2026-09-23, 11:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag tror ni måste vinna för att slåss om guld. Men ja, givet att ni ligger före oss så är ju ett kryss bättre för er. För mig spelar det dock ingen jättestor roll om vi kommer efter eller före er så länge det blir Europa.
Lustigt hur det svänger i dessa åsikter omgång för omgång. För bara några dagar sedan var det tvärtom i Bajenled. "Där dog guldchanserna, se till att säkra 3:e platsen" osv osv

Det är därför jag personligen föredrar att ta en match i taget. Det kan svänga fort eller så svänger det inte alls.
Citera
2026-09-23, 11:25
Medlem
bananjuices avatar
Ja för att ha minsta lilla guldchans måste nog Bajen vinna alla kvarvarande matcher. Skulle det ske har Sirius fortfarande råd att förlora två matcher och kryssa en, och att vinna hälften kvarvarande tror jag de klarar av. Svårt att se ett Utsikten-ras på dem.
Citera
2026-09-23, 11:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja för att ha minsta lilla guldchans måste nog Bajen vinna alla kvarvarande matcher. Skulle det ske har Sirius fortfarande råd att förlora två matcher och kryssa en, och att vinna hälften kvarvarande tror jag de klarar av. Svårt att se ett Utsikten-ras på dem.
En av Sirius förluster blir ju då mot oss.

Så frågan är hur dom presterar mot Gais borta, Elfsborg hemma, Dif hemma och Göteborg borta utöver de andra måstematcherna dom har.

Jag ser inga givna vinster för dem iaf.
Citera
2026-09-23, 11:31
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
En av Sirius förluster blir ju då mot oss.

Så frågan är hur dom presterar mot Gais borta, Elfsborg hemma, Dif hemma och Göteborg borta utöver de andra måstematcherna dom har.

Jag ser inga givna vinster för dem iaf.

Ja, Sirius har svårast och dif lättast schema av de tre topplagen, internmatcherna undantagna.
Citera
2026-09-23, 12:54
Medlem
QuantumQuills avatar
*edit*
Hittade tillslut lämpligare tråd för frågor kring B-lags modellen: (FB) Borde vi prata mer om B-lagsmodellen?
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-09-23 kl. 13:07.
Citera
2026-09-23, 14:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIPsAndraKonto
...

[om IFK GBG]
Känns som att ni jobbat bort de där jobbiga säsongsavslutningarna och blir bättre mot hösten. Det är något att bygga på iaf. Hade varit fint ifall ni kunde få bygga ordentligt nu och äntligen komma tillbaka där ni hör hemma.

Har inte riktigt hängt med men har det börjat ryktas något om vem som tar över Jansson?

Vad som sägs här är att IFK traditionellt är ett höstlag. Hur det började, eller om det stämmer, har jag dock ingen aning om.

Det har skrivits så många gånger, men igen då. 1995 trodde man att storhetsperioden skulle vara för alltid, men nu vet vi att det för alla lag i Sverige tar slut någon gång, och man får inse att ens lag ibland bara har haft flyt i några viktiga matcher för att man skall komma in i en sådan.

Man kan som människa inte hänga läpp över att laget inte går så bra. Istället får man lära sig att njuta av framgångar, och förstå att livet inte alltid är sådant.

20 år är ändå för lång tid mellan guld för IFK, och längre än det tidigare sorgliga rekordet på 17 år.

Man får glädjas med Sirius istället Det är alltid kul om ickefavoriter kan vinna.
Citera
2026-09-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lustigt hur det svänger i dessa åsikter omgång för omgång. För bara några dagar sedan var det tvärtom i Bajenled. "Där dog guldchanserna, se till att säkra 3:e platsen" osv osv

Det är därför jag personligen föredrar att ta en match i taget. Det kan svänga fort eller så svänger det inte alls.

Förväntningarna ändras efter hur det ser ut och hur det går, ja. Det är inte mer än rätt att revidera sin bild efter hur det går och hur det ser ut.
Citera
2026-09-23, 14:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Förväntningarna ändras efter hur det ser ut och hur det går, ja. Det är inte mer än rätt att revidera sin bild efter hur det går och hur det ser ut.
Tror jag hörde dom första "Grattis Sirius" i juni någon gång...
Citera
2026-09-23, 16:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
De kan knappast kryssa en i det scenariot, då avgör målskillnad. Det sagt, Sirius behöver inte oroa sig, större chans att ett omval i Dalarna skulle tippa över till Tidövinst i riket
Citera
2026-09-23, 16:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
De kan knappast kryssa en i det scenariot, då avgör målskillnad. Det sagt, Sirius behöver inte oroa sig, större chans att ett omval i Dalarna skulle tippa över till Tidövinst i riket
Räkna bakifrån från omgång 30.

Sirius möter DIF i omgång 29.

Det blir lättare så.
Citera
2026-09-23, 16:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Räkna bakifrån från omgång 30.

Sirius möter DIF i omgång 29.

Det blir lättare så.
Skulle ni bränna en Europaplats för att sätta käppar i hjulet för oss?

Intressant dilemma.
Citera
2026-09-23, 17:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skulle ni bränna en Europaplats för att sätta käppar i hjulet för oss?

Intressant dilemma.
Haha jag räknar väl alltid med 3p och guld för DIF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in