2026-09-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Aa ungefär som att jag skulle bli brutalt misshandlad, och sen börjar gå till MMA-klubbar och ber dem slå sönder mig för att "döva smärtan". Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan, hon var fullt medveten om vad hon gjorde och levde förmodligen betydligt bättre än sina klasskompisar på pengarna.
Jo, denna 13-åring gjorde det. En tjejkompis förlorade oskulden till en 20-åring när hon var 13, fullt frivilligt.
Jag säger inte att det ska vara lagligt, men man kan inte behandla alla som CP-skadade spädbarn.

Där har du helt fel. 1926 ansågs verkligen inte 13-åringar som fullvuxna. Vet inte om du menade 1826 men de betraktades inte som fullvuxna i Sverige då heller.
Ogifta kvinnor blev myndiga vid 25 års ålder på 1800-talet (gifta blev aldrig myndiga).
Barnarbete fanns men de sågs absolut som barn även fast de arbetade (bara fattiga gjorde detta).
På 1800-talet fick kvinnor sin första mens mellan 15-17 års ålder så 13åriga flickor sågs ännu mer som barn på den tiden. https://www.svd.se/a/d934494e-cc12-3a84-8c6b-c1e2fb681e1b/vastvarldens-flickor-allt-tidigare-i-puberteten

Kvinnor gifte sig som tidigast vid 26-28 års ålder på 1800-talet i Sverige.

Så män som "hade sex" med 13-åringar på 1800-talet hade ansetts vara pedofiler då också. 13-åriga flickor var 2 år från att få gifta sig, 15 år från att verkligen gifta sig och 4 år från att ens få sin första mens. 10 år från att bli myndiga.
*Tillägger att det 1864 var kriminellt för en man att "ha sex" med en flicka under 15 år.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-23 kl. 09:06.
Citera
2026-09-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Vuxna män som köper sex, har lika mycket ett ansvar att söka hjälp för sina beteenden. De leker lika mycket med människors liv, som i sådana fall den sexsäljande flickan gör.

Dessutom, tror jag knappast att sexköpande män genomför några vidare kontroller om en kvinna skulle se eller verka väldigt ung ut. I dag är det väldigt enkelt att ta reda på någons ålder. Men det är inte en prioritet hos dessa män, och de kunde försäkrat sig om att det var en klart vuxen person de köpte tjänster av.

Man kan heller inte köpa sex som man vill och sedan vänta sig inga konsekvenser för att man känner för det.

Unga som drogar, säljer sex eller inom den kategorin har ofta ett självskadebeteende och psykisk ohälsa, menar du att det skulle vara så svårt att komma underfund med eller fundera inom dessa banor, att det är helt och hållet otänkbart för dessa män att tänka det?

Jag håller dock med om att det inte rör sig om våldtäkt mot barn på det sätt som man tänker sig en våldtäkt, men nu är det ju rubriceringen utifrån lagen. Men visst, den biten skulle man kunna ändra.

Ja jag försvar då inte folk som köper sex alls det är för mig en okänd värld. Och visst ska sexköpare straffas men då efter sexköpslagen. Torskar har ju oftast med en sjukdomsbild precis som dessa unga tjejer och vuxna för den delen. Det går hand i hand men den vuxna förväntas självklart vara den kloka, vilket dom inte är här och kommer aldrig nånsin kunna bli. Men att dra folk inför våldtäkts mål så fort samhället sviker är att göra allt värre och dessutom tycker jag det är ett rättshaveri. Så vem bär ansvaret? Tänk om det fanns snabba institutioner tex psykvård, med psykologer och allt sånt man behöver, som ger dessa unga tjejer hjälp direkt dom hamnar snett, det finns inte.

Det tar från att du söker hjälp upp till 1-2 år att få komma på ett första besök. Sen fortsätter besöken med 2-3 månaders mellanrum 30-60min åtgången. Där ligger det verkliga problemet, inte hos enskild person som går på droger och är sex beroende.
Citera
2026-09-23, 11:28
Medlem
Helt rubbat att tråden kom att handla huruvida en 13-åring är medskyldig när gubbar köper sex av ett barn.

Svaret är: Nej.
Barn är omyndiga av en rad anledningar. Bland annat för att de skall skyddas från att behöva ta ansvar för beslut som kräver mer än deras begränsade intellekt och erfarenhet har att erbjuda.

Att ni tycker det är en gråzon säger otroligt mycket om hur omogna, obildade och empatilösa ni är. Jävla drägg.
Citera
2026-09-23, 11:45
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ja jag försvar då inte folk som köper sex alls det är för mig en okänd värld. Och visst ska sexköpare straffas men då efter sexköpslagen. Torskar har ju oftast med en sjukdomsbild precis som dessa unga tjejer och vuxna för den delen. Det går hand i hand men den vuxna förväntas självklart vara den kloka, vilket dom inte är här och kommer aldrig nånsin kunna bli. Men att dra folk inför våldtäkts mål så fort samhället sviker är att göra allt värre och dessutom tycker jag det är ett rättshaveri. Så vem bär ansvaret? Tänk om det fanns snabba institutioner tex psykvård, med psykologer och allt sånt man behöver, som ger dessa unga tjejer hjälp direkt dom hamnar snett, det finns inte.

