Igår, 16:09
Medlem
bithaxs avatar
Vissa dagar så är jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
hjärntrötthet botas genom att bryta dåliga mönster plus bryta med tex sociala medier ett tag och dåliga kontakter som påverkar negativt , det går inte att sova bort tex
Citera
Igår, 16:33
Medlem
Börja med lätt fysisk träning!
Citera
Igår, 16:36
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Börja med lätt fysisk träning!

Jag tränar kanske 3 gånger i veckan.
Tung fysisk träning, gör en trött.
Men det hjälper en del upplever jag.

Dock så är det ibland så att man är så jävla kass. Om man går till gymmet på fel dag så orkar man nästan inget. Man tar inte lika mycket bänkpress som man brukar göra och ja, det är kassa dagar helt enkelt.

Men det kanske är fel. Man kanske borde satsa på daglig träning i stället.
Citera
Igår, 16:37
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Du får testa och sola anus

Att sola anuset, även kallat "perineum sunning", är en hälsotrend som går ut på att exponera mellangården och anus för direkt solljus för att få mer energi

Lycka till
Citera
Igår, 16:38
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Du får testa och sola anus

Att sola anuset, även kallat "perineum sunning", är en hälsotrend som går ut på att exponera mellangården och anus för direkt solljus för att få mer energi

Lycka till

Låter fett.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
StonedMonkeys avatar
Amfetamin
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Citat:
Jag tränar kanske 3 gånger i veckan.
Tung fysisk träning, gör en trött.
Men det hjälper en del upplever jag.

Dock så är det ibland så att man är så jävla kass. Om man går till gymmet på fel dag så orkar man nästan inget. Man tar inte lika mycket bänkpress som man brukar göra och ja, det är kassa dagar helt enkelt.
Kör lättare , varför ta i så du nästa spricker om du inte tränar på elitnivå liksom.
Citera
Igår, 16:44
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Det går inte med stimulanter efter en viss punkt.

Du behöver tänka ditt eget inre system som en motor, om den är sliten hjälper den inte hur fantastiskt raketbränsle du än kör den på. Och dessutom slits den mer och snabbare ju mer raketbränsle du använder.

Och det ÄR bättre att ta ett par veckors total break än att köra in i kaklet och en äkta burn-out. Över 20% av de som får en diagnosticerad burn-out kommer aldrig mer tillbaka till den prestationsnivå de hade innan, det är inte att leka med.
Citera
Igår, 17:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Kör lättare , varför ta i så du nästa spricker om du inte tränar på elitnivå liksom.

Jag tror att det är för att jag jämför mig med mina kollegor. De flesta håller på med någonting, cross training, hinderbanor, though viking, vätternrundan osv.

Och de pratar väldigt mycket om det på jobbet, och hur mycket dom bänkar osv. Så då blir man påverkad och vill inte vara sämre.
Citera
Igår, 17:05
Medlem
Citat:
Vissa dagar så är jag helt fackt
Vad innebär det att vara helt fackt?
Citera
Igår, 17:10
Medlem
På riktigt så finns det ingen drog som löser det mer än för dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in