Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Jag vet, men tror du att om Inters herrlag skulle spela i Monza i Champions League att det skulle se så tomt ut?
Undrar förresten vad som rör sig i de svenska damspelarnas huvuden. Media bevakar dem som om de vore världsstjärnor och så går de ut på plan och det finns knappt en jävel på läktarna...

Jag följer ett annat lag i Serie A Femminile och på deras hemmaarena Mirko Fersini (Formello) så brukar det vara runt 200-300 pers varje hemma match och på bortastå bakom ett av målen typ 50-100 bortasupporters.
Det är lågt intresse för damfotbollen överlag i Italien men när damlandslaget lirar så är det många fler.
Men det är ju som du säger, att media höjer upp våra spelare som världsstjärnor och möter svenska lag nåt italienskt, så så jämför media dom som om de skulle ha samma staus som herrlaget. Men det har de inte. Långt ifrån.
Angående matychen så vet jag inte vad Häcken håller på med. Nån slags brunkarfotboll. Och man måste ju för sjuttsiken sätta chanser man får som Selerud skjuter en meter bredvid öppet mål från en meter. Sånt håller inte.