2026-09-21, 22:25
Medlem
Hon är den varmaste, finaste, vackraste, klokaste, härligaste människan jag förmodligen någonsin kommer känna. Jag har kännt henne hela mitt vuxna liv och senaste tiden har vi varit ett känslomässigt trassel i varandras tillvaro.

Så ikväll tog hon ett stilla hej då. Och vi har bägge vetat att det inte kunde bli annat. Det är inte det att jag inte vetat om och väntat mig detta. Men jag går fucking sönder nu. Håller inte ihop alls. Fulgråter okontrollerat. Allt är oskönt kaotiskt just nu. Allting i mig skriker.

Och Chat-GPT är ett satans verktyg, tomheten blir bara så oändligt mycket större av att jag faktiskt söker tröst av ett jävla datorprogram. Inga droger har jag förutom kaffe och vape. Så jag vänder mig till levande människor.

Vart tar man vägen när man inte har någonstans att ta vägen? Eller när huvudet skriker nej. Tomheten överväldigar mig just nu. Kan inte hålla en enda klar tanke i huvudet.

Säg nånting fint. Eller elakt om ni vill. Det gör detsamma. Bara finns här.
Citera
2026-09-21, 22:29
Medlem
CC75s avatar
Du är inte ensam om att gå igenom den skiten. Vi är många som har gjort det och kommit ut både bättre och starkare på andra sidan. Få ur den skiten. Gråt, träna, skrik. Bryt ihop så du blir helt utmattad. Sedan kan du börja bygga upp dig själv igen. Lita på processen. Lita på att en människa aldrig är hela ditt liv. Livet ger saker och det tar saker. Nyttja och gläd dig åt när du har det.

// CC
Citera
2026-09-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du är inte ensam om att gå igenom den skiten. Vi är många som har gjort det och kommit ut både bättre och starkare på andra sidan. Få ur den skiten. Gråt, träna, skrik. Bryt ihop så du blir helt utmattad. Sedan kan du börja bygga upp dig själv igen. Lita på processen. Lita på att en människa aldrig är hela ditt liv. Livet ger saker och det tar saker. Nyttja och gläd dig åt när du har det.

// CC

Tack. Fuck va fint få en människas input.
Citera
2026-09-21, 22:48
Medlem
Tomtekukars avatar
Det där gör ont på riktigt. Men kanske är det just nu du ska sluta fokusera på henne och börja fokusera på dig själv. Inte på vad ni kunde ha blivit, inte på vad du förlorat, utan på vem du är när det här har lagt sig.

Gråt. Var förbannad. Sakna henne. Men gör inte henne till centrum i resten av ditt liv bara för att hon blev centrum i det här kapitlet. Du är fortfarande huvudpersonen. Bygg upp dig själv igen, för din egen skull.
Citera
2026-09-21, 22:54
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisacryforhelp
Tack. Fuck va fint få en människas input.

Lugnt. 🙂

Jag vet själv hur det var. Jag kommer själv ihåg vad jag kände och upplevde när jag var i din situation. Inget jag önskar någon... eller faktiskt. Många borde gå igenom det. Rätt hanterat kan det bli bland det bästa som har hänt dig även om du just nu absolut inte ser det så men lita på mig och alla andra som varit med om det. Det du upplever nu är övergående men hoppa inte över stegen. Förträng inte det som sker. Låt det komma ut just nu. Det är bra att upptäcka sitt "sanna jag" vilket bara kan ske i motgång. Ger bra självinsikt och kommer rätt hanterat vara till nytta resten av ditt liv.

// CC
Citera
2026-09-21, 22:58
Medlem
FinStinas avatar
Det är hemskt och du kommer inte undan de känslorna just nu. Det är också en klen tröst att veta att det långsamt blir bättre, men det har hjälpt mig förr att tänka på det. Samtidigt kanske du just nu behöver grotta ner dig i hur jävligt allt känns, som t.ex. med ChatGPT.

