2026-09-17, 17:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Kanske just i detta nu, men inte över seriens gång såklart.
Nej, men det finns goda argument för att Sirius inte kommer plocka lika många poäng i kvarvarande matcher som när man gick på moln med Ure under vårsäsongen.

Både Djurgården och Bajen bör ta mer poäng än Sirius kvarvarande 9 matcher. Frågan är bara hur många fler.
Citera
2026-09-17, 17:36
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sirius är det sämsta laget av topp 3, eventuellt även av topp 5.
Såklart men leder med för mycket poäng. Bajen gjorde bort sig själv och vaskade guldet efter tappet mot ÖIS. Trollet snacka om att derbyt blir oavgjort och att det skulle gynna dif. No fucking way något av lagen måste ta alla 3 poäng i derbyt för att vara kvar i striden.
Citera
2026-09-17, 17:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Såklart men leder med för mycket poäng. Bajen gjorde bort sig själv och vaskade guldet efter tappet mot ÖIS. Trollet snacka om att derbyt blir oavgjort och att det skulle gynna dif. No fucking way något av lagen måste ta alla 3 poäng i derbyt för att vara kvar i striden.
Kan se framför mig att Sirius torskar både borta mot Bajen och Dif åtminstone. Det är 6 av 7 poängs försprång.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-09-17 kl. 17:44.
Citera
2026-09-17, 17:40
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Kan se framför mig att Sirius torskar både borta mot Bajen och Dif åtminstone. Det är 6 av 8 poängs försprång.

Vinner mot dif iallafall.
Citera
2026-09-17, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
- Frejdigt spel
- Bränner massa målchanser
- Läcker bakåt

Solna har blivit en Häcken-kopia.
De är som en blandning av Häcken och Hammarby. Det går inte tillräckligt snabbt för att vara en ren Häckenkopia.
Citera
2026-09-17, 18:13
Medlem
Citat:
Kan se framför mig att Sirius torskar både borta mot Bajen och Dif åtminstone. Det är 6 av 7 poängs försprång.
Om Bajen/Djurgården går bra tar de ca 20 poäng på sista 9 omgångarna. Då slutar de på ca 60/61 poäng.

Sirius behöver 14 poäng för att landa på 62 poäng.

De har kvar.
Örgryte
GAIS

Elfsborg
AIK
Hammarby
Halmstad
Kalmar

Djurgården
Göteborg

Kursiverade är 15 poäng.
Citera
2026-09-17, 18:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om Bajen/Djurgården går bra tar de ca 20 poäng på sista 9 omgångarna. Då slutar de på ca 60/61 poäng.

Sirius behöver 14 poäng för att landa på 62 poäng.

De har kvar.
Örgryte
GAIS

Elfsborg
AIK
Hammarby
Halmstad
Kalmar

Djurgården
Göteborg

Kursiverade är 15 poäng.
Ja, kanske.
Tror dock Bajen och/eller Djurgården tar fler än 20 poäng till samtidigt som att 15 poäng är i högsta laget om Sirius inte får ordning på sitt spel pre-Ure.

Om Sirius dipp är över så är det inget snack. Uneken ser vass ut av det lilla jag sett så kanske är det han som får igång dem igen.
Citera
2026-09-17, 20:11
Medlem
eternussermos avatar
Tycker spekulationerna om att vi skulle kunna vinna guld i år känns lite som förhoppningarna inför onsdagsräkningen av valkretsarna.
Citera
2026-09-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker spekulationerna om att vi skulle kunna vinna guld i år känns lite som förhoppningarna inför onsdagsräkningen av valkretsarna.

Det är inte det att vi är svinbra just nu(men vi är topplagsbra igen sett till senaste 2½ matcherna). Det är mer att omgångarna tickar på och vi fortfarande är "tre omgångar före" er.
Citera
2026-09-17, 22:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är inte det att vi är svinbra just nu(men vi är topplagsbra igen sett till senaste 2½ matcherna). Det är mer att omgångarna tickar på och vi fortfarande är "tre omgångar före" er.
Ja, och jag tycker nog att det mål jag sätter upp, 60 poäng och 60 mål fortfarande är svårt nog. Krävs mer för att det ska bli guld. Vi har svårt mot t.ex Halmstad borta och Malmö borta är ingen given vinst, liksom Mjällby.
Citera
2026-09-18, 04:43
Medlem
Ängsligt, ängsligt läser jag.
Citera
2026-09-18, 08:47
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.klart.se/se/v%C3%A4stra-g%C3%B6talands-l%C3%A4n/v%C3%A4der-g%C3%B6teborg/timmar/#2026-09-19

Imorgon väntas det 10,3 mm regn i Göteborg.

Fruktansvärt äkta med regn i en allsvensk guldstrid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in