2026-09-23, 21:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Stabil insats mot Rangers som inte hade mycket att sätta emot. Hade gärna sett att bollinnehavet renderade i lite fler målchanser, men 2-0 är ett fint resultat inför returen. Det skall inte tappas.
Citera
2026-09-23, 21:19
Medlem
Dem spelade bra mycket bättre än senast.
Stina är i bättre slag än jag någonsin sett, löper sönder allt i sin väg. Ett par ruggiga 40-60 meters rysningar hon gjorde idag.
Fanny Peterson, högsta nivån är redan idag landslagsklass, man måste ju knalla iväg på varje match tjejen kanske får lira boll, må hon få vara hel.
Citera
2026-09-23, 22:14
Medlem
Enterprises avatar
Fanny 🤩
Citera
Igår, 01:18
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bra för damallsvenskan att Bajen och MFF vinner. Att Sporting ligger under med ,4-1 mot Bröndby gör inte det hela sämre.

Jag tycker det är en fördel för oss grönvita tr Kanalplan är godkänt för Europaspel. Sen oktober 24 har alla matcher utom årets match mot Häcken slutat med en seger. Vi talar nästan två år här. Motståndarlagen är inte vana vid den typen av publiktryck och har svårt att kommunicera med varandra när de är vana vid att kunna höra varandras röster när de ekar mellan tomma läktare.

Bäst i Bajens match idag var utan tvekan Stina . Hennes speed är otroligt Helt rätt att köra Fanny som inhoppare då hennes energi funkar bäst på det sättet. Fortfarande oklart vem som är den bästa nian men Svea är den bästa spelaren av de tre sätt till helheten. Det visade hon när hon väl kom in. I

Helt ok insats av laget även om 2-0 var i underkant
Citera
Igår, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Bra för damallsvenskan att Bajen och MFF vinner. Att Sporting ligger under med ,4-1 mot Bröndby gör inte det hela sämre.

Jag tycker det är en fördel för oss grönvita tr Kanalplan är godkänt för Europaspel. Sen oktober 24 har alla matcher utom årets match mot Häcken slutat med en seger. Vi talar nästan två år här. Motståndarlagen är inte vana vid den typen av publiktryck och har svårt att kommunicera med varandra när de är vana vid att kunna höra varandras röster när de ekar mellan tomma läktare.

Bäst i Bajens match idag var utan tvekan Stina . Hennes speed är otroligt Helt rätt att köra Fanny som inhoppare då hennes energi funkar bäst på det sättet. Fortfarande oklart vem som är den bästa nian men Svea är den bästa spelaren av de tre sätt till helheten. Det visade hon när hon väl kom in. I

Helt ok insats av laget även om 2-0 var i underkant

Fast de du skriver om att alla matcher har slutat med seger förutom häcken sedan oktober 24 stämmer dock inte även de har ett sjukt bra facit på hemmaplan med få förluster mot storlag och 1 missräkning i svenska cupen

November 24, förlust mot Man city i champions league, December 24 förlust mot barcelona champions league, Februari 26 förlust mot Sportin Lisbon i Europa Cup (även fast ni vann den på straffar till slut förlora de matchen efter fulltid därav denna räknas in här), Mars 26, lika mot Växjö i svenska cupen + 2 förluster mot häcken under 26 i Europa Cup + ligan.
Senast redigerad av maxitaxiiii Igår kl. 01:44.
Citera
Igår, 05:59
Medlem
enlitenkorps avatar
Stina till landslaget nu när andra seniora spelare saknas?
Citera
Igår, 08:37
Medlem
Alkibiadess avatar
När det gäller rankingen så är det Holland vi skall se upp med. De svenska lagen har visserligen tagit fler ranking så här långt (3.666 mot 2.833) men alla tre holländska lag vann igår och det är risk att de alla tre går långt i Europa Cup. Just nu har Sverige 29.665 och Holland 264999. Norge inget hot däremot, risk att både Vålerenga och Rosenborg åker ut (underläge med 4-1 respektive 3-1 inför returmötena). Belgien går också bra men de har bara ett lag kvar (av två).
Citera
Igår, 11:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Fast de du skriver om att alla matcher har slutat med seger förutom häcken sedan oktober 24 stämmer dock inte även de har ett sjukt bra facit på hemmaplan med få förluster mot storlag och 1 missräkning i svenska cupen

November 24, förlust mot Man city i champions league, December 24 förlust mot barcelona champions league, Februari 26 förlust mot Sportin Lisbon i Europa Cup (även fast ni vann den på straffar till slut förlora de matchen efter fulltid därav denna räknas in här), Mars 26, lika mot Växjö i svenska cupen + 2 förluster mot häcken under 26 i Europa Cup + ligan.