Du beskriver henne som en fin person som du verkligen tycker om. Det gör inget lättare såklart. Hade hon varit en elak idiot så hade det kanske underlättat nu när det tar slut.
Citera
2026-09-21, 23:02
Medlem
Mechilas avatar
Du kanske inte har någon i din närhet och känner dig ensam nu. Men glöm inte att du har vänner i hela världen som älskar dig. 😉

❤️❤️❤️
Citera
2026-09-21, 23:14
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Hon är den varmaste, finaste, vackraste, klokaste, härligaste människan jag förmodligen någonsin kommer känna. Jag har kännt henne hela mitt vuxna liv och senaste tiden har vi varit ett känslomässigt trassel i varandras tillvaro.

Så ikväll tog hon ett stilla hej då. Och vi har bägge vetat att det inte kunde bli annat. Det är inte det att jag inte vetat om och väntat mig detta. Men jag går fucking sönder nu. Håller inte ihop alls. Fulgråter okontrollerat. Allt är oskönt kaotiskt just nu. Allting i mig skriker.

Och Chat-GPT är ett satans verktyg, tomheten blir bara så oändligt mycket större av att jag faktiskt söker tröst av ett jävla datorprogram. Inga droger har jag förutom kaffe och vape. Så jag vänder mig till levande människor.

Vart tar man vägen när man inte har någonstans att ta vägen? Eller när huvudet skriker nej. Tomheten överväldigar mig just nu. Kan inte hålla en enda klar tanke i huvudet.

Kör no contact men du får säga godnatt om du vill men att snacka om något går icke. De kan lura dig med massa frågor och annat och då trycks du längre bort när du jamar för henne.

Ta en löprunda så kan du dämpa allt 10-20%. ÄT! Planera din sömn så att du kan lägga dig, ner med huvudet i kudden, det kanske tar en stund och lite gråt men det känns bättre efter några tårar. Tur att man har jobbet man kan slappa 8 timmar imorgon kanske? Ja... du har mycket ändå och vad jag lärde mig precis är att även om du känner så just nu finns det tusen andra likadan eller bättre. Du vet bara inte om det eller känner det än.

Var stark nu och äg din känsla så kommer du gå starkare ur detta. Acceptansen kommer omfamna dina tankar och vagga dem ner till söms. Stretar du emot kommer dem kriga mer mot dig. Låt dem vara och känn, det är bara en känsla och den kommer att gå över. Du vet kanske inte exakt vad det är. Du är ärlig och sann och full av kärlek och det är inte fel att känna.

Gör något för dig själv. Älska dig även om du kanske har svårt för det. En kvinna vill att du är stabil för henne och låter man henne vara så kommer hon att längta tillbaka från det hon har förlorat och om hon inte gör det har du släppt henne fri.

Senast redigerad av OceanDeep 2026-09-21 kl. 23:17.
Citera
2026-09-21, 23:14
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Trist, men du såg den komma.
Skulle rekommendera dig att gå ner till den lokala baren och ta en öl, kolla lite sport och prata lite om allt och inget (men inte om henne och er) med de andra i baren.
Citera
2026-09-21, 23:36
Medlem
J.Doessons avatar
Men.. Ring en vän som kan komma eller som du kan åka till?
Citera
2026-09-21, 23:57
Medlem
Citat:

Fyfan vad tråkigt,, Ta en bärs som någon skrev , eller 10.
Tänk på alla hennes dåliga sidor?

Jag vet hur det är( Ett förllande från att.vi var 14 till 27 år) Min barndomskärlek.

Det blev mindre och mindre saknad med tiden men fan vad hårrt det var ändå, även om det var gemensamt beslut.

Nu är hon mer som ett varmt minne av en naiv unge😉
Ta hand om dig!
Citera
2026-09-22, 00:06
Medlem
Känner med dig!❤️
Vet däremot inte vad jag ska skriva för att det ska kännas bättre för dig:-(
Men en tanke bara, men är det helt kört? Det finns alltså inget hopp alls om att det kanske kan bli bra igen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in