Citat:
Ursprungligen postat av
thisisacryforhelp
Hon är den varmaste, finaste, vackraste, klokaste, härligaste människan jag förmodligen någonsin kommer känna. Jag har kännt henne hela mitt vuxna liv och senaste tiden har vi varit ett känslomässigt trassel i varandras tillvaro.
Så ikväll tog hon ett stilla hej då. Och vi har bägge vetat att det inte kunde bli annat. Det är inte det att jag inte vetat om och väntat mig detta. Men jag går fucking sönder nu. Håller inte ihop alls. Fulgråter okontrollerat. Allt är oskönt kaotiskt just nu. Allting i mig skriker.
Och Chat-GPT är ett satans verktyg, tomheten blir bara så oändligt mycket större av att jag faktiskt söker tröst av ett jävla datorprogram. Inga droger har jag förutom kaffe och vape. Så jag vänder mig till levande människor.
Vart tar man vägen när man inte har någonstans att ta vägen? Eller när huvudet skriker nej. Tomheten överväldigar mig just nu. Kan inte hålla en enda klar tanke i huvudet.
Säg nånting fint. Eller elakt om ni vill. Det gör detsamma. Bara finns här.
Been there...
Det suger... 100%. 200%.
Det enda positiva är..
det kommer bli bättre... men det tar tid.. livet kommer kännas rätt grått ett tag.. Och de får vara så..
Visst kan man försöka träna fysiskt (springa/promenera) och hålla på så inte kroppen går ner totalis.. men nånstans får man också
försöka vara i sorgen.. Den känslan som finns där.. även om det känns skit.
För skit äre..
En sak som fungerade för mig för att lättare släppa dom tunga känslorna, var att efter ett tag ge mig ut och träffa nya, oavsett vad det leder till.. Även om man känner att ingen kan ersätta den individen.... Så får man hjärnan att inte fastna för mycket...
Och sedan med tiden kan man med fräschare ögon se tillbaka på tiden man fick ihop och då vara tacksam för dom stunderna man fick... Det vackra och allt.
Och sedan blicka framåt mot det nya...
Det finns ett talesätt som jag tycker jag behövde för att inte känna att allt är kört.. "ett fönster stängs och ett nytt öppnas.." Sant. Kanske heter dörr egentligen men jag glömmer alltid hehe.
Lycka till. Kram