2026-09-22, 20:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Att konstatera fakta är inte samma sak som att ogilla något...
Jag tycker bara det är löjligt att media ska försöka tvinga på något fast folket uppenbart inte är intresserade.

Media försöker väl inte alls tvinga på folket något. Vad jag vet så är det helt frivilligt att titta på denna match.

Ja, det är inte mycket folk på plats på för att se denna match (vad man kan se utifrån tv-bilderna iaf) men tycker inte man kan dra några långtgående slutsatser av just denna match.
Citera
2026-09-22, 21:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Man sänder matcher som i princip inte intresserar någon förutom närmast sörjande, är det verkligen rätt tycker du?
Ja, det tycker jag. Vilka sportevenemang man skall sända tycker jag inte skall avgöras av hur mycket publik det är på plats.

Citat:
Hur många damlag i Damallsvenskan bär sina egna kostnader? Varför ska de subventioneras av herravdelningen?
Om man som klubb tycker det är värdefullt med både ett dam- och herrlag då tycker jag inte man kan tänka som du gör

Citat:
Ponera att det hade funnits en liga i någon sport där damernas matcher skulle dra fulla hus medans herrarnas skulle ingen titta på. Tror du ens i din vildaste fantasi att damerna skulle gå med på att subventionera herrarna?
Nej då skulle vi minsann få höra att marknaden bestämmer och att herrarna får steppa upp och annat larv...
Arsenals damlag hade förra säsongen ett högre publiksnitt i WSL än vad typ 13 lag hade i Premier League. Och nu är det ganska mycket publik på den lite mindre arenan där Arsenal spelar mot danske Köge. Så uppenbarligen är det något som folk vill ha.
Senast redigerad av Alkibiades 2026-09-22 kl. 21:08.
Citera
2026-09-22, 21:11
Medlem
DjurgardenLionss avatar
Citat:
Man sänder matcher som i princip inte intresserar någon förutom närmast sörjande, är det verkligen rätt tycker du?

Ja tror du inte TV4 som fick rättigheterna i princip gratis med det enda kravet att dom skulle visa matchen på tv vet om detta? Det var ju därför matchen sänds på TV12. Du är bara sur för Hitler the junkie uteblir pga matchen
Citera
2026-09-22, 21:14
Medlem
Alkibiadess avatar
96 sekunder tog det för Schröder att göra mål mot PSG.
Citera
2026-09-22, 23:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Schröder fortsätter att göra mål. Men borde nog ha gjort tre mål idag. Annars var det en stor svenskbesvikelsedag idag.
Citera
2026-09-22, 23:08
Medlem
Citat:
Att konstatera fakta är inte samma sak som att ogilla något...
Jag tycker bara det är löjligt att media ska försöka tvinga på något fast folket uppenbart inte är intresserade.

Varför ska italienarna skämmas? De är uppenbart inte intresserade av damfotboll och det är något de ska skämmas för menar du?

Matcherna i Damallsvenskan sänds väl både på Viaplay och SVT (rätta mig om jag har fel) trots att det i princip inte sitter en jävel på läktarna. Sportradion brukar referera från en eller flera matcher i varje omgång, trots att som sagt var knappt en jävel bryr sig.

Du är en underlig filur du. Är du påtvingad att slå på den kanalen, läsa den artikeln, leta upp ett forum för damfotboll?
Jag möter en hel del i min vardag som inte intresserar mig. Utan ett psyke av stål kan jag undvika det.
Prova, du kommer må bättre.

Känner du på fullaste allvar att det är ett överdrivet medialt fokus för att Viaplay köpt och sänder rättigheterna till svenska damfotbollen? Att TV4 har WSL?
Hur många sporter fångas inte upp av sportradion på såväl nationell som lokal nivå? Fråga dig själv, vad är det för fel på det?
Är det inte bra att dem sporterna får lite utrymme? Att du kan slå på sportradion och följa ditt lokala lag?
Du behöver lyfta blicken. Har du noterat hur mycket alla möjliga tjänster sänder?
Hur mycket jävla serier, filmer dokusåpor mm det finns? Den besynnerligaste jäkeln på detta klot kan förtusan hitta något.

