2026-09-23, 04:10
Medlem
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lilla frun har väl arbetat hårt för att Christofer inte ska ha kontakt med lilla C tidigare, så det lär inte bli bättre nu. Nu ska han väl bara - ja, när han väl kommer ut - ägna sin tid till bebisen. Inte för mycket bara, för då kan lilla frun bli svartsjuk..

Ponera att paret skiljer sig, känner man lilla frun rätt så kommer chrippa inte få det så himla enkelt mot lilla frun men men.
Citera
2026-09-23, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han bryr sig nog inte ett skit just nu.
Han har inte tillgång till internet och vet inte vad som skrivs.
Naturligtvis förstår han, även om hans intelligens är begränsad, vad som skrivs här på Flashback om honom.

Och jo, han bryr sig. Hur många gånger har han inte kommenterar FB i sina videos? Tillräckligt många gånger för att just "bry sig".
Citera
2026-09-23, 08:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag tycker absolut att de ska få en anmälan om man sätter sig i drama där det hotas till höger och vänster och barnen blir inblandade. Det jag menar är att från BÅDAS sidor nu, släpp skiten, ta saker som är brottsligt rättsligt istället. Fokusera på nyfödda barnet än att sitta och dra igång något större på internet igen där barn kan bli inblandade.
Det du ser på internet är en bråkdel av deras liv.

Annars hade du okynnesanmält Julia upprepade gånger de senaste året.

Låt människor vara och inse att era parasociala relationer inte innebär att ni känner dessa människor och vet vad som pågår i deras privatliv.

Jag avskyr Jockiboi men inte fan kan jag inbilla mig att jag vet allt och börja socanmäla honom och Jonna.

Soc bryr sig inte om människor som snackar skit om varandra. De blir däremot tvingade att att lägga tid på att ta ställning till om en utredning ska inledas.

Ibland kan lögner om människor tvinga igång en utredning men som ni ser så har det inte lett till något.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-23 kl. 08:27.
Citera
2026-09-23, 16:16
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag tycker att hela Julias liv borde övervakas.

Innebär det att jag har rätt? Nej inte nödvändigtvis.

En hint till dig att det är dags att kliva ner från dina höga hästar. Du verkar väldigt för mycket biased för att kunna uttala dig om deras situation.

Det jag däremot kan hålla med om är att professionella bör kopplas in såsom familjerätten.

Men jag tror att Julia kommer att göra allt för att ducka dem så som hon redan tidigare gjort.

Det här slutar inte så bra för Julia när de tar detta rättsligt. Vårdnaden brukar gå till den föräldern som främjar kontakten/umgänget med den andra föräldern. Det är det sista Julia ägnat sig åt.

Domstolen gillar inte när man trotsar domar om umgänge.
Intressant att du påstår att jag skulle vara biased, jag står 100% på barnens sida.Det är jättebra att vi i alla fall är överens om att professionella instanser bör vara och förbli inblandade. Men ditt resonemang om umgängessabotage och att Julia skulle trotsa domar faller ju platt... Chrippa drog ju självmant tillbaka sina yrkanden om både vårdnad och umgänge i januari.

Får intrycket att vissa tror att Chrippa ska kunna dra någon kass ursäkt om hur fängelsevistelsen påverkade hans mående såpass att han inte klarade av att höra av sig på ett år, och att rätten skulle köpa det och sen ge honom full vårdnad. Tror du på fullt allvar att en domare kommer att titta på Chrippas nuvarande situation och anse att det är Julia som är den mest klandervärda föräldern? Är det hennes fel att pappan inte hör av sig?
Citera
2026-09-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Intressant att du påstår att jag skulle vara biased, jag står 100% på barnens sida.Det är jättebra att vi i alla fall är överens om att professionella instanser bör vara och förbli inblandade. Men ditt resonemang om umgängessabotage och att Julia skulle trotsa domar faller ju platt... Chrippa drog ju självmant tillbaka sina yrkanden om både vårdnad och umgänge i januari.

Får intrycket att vissa tror att Chrippa ska kunna dra någon kass ursäkt om hur fängelsevistelsen påverkade hans mående såpass att han inte klarade av att höra av sig på ett år, och att rätten skulle köpa det och sen ge honom full vårdnad. Tror du på fullt allvar att en domare kommer att titta på Chrippas nuvarande situation och anse att det är Julia som är den mest klandervärda föräldern? Är det hennes fel att pappan inte hör av sig?