Fast jag skrev "på Kanalplan" . Matcherna du nämner spelades på 3Arena. Fast det stämmer att vi kryssade mot Växjö i cupens gruppspel det hade jag förträngt.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa Igår kl. 11:14.
Citera
Igår, 11:14
Medlem
Citat:
Fast jag skrev "på Kanalplan" . Matcherna du nämner spelades på 3Arena.

Dock krysset mot Växjö i svenska cupen spelades på ''Kanalplan'' så vi båda hade visst fel i de vi skrev haha. Lätt hänt men grym form oavsett
Citera
Igår, 11:18
Medlem
Citat:

Helt ok insats av laget även om 2-0 var i underkant.

Stina är i sitt livs form. Undrar om Tony G noterat det? Skrivits på fler än ett ställe och även för mig en no brainer. Hon i kombo med Smilla kommer springa sönder höstens kvalmotståndare.

Svea är på många sätt bra fotbollsspelare men saknar spets på viktiga attribut för en 9:a på toppnivå. Särskilt för Bajens spelstil.
Mer rätt att komma in när det som igår blir lite större ytor att arbeta på.
Här ser det ut som att Hermansdottir trots att hon knappt spelat nia i hela sin fotbollskarriär redan är ett starkare alternativ.

Citat:

Den något tråkige gubben Gurug vill påpeka att förutom cupmatchen mot Växjö så spelades matcherna du nämner på 3 Arena.
Trycket på ett välfyllt Kanalplan blir helt annorlunda, dessutom är det den planen Bajens tjejer tränar på. Så att säga riktiga hemmaplanen.
Citera
Igår, 11:24
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Dock krysset mot Växjö i svenska cupen spelades på ''Kanalplan'' så vi båda hade visst fel i de vi skrev haha. Lätt hänt men grym form oavsett

Jag var på matchen mot Växjö och det såg riktigt illa ut. Småländskorna ledde med 2-0 efter mindre än en halvtimme och jag funderade starkt på att gå hem.

Men hur som helst så tror jag det är en stor fördel för oss att Europaspelet förläggs på Kanalplan. Det känns som att vi är mer eller mindre oslagbara där.
Citera
Igår, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Malmö 2-0 mot St Pölten på bortaplan. Det trodde jag aldrig i min ivrigaste fantasi. Men jättebra.

Även 2-0 för Hammarby mot Rangers. Bra svenskkväll (till skillnad mot igår).

Jag trodde nog att de skulle ha bra chans men det är svårt att kunna bedöma nivån exakt. Damallsvenskan är ju bättre än österrikiska ligan men å andra sidan Malmö debutanter och Pölten med typ varje år. Bra första resultat för båda de svenska lagen! Hammarby kunde gjort fler mål. Det fanns också ett och annat misstag som hade straffats av ett bättre lag.

Obegripligt att Frankfurt bara vann med 1-0 mot Hafnarfjördur. Kunde inte tro mina ögon. Breidablik förlorade stort mot polska mästaren (och med 7-0 eller nåt mot Häcken förra året). Det tillsammans med 0-0 mellan Hearts och Real Sociedad var de mest förvånande resultaten tycker jag. Dunderskräll om RS skulle åka ut redan här, men de löser det nog på hemmaplan. Hearts kommer göra allt för att ta det till straffar.

Ajax 8-0 mot Aktobe. Kan de lämna walk over till returen då och skippa resan till Kazakstan? (Obs skämt). Tycker lite synd om sturm Graz som lottades mot Wolfsburg, känns inte som rimligt Europa cup motstånd. Jo förresten 4-1 till Bröndby mot Sporting också förvånande! Vad händer i Danmark egentligen? Ligan verkar ha höjt sig i alla fall.

Så liten koll på lagen från länderna närmast Sverige i rankingen.

Portugal: Missräkning för dem om Sporting åker ur redan här. Då har de bara två lag kvar i Europa medan Sverige (förhoppningsvis) har tre. Bra för Sveriges chanser att närma sig Portugal.

Nederländerna: Alla tre lagen vann sina matcher och Ajax och Feyenoord har dessutom stora ledningar och är i princip klara för avancemang. Största hotet mot Sverige i rankingen skulle jag säga.

Norge: Både Vålerenga och Rosenborg ser ut att kunna bli utslagna redan här i kvalomgången, i så fall blir Norge knappast ett hot att närma sig Sverige i rankingen i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in