Men tydligen svårhittat för dig som kliver in i ett forum för damfotboll, skriver dynga kryddad med fjolliga smileys.
Nej kom igen förtusan, lägg av med sån skit. Måste du tvunget diskutera dina utmaningar så välj ett forum för det.
Senast redigerad av Gurug 2026-09-22 kl. 23:30.
Citera
2026-09-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Skribenten har blandat ihop damklubbfotboll med svensk damlandslagsfotboll där den politiska agendan tagit överhanden och hans inlägg är mer applicerbart på.

Såg klart matcherna innan jag hann svara dig.
Tror dessvärre att du har fel om skribenten,
som verkar ha fastnat i egenskapad cirkel.

Däremot håller jag med dig om den politiska aspekten, den borde inte getts det utrymme som den fick. En hel del skeva åsikter, som vår snedvridna media förstås gärna fångar upp. Lyfter högre än idrotten i sig.
På det ett par spelarrepresentanter utan större förmåga att se en helhet.
Men man får inte luras in och fastna i den högen av skit.

Idag är det otroligt mycket mer tjejer än förr som spelar fotboll. Av det jag ser så är det lyckligtvis vanliga unga tjejer som tycker om att sparka boll med varandra. Det ska man stötta. Alternativt inte bry sig om, men att aktivt motverka, nedvärdera kommer den här gubben inte köpa. Har man tid och energi över får man göra något vettigare av den.
Citera
2026-09-23, 20:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Malmö 2-0 mot St Pölten på bortaplan. Det trodde jag aldrig i min ivrigaste fantasi. Men jättebra.

Även 2-0 för Hammarby mot Rangers. Bra svenskkväll (till skillnad mot igår).
Senast redigerad av Alkibiades 2026-09-23 kl. 20:44.
Citera
2026-09-23, 20:44
Medlem
Nu håller jag ju varken på MFF eller Hammarby, utan snarare lite tvärtom..

Men idag representerar de Sverige och då är det fullt stöd. Bra av MFF! Bra av Hammarby!

Nu väntar vi vara på att t ex True reder ut rankingpoängen.. gick väl bra idag? Dvs dåligt för de värsta konkurrenterna till Damallsvenskan? (förutom Juventus-Benfica igår)
Senast redigerad av Burkgurka 2026-09-23 kl. 20:48.
Citera
2026-09-23, 20:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu håller jag ju varken på MFF eller Hammarby, utan snarare lite tvärtom..

Men idag representerar de Sverige och då är det fullt stöd. Bra av MFF! Bra av Hammarby!

Nu väntar vi vara på att t ex True reder ut rankingpoängen.. gick väl bra idag? Dvs dåligt för de värsta konkurrenterna till Damallsvenskan?

Ja, Bröndby slog Sporting och Feyenord slog Vålerenga. Dock att alla tre holländska lag vann.
Senast redigerad av Alkibiades 2026-09-23 kl. 20:53.
Citera
2026-09-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, Bröndby slog Sporting och Feyenord slog Vålerenga. Dock att alla tre holländska lag vann.

Man får ju liksom kika både kort- och långsiktigt. Synd att Benfica vann igår, men ”prognosen” är nog ändå att Sverige går om Portugal nästa år. Medan ett land som Belgien kan bli farliga om ett par år om Leuven går bra.

Så ibland inte helt enkelt att veta vilka resultat som egentligen är bra/dåliga.
Citera
2026-09-23, 21:00
Medlem
Och SVT (Text) har fortfarande ingen resultatrapportering för svenska lagen i Europa Cup.

Men Leuven-Roma följs live med laguppställningar etc.

Såååå jävla uselt. Har verkligen ingen anmält detta? Var ju likadant förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in