2026-09-22, 14:29
Medlem
Några namn på männen?
Citera
2026-09-22, 14:42
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Aa ungefär som att jag skulle bli brutalt misshandlad, och sen börjar gå till MMA-klubbar och ber dem slå sönder mig för att "döva smärtan". Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan, hon var fullt medveten om vad hon gjorde och levde förmodligen betydligt bättre än sina klasskompisar på pengarna.

Jo, denna 13-åring gjorde det. En tjejkompis förlorade oskulden till en 20-åring när hon var 13, fullt frivilligt.

Jag säger inte att det ska vara lagligt, men man kan inte behandla alla som CP-skadade spädbarn.

Hahahaha ska vi sluta omyndigförklara 13-åringar?
För 100 år sedan var myndighetsåldern 21 istället för 18 som idag.
Absolut, hon kunde säkert köpa lite fler grejer än sina klasskompisar (inte ens säkert beroende på vilken bakgrund hon har) - var det värt det? Givetvis inte, hon betalade men sin psykiska hälsa, och det är aldrig värt det.

Exemplet med din 13-åriga kompis är irrelevant. Moralen i vad 20-åringen gjorde går att diskutera, men jag kan väl köpa att det finns 13-åringar som skulle kunna förlora oskulden med en 20-åring de har känslor för utan att ta skada av det i framtiden. Men det är otrolig skillnad mellan en 20-åring och 72-åring som redan påpekats. INGEN 13-åring som agerar friskt vill egentligen göra det med en 72-åring (eller främlingar öht).

Eftersom du skriver saker utan att ens bemöda dig att kolla upp fakta innan (det med myndighetsålder) och ditt helt irrelevanta exempel med din tjejkompis tyder bara på att du är djupt ointelligent.

Hela ditt inlägg bara skriker att du själv vill eller till och med har köpt sex av barn och tycker att det borde vara helt lagligt.
Citera
2026-09-22, 15:36
Medlem
kukflashs avatar
Inte för att försvara någon i detta fall, men det finns 13-åringar som absolut kan misstas för att vara 18 år.
Citera
2026-09-22, 17:38
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Inte för att försvara någon i detta fall, men det finns 13-åringar som absolut kan misstas för att vara 18 år.

Alltså, jag förstår vad du menar.

Men jag tycker inte att det spelar någon roll här, eftersom hon i vilket fall som helst måste ha sett mycket ung ut. Då har männen ett extra ansvar att luska och ta reda på verklig ålder. Om man dels inte ville träffa ett barn och dels för att man inte vill bidra till att en så ung person riskerar att ärras av det som sker.

Söker man sig till unga personer för sexuella förhållanden (inte enbart sexköp, vilket jag inte alls stödjer men det är en annan diskussion) har man ett tyngre ingångsansvar än om det rör sig om någon i samma ålder. Det minsta i det är att faktiskt säkerställa deras ålder först och och främst. Och senare kanske också andra omständigheter.

Jag tror definitivt att äldre och yngre kan känna sig bekväma med varandra, men det är egentligen inte vad detta handlar om.
Citera
2026-09-22, 18:58
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Alltså, jag förstår vad du menar.

Men jag tycker inte att det spelar någon roll här, eftersom hon i vilket fall som helst måste ha sett mycket ung ut. Då har männen ett extra ansvar att luska och ta reda på verklig ålder. Om man dels inte ville träffa ett barn och dels för att man inte vill bidra till att en så ung person riskerar att ärras av det som sker.

Söker man sig till unga personer för sexuella förhållanden (inte enbart sexköp, vilket jag inte alls stödjer men det är en annan diskussion) har man ett tyngre ingångsansvar än om det rör sig om någon i samma ålder. Det minsta i det är att faktiskt säkerställa deras ålder först och och främst. Och senare kanske också andra omständigheter.

Jag tror definitivt att äldre och yngre kan känna sig bekväma med varandra, men det är egentligen inte vad detta handlar om.
Nej det förstår jag och håller med om.
Citera
2026-09-22, 19:44
Medlem
Är inte detta samma fall som https://www.flashback.org/t3710410?
Citera
2026-09-22, 20:35
Medlem
populopiduss avatar
Jag minns en tjej som hängde på fester jag var på när jag var 25 år. Hon såg inte en dag yngre ut än 20, och minns att hon t om hade stora bröst. Hon drack, rökte och förde hyfsat intellektuella samtal likt vi andra - men jag fick senare reda på att hon bara varit 14 år.

Med detta sagt - det finns flickor som kan se och vara "vuxna" trots låg ålder. Nu var denna tjej inte 13, men jag har svårt att tänka mig att hon såg ut som ett barn bara ett år tidigare.
Citera
2026-09-22, 21:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Köpa sex av hora är ju straffbart men framgår det klart och tydligt för dessa torskar att dom även gör det av en minderårig?
Citera
2026-09-22, 22:16
Medlem
Sluta mata övervintrade troll som hennevilljagknulla. Fram med namn, omständigheter etc.
Citera
2026-09-22, 23:24
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Du har rätt, du låter helt efterbliven, bra att du iaf kunde inse det själv.
Svaret på frågan vad en 13åring gör på dessa sidor är att dom inte mår bra, många har tidigare varit utsatt för övergrepp och använder sexet för att döva smärta. Men jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som har sex med en 72åring frivilligt och det tror jag t om att du förstår.
Frivilligt innebär att man erhåller tillräckligt mycket för att själv anse det vara värt det. Ditt jobb ger dig tillräckligt mycket i lön för du ska göra det frivilligt.
Allt har ett pris. 200 miljoner för att knulla en 72 åring hade nog gjort att det skulle kunna ske frivilligt för de flesta, 2 miljarder kr så hade det nog räckt för resten så ingen hade behövt bli tvingad.

Men försök nu inte få hans inlägg och debatten till att handla om någon sidostickare som definitionen av frivilligt. Hon har helt klart del i skulden här och kan definitivt inte få skadestånd. Och ja, männen har naturligtvis skuld här med och bör dömmas. Oavsett vad hon sa så visste de att hon inte var 18.
Citera
2026-09-23, 06:29
Medlem
13-åringar är barn. Oavsett vad de hittar på för något.
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast nu blandar du ihop legala förhållanden med faktiska. Att någon typ av ideal svensk 13-åring inte kan samtycka till att sälja sex betyder ju inte att flickan i tråden som individ inte klarar av det.

Sedan är ju debatten ganska hycklande eftersom de flesta svenskar inte har några som helst moraliska bekymmer med att köpa produkter från länder och branscher där barnarbete är vanligt förekommande.
Citera
2026-09-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Användaren du citerar försöker att vända diskussionen, från vad som har inträffat, till att det är samma sak som att män gillar sex och inte behöver känna någonting för kvinnor som de har sex med.

Men det är inte vad som diskuteras. Och att det nog är vida känt hos allmänheten, skillnaden generellt mellan män och kvinnor inom det sexuella.

Men vad implikationen blir av det han skriver, är ju att män inte kan förväntas vara moraliska varelser utanför detta, eller fungera som andra väsen/saker än "sex" i något läge.

Som sagt, ytterligare en man som har så låga krav på män att det reduceras till enbart något farligt och icke-önskvärt för andra.

Mm, läskigt att många verksr hålla med honom ocksåm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in