Med tanke på Julias historik av att spela in samtal för att lämna vidare så är det inte konstigt att han drar sig för det. Men men, vi kommer nog få höra mer om den saken framöver
Citera
2026-09-23, 18:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Naturligtvis blev det tillbakadraget då Chrippa inte skulle kunna delta på en förhandling den 28 januari då han blev häktad.

Vet du inte hur det fungerar?

Chrippa kan inte ringa till Julia för kontakt med dottern dels för att Julia är dömd i samma mål och dels för att hon skiter I sin dotters integritet och spelar in allt för att hälla ut på sociala medier.
Sedan sitter hon och gnäller över Chrippa.

De får ta tag i detta då BÅDA avtjänat sina fängelsestraff.

Möjligt att Chrippa ger Julia en chans att sköta umgänget innan han stämmer henne. Jag vet inte.
Citera
2026-09-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Folk som säger man ska ringa soc är inte okej, även om jag verkligen inte är på C och L sida så är det inte okej. Så länge de inte gör något fel. Men skulle de tex börja veva på sociala medier igen tex när Chrippa kommer ut så är det annorlunda såklart. Men bara anmäla för att anmäla är inte okej.
Även om de vevar på internet så har det väl inte något med barnet att göra ändå. Vem fan bryr sig om dom har beef på Instagram eller YouTube. Vore annat om det var kaos utanför.
Citera
2026-09-24, 13:50
Medlem
Citat:
Lilla frun har väl arbetat hårt för att Christofer inte ska ha kontakt med lilla C tidigare, så det lär inte bli bättre nu. Nu ska han väl bara - ja, när han väl kommer ut - ägna sin tid till bebisen. Inte för mycket bara, för då kan lilla frun bli svartsjuk..

På vilket sätt yar hon arbetar hårt för att han inte ska ha kontakt med sin dotter? Vad för belägg finns för de förutom qtt de är en trådsanning
Citera
2026-09-24, 22:57
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Nej, Lillen är fortfarande fånge hos Julia. Förhoppningsvis kan lillen återuppta umgänget med sin pappa, lillasyster och bonusmamma när Chrippa släpps.
Man undrar ju hon ens kommer få träffa sin egen syster.

Julia kommer göra allt för att förstöra.
Citera
2026-09-25, 00:02
Medlem
Citat:
Nej, Lillen är fortfarande fånge hos Julia. Förhoppningsvis kan lillen återuppta umgänget med sin pappa, lillasyster och bonusmamma när Chrippa släpps.

Sen när vart lilla C en ”han”? Du gör ständigt bort dig med dina fokusförflyttningar.

Förhoppningsvis slipper hon vara i närheten av elaka styvmodern överhuvudtaget.
Citera
2026-09-25, 01:08
Medlem
Citat:
Sen när vart lilla C en ”han”? Du gör ständigt bort dig med dina fokusförflyttningar.

Förhoppningsvis slipper hon vara i närheten av elaka styvmodern överhuvudtaget.

Det är Chrippa som redan från början kallade C för lillen. Han vet inte att en flicka ska kallas för lillan och en pojke för lillen.
Citera
2026-09-25, 08:39
Medlem
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ja något annat skulle förvåna mig väldigt mycket. Varför skulle hon plötsligt sluta nu.

Vad babblar du om?
Lillen är Chrippas smeknamn på sitt barn och inget annat.

Om mina barn hade betett sig som Julia - umgängessaboterat av svartsjuka, ljugit, spelat in, låtit Jockiboi styra och använda barnet mot sin bror, förtalat osv osv- så hade jag haft samma åsikt om dem som jag har om Julia.
Man använder inte ett barn mot den andra föräldern så som hon gjort och gör. Man låter inte andra använda sitt barn som slagträ och trasa såsom Julia gjort.

För övrigt så om det jag skriver om Julia är "så illa". Hur illa är då inte det Julia gör mot detta barn.

Som hinken o kräftan betett sig på internet så hade jag också hållit ungen långt ifrån den elaka styvmodern. Men men. Alla ser vi olika på hur man ska skydda sitt barn.
Gråt inte om förtal när du förtalar Julia konstant här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in