Det tar från att du söker hjälp upp till 1-2 år att få komma på ett första besök. Sen fortsätter besöken med 2-3 månaders mellanrum 30-60min åtgången. Där ligger det verkliga problemet, inte hos enskild person som går på droger och är sex beroende.

Hur som helst, är det helt rubbat att börja med att lägga ansvaret på flickan/barnet, och inte hos gubbarna.

Även om det är väntetid inom psykiatri och vård, så ursäktar inte det ens (fortsatta) handlingar som vuxen person kontra ett barns eventuella fel och ansvar. Det låter som ytterligare ett försvar för gubbarna, faktiskt.
Citera
2026-09-23, 12:08
Medlem
Moraliskt korrupta män det där, kunde inte dessa hebefiler eller efeber nöjt sig med att fantisera
och runka till porr som finns. Finns väl massor med porrsidor som heter "Teens" och "dady".
Jag tror ingen 13 åring mår bra som gör detta, även om inget tvång funnits med
Citera
2026-09-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Hur som helst, är det helt rubbat att börja med att lägga ansvaret på flickan/barnet, och inte hos gubbarna.

Även om det är väntetid inom psykiatri och vård, så ursäktar inte det ens (fortsatta) handlingar som vuxen person kontra ett barns eventuella fel och ansvar. Det låter som ytterligare ett försvar för gubbarna, faktiskt.

Det är mest lagen jag försvarar, allt är alltid våldtäkt idag, man har slutat bry sig om vad som är vad. Det är självklart tragiskt att hon hamnat i den situationen, men man har även ett eget ansvar. Svårt att luska ut ålder på en person som uppger sig vara 18, har man inte ett namn är det svårt att söka på personen. Sexuellt utnyttjade kan jag tycka men inte våldtäkt. Nånstans måste man följa vad som är vad.
Citera
2026-09-23, 12:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Några namn på männen?
Precis, det är väl det enda att luska reda på nu.

Vad fan gör Dumpen när den behövs som bäst?
Häng ut dessa svin. Här är det faktiskt frågan om riktiga brott, begångna mot en riktig flicka. Inte hittepåbrott mot "flickor" som i själva verket är vuxna nätkrigare.
Citera
2026-09-23, 12:33
Medlem
Nattbussen4s avatar
Vore jag en man, skulle jag bli personligt förolämpad, om man eller en annan man, sammankopplade min livsnivå och mitt intellekt med en person under 15 år, som att det inte spelar någon roll vad endera part gör och hur de agerar i en situation.

För det är vad flera i tråden gör. En normal, vuxen person upplever det som djupt förolämpande.
Citera
2026-09-23, 15:32
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Det är mest lagen jag försvarar, allt är alltid våldtäkt idag, man har slutat bry sig om vad som är vad. Det är självklart tragiskt att hon hamnat i den situationen, men man har även ett eget ansvar. Svårt att luska ut ålder på en person som uppger sig vara 18, har man inte ett namn är det svårt att söka på personen. Sexuellt utnyttjade kan jag tycka men inte våldtäkt. Nånstans måste man följa vad som är vad.

Man ska inte utnyttja barn på det sättet och därför är det bra med våldtäktsdom hellre än bara ett utnyttjande.
Dom flesta kan se skillnad på en 13-åring och en 18-åring. Jämför bilder med några som går årskurs 7 med sista året på gymnasiet. Man väljer att inte säga något då man vill ha så ungt som möjligt. Stå för det då för fan säger jag. Blir extremt tramsigt när man säger sig inte kunna se skillnad.
Citera
2026-09-23, 15:35
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Man ska inte utnyttja barn på det sättet och därför är det bra med våldtäktsdom hellre än bara ett utnyttjande.
Dom flesta kan se skillnad på en 13-åring och en 18-åring. Jämför bilder med några som går årskurs 7 med sista året på gymnasiet. Man väljer att inte säga något då man vill ha så ungt som möjligt. Stå för det då för fan säger jag. Blir extremt tramsigt när man säger sig inte kunna se skillnad.

Precis.

De väljer att tro på det, och inte ifrågasätta, för att det gynnar deras egen libido. Och så kan man säga (efteråt), att flickan sade det och det, och komma ifrån sitt huvudansvar som vuxen och anständig människa.
Citera
2026-09-23, 15:39
Medlem
Mullrets avatar
Listan på de övererotiska gubbarna vore intressant se.

Någon med fup?

.
Citera
2026-09-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Aha du känner henne, därför vet du att hon gjorde det frivilligt. Har du inget jobb eftersom du inte gör annat än att spy ut din dynga på flashback?

Sen så verkar du inte veta det men det är 52 års skillnad mellan 20 och 72, alltså är det fullständigt irrelevant vad du påstår att din icke existerande tjejkompis gjort.

Also "sluta omyndigförklara" ledsen att säga det men en 13åring är varken myndig eller byxmyndig så kämpa på haha. För övrigt så SÄNKTES myndighetsåldern till 18år år 1974, innan dess var det 20. Så vet inte vilken värld du levt i där en 13åring någonsin betraktats som fullvuxna.
Men tydligen kände du henne eftersom du vet att hon inte gjorde det frivilligt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in