Citat:
Ursprungligen postat av
thisisacryforhelp
Hon är den varmaste, finaste, vackraste, klokaste, härligaste människan jag förmodligen någonsin kommer känna. Jag har kännt henne hela mitt vuxna liv och senaste tiden har vi varit ett känslomässigt trassel i varandras tillvaro.
Så ikväll tog hon ett stilla hej då. Och vi har bägge vetat att det inte kunde bli annat. Det är inte det att jag inte vetat om och väntat mig detta. Men jag går fucking sönder nu. Håller inte ihop alls. Fulgråter okontrollerat. Allt är oskönt kaotiskt just nu. Allting i mig skriker.
Och Chat-GPT är ett satans verktyg, tomheten blir bara så oändligt mycket större av att jag faktiskt söker tröst av ett jävla datorprogram. Inga droger har jag förutom kaffe och vape. Så jag vänder mig till levande människor.
Vart tar man vägen när man inte har någonstans att ta vägen? Eller när huvudet skriker nej. Tomheten överväldigar mig just nu. Kan inte hålla en enda klar tanke i huvudet.
Säg nånting fint. Eller elakt om ni vill. Det gör detsamma. Bara finns här.
Kör no contact men du får säga godnatt om du vill men att snacka om något går icke. De kan lura dig med massa frågor och annat och då trycks du längre bort när du jamar för henne.
Ta en löprunda så kan du dämpa allt 10-20%. ÄT! Planera din sömn så att du kan lägga dig, ner med huvudet i kudden, det kanske tar en stund och lite gråt men det känns bättre efter några tårar. Tur att man har jobbet man kan slappa 8 timmar imorgon kanske? Ja... du har mycket ändå och vad jag lärde mig precis är att även om du känner så just nu finns det tusen andra likadan eller bättre. Du vet bara inte om det eller känner det än.
Var stark nu och äg din känsla så kommer du gå starkare ur detta. Acceptansen kommer omfamna dina tankar och vagga dem ner till söms. Stretar du emot kommer dem kriga mer mot dig. Låt dem vara och känn, det är bara en känsla och den kommer att gå över. Du vet kanske inte exakt vad det är. Du är ärlig och sann och full av kärlek och det är inte fel att känna.
Gör något för dig själv. Älska dig även om du kanske har svårt för det. En kvinna vill att du är stabil för henne och låter man henne vara så kommer hon att längta tillbaka från det hon har förlorat och om hon inte gör det har du släppt henne fri.