2026-09-22, 19:39
Medlem
J.Doessons avatar
Kan inte hjälpa dig med dina frågor men blev nyfiken angående tvålarna. Vad är speciellt med dom? Doftar dom bara gott eller har dom nå fördelar vid användning? Vad heter dom?

Ursäkta för frågorna men känner en som är där nu och tänkte be personen isf köpa med sig en så att jag får testa. Älskar lukta gott grejer och har den nå fördelar vid användning så är det bara en bonus 🫣
Citera
2026-09-22, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I Sydostasien dricker man oftast vätskan från gröna omogna kokosnötter. Kokoset i dem är bara ett tunt mjukt lager helt olika från en mogen kokosnöt. I Sverige drack du antagligen vätskan från en mogen kokosnöt.

Så måste det ju vara. För att jag kommer ihåg fortfarande den ljuva smaken från kokosnötsvatten från ungdomen. TOTALT olik den du får av thailändskan som smakar mera spermavatten. FY FARAO när jag tänker på skitet.
Citera
2026-09-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
1. Vad är billigaste färdmedel till Pattaya från Bangkok, hur mycket kostar (tur och retur) och hur lång tid tar det?
Till Pty: Bussen från Ekamai
Till Pty:Bussen från Suwan på plan 1
BKK-Bankock: Airport Rail link i källaren
Citera
2026-09-22, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Allt är förbjudet att ta med i sådana mängder att tullen tror att man tänker sälja det, vilket de garanterat kommer göra om han har 70 tvålar i väskan. Han får alltså hoppas att tullen på Arlanda inte kollar hans väska, annars får han betala moms.

Det du säger håller inte Tullverket med om:

Upp till 5 000 kronor
Har du köpt varor för upp till 5 000 kronor behöver du inte betala tull och skatt.

Källa: https://www.tullverket.se/privat/paresan/avgifternarduhandlarparesan.4.792224361590183a4d31 15e.html
Citera
2026-09-22, 20:26
Medlem
Boka en flygstol mellan Phuket och Bangkok. Du kommer dö av hur jobbigt det är att åka buss eller tåg den sträckan. Alla vägarbeten och trafiken. Tåget stannar vid varenda mjölkpall. Om det är expresståg är det bökigt med alla väskor man har och alltid knökfullt. Sist jag åkte gick AC sönder efter 15min. Visst jag fick pengarna kontant tillbaka när jag klev av. Men jag var helt slut sen.

Angående tvålarna se till att ha dom i incheckat bagage går det bra.
Jag brukar beställa massa billigt elektronik från Lazada så paketen ligger staplade när jag kommer till ner. Så det blir en extra väska när jag ska hem.
Senast redigerad av crille132 2026-09-22 kl. 20:32.
Citera
2026-09-22, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Kan inte hjälpa dig med dina frågor men blev nyfiken angående tvålarna. Vad är speciellt med dom? Doftar dom bara gott eller har dom nå fördelar vid användning? Vad heter dom?

Ursäkta för frågorna men känner en som är där nu och tänkte be personen isf köpa med sig en så att jag får testa. Älskar lukta gott grejer och har den nå fördelar vid användning så är det bara en bonus 🫣

Han får dra till BIG C där finns de ljuvliga tvålar till ett pris mellan 49-60 bath!

Kan inte avslöja för mycket och vill inte heller det. Jag är en sådan människa som älskar tvålar som luktar gott helt enkelt, skulle tullen fråga så kommer säga att det är för enskild användning.
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-22 kl. 20:30.
Citera
2026-09-22, 20:38
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Han får dra till BIG C där finns de ljuvliga tvålar till ett pris mellan 49-60 bath!

Kan inte avslöja för mycket och vill inte heller det. Jag är en sådan människa som älskar tvålar som luktar gott helt enkelt, skulle tullen fråga så kommer säga att det är för enskild användning.
Okey tack för svaret som jag inte förstår varför det skulle vara så farligt att avslöja en tvål 😮

Tror inte tullen dock kommer köpa din förklaring.
Senast redigerad av J.Doesson 2026-09-22 kl. 20:45.
Citera
2026-09-22, 20:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så måste det ju vara. För att jag kommer ihåg fortfarande den ljuva smaken från kokosnötsvatten från ungdomen. TOTALT olik den du får av thailändskan som smakar mera spermavatten. FY FARAO när jag tänker på skitet.

När de öppnar mogna kokosnötter för att ta ut kokosen låter de den kokosmjölken bara rinna bort. De gillar inte den av någon orsak.
Citera
2026-09-22, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Gå inte nära 1000 fotingen, dem är väldigt aggresiva. Du vill inte bli biten av dem! Sinnessjuk smärta får du och en ökad puls som att du har sprungit ett maraton.
Rabies hundar, är väl det farligaste du kan stöta på.

Du har säkert koll på detta själv efter allt Google, men använd inte dom gula taxi bilarna, vill du färdas med bil/moped så använder du dig av appen Bolt.

Några frågor uppstår amigo.

1. Blev du biten av skitet Giant Desert centipede i Bangkok?

2. Vart i Bangkok såg du dessa hundar?
Jag såg kanske 1-2 hundar runt Makassan, fast de var ca 5-10 meter ifrån mig. De kom inte ens nära.

3. Varför bör jag undvika de gula taxibilarna?
Citera
2026-09-22, 20:53
Avslutad
Citat:
Okey tack för svaret som jag inte förstår varför det skulle vara så farligt att avslöja en tvål 😮

Tror inte tullen dock kommer köpa din förklaring.

Får helt enkelt köpa en av varje sort som finns i BIG C, de kan de (tullen i arlanda) inte säga ett skit mot mig. Då blir det inte så många tvålar ca 30-40 kanske.
Citera
2026-09-22, 20:56
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Får helt enkelt köpa en av varje sort som finns i BIG C, de kan de (tullen i arlanda) inte säga ett skit mot mig. Då blir det inte så många tvålar ca 30-40 kanske.
Ok ja lycka till då och hoppas att inte tullen väljer in dig. Har du otur så kan dom kanske tro att du ska ha dom till försäljning.

Trevlig resa dock!
Citera
2026-09-22, 20:57
Avslutad
Citat:
Ok ja lycka till då och hoppas att inte tullen väljer in dig. Har du otur så kan dom kanske tro att du ska ha dom till försäljning.

Trevlig resa dock!

hur mycket kan momsen bli i värsta fall?
Det märkliga i sagan är att det är 5000 kr skatte och tullfritt. SÅ de kan inte stoppa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in