Citat:
Ursprungligen postat av
CottageQueen
Nej, jag är på andra sidan Garnsviken. Men ingen dum idé av dig, finns mycket vägar och sjöar där som sagt. Men en hel del friluftsmänniskor också tror jag.
Det finns många udda småvägar där. Jag vet inte om du/ni är ute efter just sjöar eller skogsvägar i avseende att lämpa lik. Är det sjö och mot Stava så är det nog bara ett ställe som har närhet till vatten och det är nästan i slutet av vägen, nära golfbanan (Sjöbergsvägen?).
Sedan har du, som föregående talare nämnde, Tärnan vid Bromseby. Men det känns lite som att gå över ån för vatten. Isåfall så är sjön Sparren med småvägar ett bättre alternativ då det ligger i Kårsta.
Jag tänker att frakta ett lik i en bil, där deras bilar är kända av polisen…. Det gör man nog endast korta sträckor. Det bör även ha varit en hel upprörda känslor, även för dessa individer. Risken för dikeskörning är uppenbar. Lägg därtill eventuella droger.
Nu minns inte jag hur kallt det var vid dagarna för försvinnandet. Snö och is på sjöarna samt tjäle? Men visst var det ganska snöigt och hyggligt kallt?
Det var därför jag tänkte på dessa åkerbrunnar ganska tidigt i tråden. Googla på bilder (åkerbrunn) och då ser ni att de endast har ett löstagbart cementblock. Finns ett antal intill där de bodde. Sedan så har jag noll koll på om, när eller hur de rensas.