Citat:
Ursprungligen postat av
Rullator-Ronny
Aa ungefär som att jag skulle bli brutalt misshandlad, och sen börjar gå till MMA-klubbar och ber dem slå sönder mig för att "döva smärtan". Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan, hon var fullt medveten om vad hon gjorde och levde förmodligen betydligt bättre än sina klasskompisar på pengarna.
Jo, denna 13-åring gjorde det. En tjejkompis förlorade oskulden till en 20-åring när hon var 13, fullt frivilligt.
Jag säger inte att det ska vara lagligt, men man kan inte behandla alla som CP-skadade spädbarn.
Hahahaha ska vi sluta omyndigförklara 13-åringar?
För 100 år sedan var myndighetsåldern 21 istället för 18 som idag.
Absolut, hon kunde säkert köpa lite fler grejer än sina klasskompisar (inte ens säkert beroende på vilken bakgrund hon har) - var det värt det? Givetvis inte, hon betalade men sin psykiska hälsa, och det är aldrig värt det.
Exemplet med din 13-åriga kompis är irrelevant. Moralen i vad 20-åringen gjorde går att diskutera, men jag kan väl köpa att det finns 13-åringar som skulle kunna förlora oskulden med en 20-åring de har känslor för utan att ta skada av det i framtiden. Men det är otrolig skillnad mellan en 20-åring och 72-åring som redan påpekats. INGEN 13-åring som agerar friskt vill egentligen göra det med en 72-åring (eller främlingar öht).
Eftersom du skriver saker utan att ens bemöda dig att kolla upp fakta innan (det med myndighetsålder) och ditt helt irrelevanta exempel med din tjejkompis tyder bara på att du är djupt ointelligent.
Hela ditt inlägg bara skriker att du själv vill eller till och med har köpt sex av barn och tycker att det borde vara helt lagligt.