Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Nu ser de ut att få fina jobb på V-kansliet iallafall om de väljer att avstå sin riksdagsplats som de fått via fusk.
Att vi ens godkänner att brottslingar sitter i regeringen är för mig ett under. Jag sökte ett vanligt säljarjobb för en tid sen och var då tvungen att genomgå en säkerhetskontroll. Skulle jag bli politiker och kanske ha hand om papper och information som rör rikets säkerhet så kan jag vara vilken brottsling som helst och dessutom ha gängkopplingar då en av somalierna bott tillsammans med någon gängman.
Vilket är synd! Han borde bli politisk vilde i stället. Som riksdagsledamot behöver han inte närvara, eftersom kvitteringssystemet är borta. Den rödagrön ondskan har alldeles för många mandat.
Vad har vi lärt oss under de här åren? Jo! Sossarna ska vara så vingklippta som möjligt, annars blir det bara skit. Det såg vi förra mandatperioden; Andersson klarade inte ens av att hantera pandemin. Det enda sossarna klarar av är att höja skatterna och släppa in allt och alla. Det är fortfarande extremt lätt att få asyl i Sverige och vi har fortfarande ett Migrationsverk som delar ut medborgarskap i flink takt.