2026-09-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Några frågor uppstår amigo.

1. Blev du biten av skitet Giant Desert centipede i Bangkok?

2. Vart i Bangkok såg du dessa hundar?
Jag såg kanske 1-2 hundar runt Makassan, fast de var ca 5-10 meter ifrån mig. De kom inte ens nära.

3. Varför bör jag undvika de gula taxibilarna?

#1 Nej aldrig, men jag vet andra som blivit. Dom finns över hela Thailand, inte bara i Bangkok.
Grejen är att du kan bli biten bara om du så ligger på stranden (vilket är sällsynt), du kan hitta dem i skorna också om dem stått ute (Vilket är också sällsynt), så handlar inte om att vara klantig bara för att bli biten. Dom söker sig till skugga och skymda vrån.
#2 Rabieshundar finns överallt. Det är Asien vi pratar om.
#3 Lurar kunderna, helst turister med riktigt höga priser jämfört med Bolt.
Senast redigerad av Noccofocus 2026-09-22 kl. 21:06.
Citera
2026-09-22, 21:08
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
#1 Nej aldrig, men jag vet andra som blivit. Dom finns över hela Thailand, inte bara i Bangkok.
Grejen är att du kan bli biten bara om du så ligger på stranden (vilket är sällsynt), du kan hitta dem i skorna också om dem stått ute (Vilket är också sällsynt), så handlar inte om att vara klantig bara för att bli biten. Dom söker sig till skugga och skymda vrån.
#2 Rabieshundar finns överallt. Det är Asien vi pratar om.
#3 Lurar kunderna, helst turister med riktigt höga priser jämfört med Bolt.

När man läser sådana saker så blir man bara mer och mer försiktig och paranoid vilket leder till att toalettdörren och alla fönster blir stängda för min del i hotellrummet.
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-22 kl. 21:13.
Citera
2026-09-22, 21:08
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
hur mycket kan momsen bli i värsta fall?
Det märkliga i sagan är att det är 5000 kr skatte och tullfritt. SÅ de kan inte stoppa mig.
Oj jag vet faktiskt inte. Om dom skulle säga nåt så får du kanske säga att det är gåvor till vänner och familj.

Aha ja men dåså. Då kan det inte bli nå problem.
Citera
2026-09-22, 21:17
Medlem
Citat:
När man läser sådana saker så blir man bara mer och mer försiktig och paranoid vilket leder till att toalettdörren och alla fönster blir stängda för min del i hotellrummet.

Du vill hålla det stängt under kvällen/natten om du bor på lägre plan, ja även under dagen om AC finns. Myggen är väl det värsta, riktigt småa jävlar som du knappt ser, men du kan vakna upp med flera bett som kliar som satan.
Citera
2026-09-22, 21:32
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Boka en flygstol mellan Phuket och Bangkok. Du kommer dö av hur jobbigt det är att åka buss eller tåg den sträckan. Alla vägarbeten och trafiken. Tåget stannar vid varenda mjölkpall. Om det är expresståg är det bökigt med alla väskor man har och alltid knökfullt. Sist jag åkte gick AC sönder efter 15min. Visst jag fick pengarna kontant tillbaka när jag klev av. Men jag var helt slut sen.

Angående tvålarna se till att ha dom i incheckat bagage går det bra.
Jag brukar beställa massa billigt elektronik från Lazada så paketen ligger staplade när jag kommer till ner. Så det blir en extra väska när jag ska hem.
"ska flyga till Bangkok+så ska jag dra iväg till Thailands huvudstad"
Varför ska TS. boka flyg mellan HKT och BKK?

För övrigt "The journey takes approximately 2 hours (depending on traffic conditions). The fare is
135 baht per seat. The bus stop at Suvarnabhumi Airport is located on the 1st floor, near Gate 8,"
https://airportpattayabus.com/airport-pattaya/ eller https://www.busonlineticket.co.th/ booking/suvarnabhumi-airport-to-pattaya-bus-tickets
Citera
2026-09-22, 21:42
Medlem
Tratten52s avatar
Svar på nr 4
Patpong och Nana plaza
Om du har alla hästar hemma vill säga.

Jag brukar ta taxi till Pattaya, 2tim 1000 bath
Citera
2026-09-22, 21:54
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Boka en flygstol mellan Phuket och Bangkok. Du kommer dö av hur jobbigt det är att åka buss eller tåg den sträckan. Alla vägarbeten och trafiken. Tåget stannar vid varenda mjölkpall. Om det är expresståg är det bökigt med alla väskor man har och alltid knökfullt. Sist jag åkte gick AC sönder efter 15min. Visst jag fick pengarna kontant tillbaka när jag klev av. Men jag var helt slut sen.

Angående tvålarna se till att ha dom i incheckat bagage går det bra.
Jag brukar beställa massa billigt elektronik från Lazada så paketen ligger staplade när jag kommer till ner. Så det blir en extra väska när jag ska hem.

Du läste fel. Han skrev Pattaya inte Phuket.
Citera
2026-09-22, 21:59
Medlem
swedenistanis avatar
Ni som har varit i området: 700 Nikhom Makkasan Rd (sök på det i googlewievstreet).
Tänkte fråga er om ensak jag gick förbi sjön varje dag (som finns på vänster sida) men vågade aldrig att gå in i den vägen. Något inombords sa gör inte det ty du vet inte vilka farliga skorpioner, ormar och spindlar som finns där så gör det inte.

Nu när jag sökte så menar jag givetvis där man kan stoppa den oranga-mannen, rakt upp med andra ord.

Hur skulle ni göra?
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-22 kl. 22:27.
Citera
2026-09-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ni som har varit i området: 700 Nikhom Makkasan Rd (sök på det i googlewievstreet).
Tänkte fråga er om ensak jag gick förbi sjön varje dag (som finns på vänster sida) men vågade aldrig att gå in i den vägen. Något inombords sa gör inte det ty du vet inte vilka farliga skorpioner, ormar och spindlar som finns där så gör det inte.

Nu när jag sökte så menar jag givetvis där man kan stoppa den oranga-mannen, rakt upp med andra ord.

Hur skulle ni göra?

Antingen smyga fram på tå så tyst som möjligt så att det inte märks att jag går där, eller springa fort framåt, skrikandes, i avskräckande syfte.
Eller så hade jag struntat i att gå dit alls.
Citera
2026-09-23, 03:42
Medlem
Antexs avatar
Citat:

Hur skulle ni göra?

Tänkte på en sak bland alla de tusentals frågorna från mentalsjukhuset.

Är det frukterna du är mest rädd för eller är det att Joe Strummers ande ska dyka upp.

Du kan googla Combat rock sista konserten i bkk och omslagsbild.
Citera
2026-09-23, 06:41
Medlem
Kokosvattnet var inte härsket eller kanske bäst före datum gått ut...?
Citera
2026-09-23, 07:31
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Tänkte på en sak bland alla de tusentals frågorna från mentalsjukhuset.

Är det frukterna du är mest rädd för eller är det att Joe Strummers ande ska dyka upp.

Du kan googla Combat rock sista konserten i bkk och omslagsbild.

Din egen fråga och formuleringar kommer rak ifrån mentalsjukhuset.

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Kokosvattnet var inte härsket eller kanske bäst före datum gått ut...?

Nopp, thailändskan hade en machete som hon machete fram en öppning på kokoset för mig och placerade sugrör i den nyplockade kokoset.
Kokosköttet var genomgående vitt och färskt, det var bara kokosvattnet som smakade spermievatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in