Igår, 19:35
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ska sägas att matchen inte spelas i deras vanliga charmiga coloseumliknande hemmaarena, som inte blivit godkänd av UEFA, utan i Monza utanför Milan. Men ja det är ändå för dåligt...

1-0 Inter!

Jag vet, men tror du att om Inters herrlag skulle spela i Monza i Champions League att det skulle se så tomt ut?

Undrar förresten vad som rör sig i de svenska damspelarnas huvuden. Media bevakar dem som om de vore världsstjärnor och så går de ut på plan och det finns knappt en jävel på läktarna...
Citera
Igår, 19:37
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Jag vet, men tror du att om Inters herrlag skulle spela i Monza i Champions League att det skulle se så tomt ut?

Undrar förresten vad som rör sig i de svenska damspelarnas huvuden. Media bevakar dem som om de vore världsstjärnor och så går de ut på plan och det finns knappt en jävel på läktarna...

Ja vem vet.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Snubbar som ogillar damfotboll som skriver i trådar om damfotboll, ack så ointressant.
Citera
Igår, 19:48
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:

Det är nog lite bubbla över damfotbollen på många håll i Europa ja. I England har man dock ett snitt på nästan 7000, är väl nästan som herrallsvenskan?, och de tar ändå hyggligt betalt för platserna. Så det är ju inte så illa överallt som i Italien.
Senast redigerad av Flundran90 Igår kl. 19:51.
Citera
Igår, 19:51
Medlem
Citat:

Har sänkt ett par kalla, det ska medges men vart du vill komma med dessa inlägg begriper jag inte. Du har helt rätt i att det är jäkligt tomt på läktaren.
Där får italienarna skämmas.
Men inte fasiken behandlas tjejerna i damallsvenskan som världsstjärnor av media, jag som följt svensk fotboll på all möjlig nivå kan enkelt konstatera att det är jävligt dåligt med journalistik kring damfotbollen.
Utöver att kolla in damfotbollsbloggen då och då är det ju förfasiken som så att det mest läsvärda är här på Flashback.
Där får svensk journalistkår skämmas.
Citera
Igår, 19:53
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Har sänkt ett par kalla, det ska medges men vart du vill komma med dessa inlägg begriper jag inte. Du har helt rätt i att det är jäkligt tomt på läktaren.
Men inte fasiken behandlas tjejerna i damallsvenskan som världsstjärnor av media, jag som följt svensk fotboll i all möjlig nivå kan enkelt konstatera att det är jävligt dåligt med journalistik kring damfotbollen.
Utöver att kolla in damfotbollsbloggen då och då är det ju förfasiken som så att det mest läsvärda är här på Flashback.

Skribenten har blandat ihop damklubbfotboll med svensk damlandslagsfotboll där den politiska agendan tagit överhanden och hans inlägg är mer applicerbart på.
Citera
Igår, 19:54
Medlem
Citat:

Jag följer ett annat lag i Serie A Femminile och på deras hemmaarena Mirko Fersini (Formello) så brukar det vara runt 200-300 pers varje hemma match och på bortastå bakom ett av målen typ 50-100 bortasupporters.
Det är lågt intresse för damfotbollen överlag i Italien men när damlandslaget lirar så är det många fler.
Men det är ju som du säger, att media höjer upp våra spelare som världsstjärnor och möter svenska lag nåt italienskt, så så jämför media dom som om de skulle ha samma staus som herrlaget. Men det har de inte. Långt ifrån.

Angående matychen så vet jag inte vad Häcken håller på med. Nån slags brunkarfotboll. Och man måste ju för sjuttsiken sätta chanser man får som Selerud skjuter en meter bredvid öppet mål från en meter. Sånt håller inte.
Citera
Igår, 19:55
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Jag följer ett annat lag i Serie A Femminile och på deras hemmaarena Mirko Fersini (Formello) så brukar det vara runt 200-300 pers varje hemma match och på bortastå bakom ett av målen typ 50-100 bortasupporters.
Det är lågt intresse för damfotbollen överlag i Italien men när damlandslaget lirar så är det många fler.
Men det är ju som du säger, att media höjer upp våra spelare som världsstjärnor och möter svenska lag nåt italienskt, så så jämför media dom som om de skulle ha samma staus som herrlaget. Men det har de inte. Långt ifrån.

Angående matychen så vet jag inte vad Häcken håller på med. Nån slags brunkarfotboll. Och man måste ju för sjuttsiken sätta chanser man får som Selerud skjuter en meter bredvid öppet mål från en meter. Sånt håller inte.

Häcken är väl samma bajs som vanligt men utan Schröder? Känns som man sminkade grisen enormt med henne i laget. Fela mig om jag har rätt.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Häcken är väl samma bajs som vanligt men utan Schröder? Känns som man sminkade grisen enormt med henne i laget. Fela mig om jag har rätt.

Hänger mycket på hur en coach matchar laget med de spelarkvaliteter man har.
Med FS o Jusu Bah kunde man slå lite längre bollar över försvarslinjen o sen följa upp men nu har man inte det. Jag skulle ju hellre nyttja mittfältet mera med mera spelfördelning via Anvegård.
Men det gör inte Sadiku. Tror hon inte vill ha det spelet. Näst senaste matchen i OBOS klev Anvegård av med typ 20 min kvar o hade en till synes irriterad ordväxling med Sadiku.
Men nu är dom ute på motorvägen och då går det inte hålla på kludd o kladd som dom gör i OBOS.
Spelsättet e alltför lättläst.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Flundran90s avatar
Häcken bör nog sätta en av sina chanser snart. Inter har kvalitet att såra där fram.
Senast redigerad av Flundran90 Igår kl. 20:09.
Citera
Igår, 20:12
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Snubbar som ogillar damfotboll som skriver i trådar om damfotboll, ack så ointressant.

Att konstatera fakta är inte samma sak som att ogilla något...
Jag tycker bara det är löjligt att media ska försöka tvinga på något fast folket uppenbart inte är intresserade.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Men inte fasiken behandlas tjejerna i damallsvenskan som världsstjärnor av media, jag som följt svensk fotboll på all möjlig nivå kan enkelt konstatera att det är jävligt dåligt med journalistik kring damfotbollen.

Varför ska italienarna skämmas? De är uppenbart inte intresserade av damfotboll och det är något de ska skämmas för menar du?

Matcherna i Damallsvenskan sänds väl både på Viaplay och SVT (rätta mig om jag har fel) trots att det i princip inte sitter en jävel på läktarna. Sportradion brukar referera från en eller flera matcher i varje omgång, trots att som sagt var knappt en jävel bryr sig.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Fy vad uselt av Häcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in