2026-09-23, 10:45
Medlem
stilichos avatar
Vad är Vänsterpartiets brott här egentligen? Att de har släppt in illojala somalier på sina riksdagslistor? Det är ju i och för sig dumt av dem, men jag vet inte om jag skulle kalla det att göra bort sig totalt. Lite mer dumheter än så får man nog prestera för att komma upp i den nivån.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast vi kan väl inte tillåta valfusk bara för att det är dyrt att rätta till?

Det finns väl inget som tyder på att valfusk på en nivå som motiverar ett nyval har begåtts? Det är inte automatiskt valfusk för att en somalier röstas in i riksdagen, även om vissa här tycks tro det.
Citera
2026-09-23, 10:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Frågan är vem som är kåtast på makten. Sossarna eller v. Allt innan och efter val talar ju för att v inte släpps in. Speciellt efter senaste dramat. Frågan är dock om v är så kåta på ministerposter att dom hellre fäller en sosseregering som dom inte är med i och är kvar i oppositionen och försöker därifrån sätta käppar o hjulet på tidö så mkt det går. Eller om dom nöjer sig med att sitta i utskott. Det kmr bli jäkligt pinsamt för deras ledare då Tony och nooshi skrikit sig hesa om att dom måste sitta i regering för att rädda Sverige
Beror på vilken stolthet de har (ledarna, Dadgostar) Efter det här är de nog brända att sitta i regering. Hon är garanterat medveten om det själv också.
Citera
2026-09-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Det här är inte ett problem utan en lösning. V har hastigt och lustigt förlorat sitt politiska inflytande i regeringsbildningen. Problemet är därmed löst!

Jag tror inte alls att V har förlorat sitt inflytande. Lyckas Nooshi rida ut stormen och visa att inget oegentligt har förekommit går V stärkt genom krisen och många flyktingar kommer att känna hopp och tilltro till ett parti som vågar representera dem.
Citera
2026-09-23, 10:53
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror inte alls att V har förlorat sitt inflytande. Lyckas Nooshi rida ut stormen och visa att inget oegentligt har förekommit går V stärkt genom krisen och många flyktingar kommer att känna hopp och tilltro till ett parti som vågar representera dem.
Just nu, i denna stund, har V två bakbundna händer och står i boxningsringen framför Mike Tyson som funderar på bästa sättet att göra mos av dem. Det är en fröjd att se och jag förstår att du vill drömma dig bort till din "happy place". Fortsätt så.
Citera
2026-09-23, 10:56
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:

Det är ju oerhört allvarligt även det eventuellt inte leder till åtal. Dock har ju pengar bytt händer mot röster på V och där tror jag att polisen har bra spaningsmaterial att använda.
Oavsett så måste ju hela historien med vilka företrädare som V använder skada dem mycket i en förhandling med Sossarna och även MP.
Jag hoppas givetvis att V försvinner helt så småningom och nuvarande incidenter (Glöm inte Hamas vurmandet!) blir en del av dödsstöten mot det här eländet till parti.
Citera
2026-09-23, 11:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ingen ville ta i V, inte ens sossarna innan detta. Nu är de ungefär lika kul att ta i som en brinnande kolbit.

Grattis till afrikanen som gjorde detta. Nog Tidös bäste valarbetare under senaste 8 åren i alla fall.
Citera
2026-09-23, 11:04
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ja, det är väl samma sak? ingen tror väl de kräver plats i en blågul regering?

De här afrikanerna har saboterat på ett effektivt sätt för V att sitta i en kommande regering. Inte ens sossarna vill ha Vänsterpartiet i en regering. Det här gjorde det inte bättre om man säger så.
Skriv inte tvetydigt då. Fast poängen är att inget förändrats, V kommer sälja sig dyrt eller förbli singel om det inte går.
Och sossarna har aldrig haft och aldrig velat ha v (eller vpk) i sina olika regeringar. Inget nytt där.
Citera
2026-09-23, 11:06
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Har dom det, gjort bort sig?
Dom ökade ju rätt kraftigt.
Citera
2026-09-23, 11:06
Medlem
Durgas avatar
När NOA nu tagit tag i detta finns det en anledning , är V som parti en säkerhetsrisk, detta kommer att få förgreningar som sträcker sig långt bortom det som har öppnat upp undersökningarna , ett klantigt ikryssade.
Så ja V är definitivt borta från regeringen och beroende vad NOA kommer fram till något kanske ännu värre.
Argbiggans händer är nu bakbundna, fy fn vad skönt att få se och uppleva.
NOA gräv,NOA gräv !
Citera
2026-09-23, 11:07
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Skriv inte tvetydigt då. Fast poängen är att inget förändrats, V kommer sälja sig dyrt eller förbli singel om det inte går.
Och sossarna har aldrig haft och aldrig velat ha v (eller vpk) i sina olika regeringar. Inget nytt där.
Tror du inte att V i det här läget är de som är mest rädda för nyval? Jag tror inte de är redo för ett chicken race om man säger så.
Citera
2026-09-23, 11:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Grattis ändå till afrikanen. Han har ju säkrat sig en plats i riksdagen med en månadslön på 81k
(Även fast han gjort en Mona Sahlin och tagit time out så kommer pengarna ramla in)
Citera
2026-09-23, 11:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vänsterpartiet har tappat det, tror även de själva inser det. Dyrt eller billigt så är de sålda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in