2026-09-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vissa dagar så är jag helt fackt av stress och sömnproblem.

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.

Löpning
Citera
2026-09-23, 17:50
Medlem
Citat:
Jag tror att det är för att jag jämför mig med mina kollegor. De flesta håller på med någonting, cross training, hinderbanor, though viking, vätternrundan osv.

Och de pratar väldigt mycket om det på jobbet, och hur mycket dom bänkar osv. Så då blir man påverkad och vill inte vara sämre.
Är du trött och sliten är det kroppen som säger ifrån ,då är det bättre att köra ett lätt pass eller avstå helt, bryr dig inte så mycket om vad andra påstår om sin träning det brukar visa sig vara överdrifter i dom flesta fallen.
Citera
2026-09-23, 17:52
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Amfetamin

Varvat med fludder på kvällen i så fall.
Killen måste kunna sova också annars går han sönder, känns det som.
Citera
Medlem
avulsions avatar
Citat:

Jag konsumerar mängder av kaffe och frukt, men det hjälper inte. Det känns som att någonting saknas i hjärnan. Detta leder också till att det blir väldigt ansträngande att göra enkla sysslor som att städa, tvätta och stryka. Jag tar en massa pauser och väldigt lite blir gjort åt gången. Varje liten sak känns som en ansträngning.

Jag undrar, baserat på er erfarenhet, vilka stimulanter som bäst för att motverka detta. Vill såklart ha så lite biverkningar som möjligt och helst slippa beroenden och annat skit.
Ut i naturen och promenera utan mål. Lev i nuet. Klart.
Citera
Medlem
Sommargays avatar
Brukar du nikotin? Det dränerar energi rejält att bomba dopamin konstant.
Citera
2026-09-23, 17:54
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Jag tror att det är för att jag jämför mig med mina kollegor. De flesta håller på med någonting, cross training, hinderbanor, though viking, vätternrundan osv.

Och de pratar väldigt mycket om det på jobbet, och hur mycket dom bänkar osv. Så då blir man påverkad och vill inte vara sämre.

Om du alltid slentrianmässigt hakar på vad andra snackar om blir du ju inte originatorn över dina egna handlingar.
Skippa kaffe, byta till svart/rött eller grönt te.
Frukt: äpplen, päron, jordgubbar, mango, kiwi, bär, max 2 bananer vid tillfälle/dagen.
Ät massvist med baljväxter.
Få in intervalls-träning, löpning eller cykling med hög fart på egendesignad rutt.
Arbeta hemma med nya lego-byggsatser, avancerad klossar etc.
Vardagssysslor som att diska, damma, stryka och städa är inte hjärnföda, det är repetition för att du ska ha struktur i din närmiljö.
Citera
2026-09-23, 17:59
Medlem
Fantens avatar
Eftersom TS tydligen behöver sova som normalt folk så går ju amfetamin bort och kvar då har vi egentligen bara kokain. Då kanske han också får modet att säga åt sin fru att sluta köpa en massa shit.
Citera
2026-09-23, 18:25
Medlem
Tabort sånt som sänker dig istället för ta någon ' drog ' för fortsätta din livsstil.
Citera
2026-09-23, 18:27
Medlem
S.O.Stolps avatar
Innan träning tar jag alltid en sån här PWO. Jag blir som en duracellkanin!

Har upptäckt att dom fungerar i vardagen också så jag tar dom ofta innan ett viktigt möte, om jag ska städa osv. Hejdå hjärntrötthet!

Finns även med mindre koffein och utan beta-alanin.
Citera
2026-09-23, 18:48
Medlem
Det låter som du har en depression i botten
Den måste få tid att läka
Detta kan ta flera år

Under tiden
Fokusera inte på att du inte sover var nöjd med sömnen du får och ta en liten stödvila då och då

Skogsbada (googla)

Krama träd

Promenera eller utför en lätt motion som du orkar med

Kontakta läkare
Citera
2026-09-23, 18:54
Medlem
Citat:

känner du igen dig? och sluta genast med kaffet

https://www.1177.se/liv--halsa/stresshantering-och-somn/stress/
Citera
2026-09-23, 19:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag tränar kanske 3 gånger i veckan.
Tung fysisk träning, gör en trött.
Men det hjälper en del upplever jag.

Dock så är det ibland så att man är så jävla kass. Om man går till gymmet på fel dag så orkar man nästan inget. Man tar inte lika mycket bänkpress som man brukar göra och ja, det är kassa dagar helt enkelt.

Men det kanske är fel. Man kanske borde satsa på daglig träning i stället.
Mycket sömn, tillbringa mycket tid utomhus och att skratta är energihöjande.

Bra att du tränar.

Men orkar du vara glad? Kan du lyssna på något som gör dig glad och får dig att skratta under tiden du gör tråkiga vardagsmåsten?

Testa.

Funkar inte det så gå till läkaren och be att få testa Voxra. Det är ett antidepressivt läkemedel som fungerar annorlunda mot de övriga. Det höjer noradrenalin och dopamin. Många har glädje av det då fungerar energihöjande och glädjehöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in