas, kanske skall inte SSU-medlemmar sitta och räkna röster utan kanske av tex studenter eller andra personer ej kopplade till politisk aktivitet, helt enkelt förlitliga medborgare utan kriminella domar i bagaget och att dessa avlönas för sin insats. En nystiftad lag som stipulerar stränga straff för valfusk skulle vara på sin plats?

Jag har själv varit rösträknare och jag har svårt tänka mig att någon försöker fuska. Om man inte ingår i en större konspiraton känns det helt meningslöst att fuska med röster i enskilt valdistrikt. Rösterna räknas en extra gång av länsstyrelsen dagen efter.
Citera
2026-09-24, 09:12
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Drevet mot V handlar om rasism. En mörkhyad har kryssat sig förbi toppnamnen, de svenska lintottarna.

Det man kan ha åsikter om är att han blev Svensk medborgare så sent som detta år.

Spelar ingen roll om denne är vit el svart el brun. Det luktar vldigt illa oavsett.
Citera
2026-09-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Jag har själv varit rösträknare och jag har svårt tänka mig att någon försöker fuska. Om man inte ingår i en större konspiraton känns det helt meningslöst att fuska med röster i enskilt valdistrikt. Rösterna räknas en extra gång av länsstyrelsen dagen efter.

Var det allt du hade till kommentar kring mitt inlägg ovan?
Citera
2026-09-24, 09:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Utan tvekan utnyttjar S och C: s med fleras tankesmidare allt detta till max för att försöka få V att överges krav på att sitta i regeringen. Desss kampanjer och denna propaganda mot V som opålitligare än andra partier har även pågått längre än valrörelsen.

Det är en direkt spegling av hur SD motarbetats i media i försök att begränsa deras inflytande och minimera väljarnas påverkan på valet.

Det bör ses i ljuset av den propaganda det utgör, även om man sympatiserar med något annat parti, eftersom det riktas mot väljarna.
Citera
2026-09-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Utan tvekan utnyttjar S och C: s med fleras tankesmidare allt detta till max för att försöka få V att överges krav på att sitta i regeringen. Desss kampanjer och denna propaganda mot V som opålitligare än andra partier har även pågått längre än valrörelsen.

Det är en direkt spegling av hur SD motarbetats i media i försök att begränsa deras inflytande och minimera väljarnas påverkan på valet.

Det bör ses i ljuset av den propaganda det utgör, även om man sympatiserar med något annat parti, eftersom det riktas mot väljarna.

Men Kd kunde sitta i regeringen med en partiledare som ägnat sig åt både förtal och bedrägeri? Samt uppmanat till folkmord.
Citera
2026-09-24, 10:10
Medlem
Jo jag tror också du har helt rätt, dvs man försöker hålla V nere så att C,S och MP ska få styra ifred. Är väl knappast nytt att islamister tidigare kryssat in sig i andra partier på vänsterkanten. När somalierna nu börjar utnyttja sina demokratiska rättigheter så blir det ett väldans rabalder när det passar agendan.
Citera
2026-09-24, 12:14
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity

Shhhh, låt konspirationsteoretikerna som inte har en aning om hur världen fungerar fortsätta, de blir så rädda när de blir motsagda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in