Det kan jag med
Steg 1: Köp bostad före 1995 innan bostäder blev för dyra
Steg 2: Var vinnare på bostadsmarknaden
Det var inte så svårt, eller hur?
Chockerande och banbrytande att se detta, inte alls så att typ alla i din generation delar samma åsikt.
Vad kommer härnäst? Skall du berätta för oss att man kan köpa bostad bara man inte äter avokadotoast eller köper kaffe?
Jag sätter bara dig och övriga som du på plats med fakta kring hur fel ni har, något ni uppenbarligen inte tycker om utifrån reaktionen och svaret till dig är samma som jag alltid gett.
Vill du inte att jag påtalar att du har fel så kan du faktakolla innan du postar saker, det är bokstavligen gratis att kolla upp fakta nu med internet.
Andra alternativet är att inte kommentera till mig, något du sade att du inte skulle göra men som du därefter bröt
Det är inte så att jag följer efter dig och skriver till dig först, det är alltid du som initierar mot mig och sedan börjar du gråta över att jag påtalar att du har fel och behandlar dig med den respekt du förtjänar.
Faktum är att vi pendlar avsevärt mycket mer idag än vad man gjorde före 2000 och bostäder är extremt mycket dyrare idag än vad de var före 2000 med, huruvida du kan eller inte kan hantera detta faktum är inte mitt problem.
Har du problem med vad studierna visar kan väl du söka upp en egen studie som styrker ditt argument eller utföra en egen studie istället för att besvära mig med ditt nonsens.
Tycker du det är rimligt att lägga 7 arbetsveckor om året på att pendla så får du gärna göra det, ingen stoppar dig men folk betalar dyrt för att undvika det hela och därför ser vi extremt höga bostadspriser där jobben finns.
Kan folk undvika att pendla orimligt lång (30+ minuter) så gör folk det
Steg 1: Köp bostad före 1995 innan bostäder blev för dyra
Steg 2: Var vinnare på bostadsmarknaden
Det var inte så svårt, eller hur?

Citat:
Gamling som hade det lättare förr tycker att unga som har det svårare idag egentligen har det lättare
Jag kan hålla med om att det du skriver kan vara korrekt, om än något överdrivet. Å andra sidan kan ju inte alla bo i Stockholms innerstad, särskilt som den inte byggs ut längre, utan mer är som ett statiskt museum, fast efterfrågan är högre nu än då.
Men ni som är så ledsna och störda över dagens situation, bör också tänka lite mer i helheter. Det var mycket annat som var sämre på den tiden också, så sammantaget skulle jag lätt säga att dagens unga har det bättre än vi hade det då, med fler möjligheter i livet, fler tillgängliga utbildningar, en öppnare värld, dvs. lättare att emigrera till någonstans där man trivs bättre bättre och mer lättillgänglig information, etc etc.
Men ni som är så ledsna och störda över dagens situation, bör också tänka lite mer i helheter. Det var mycket annat som var sämre på den tiden också, så sammantaget skulle jag lätt säga att dagens unga har det bättre än vi hade det då, med fler möjligheter i livet, fler tillgängliga utbildningar, en öppnare värld, dvs. lättare att emigrera till någonstans där man trivs bättre bättre och mer lättillgänglig information, etc etc.
Chockerande och banbrytande att se detta, inte alls så att typ alla i din generation delar samma åsikt.
Vad kommer härnäst? Skall du berätta för oss att man kan köpa bostad bara man inte äter avokadotoast eller köper kaffe?

Citat:
Det är du och dina som har översittarmentalitet där ni försöker gaslighta folk till att det var svårt att köpa bostad förr eller att man pendlade lika mycket förr i tiden, lol.
Du och din äckliga översittarmentalitet passar nog inte i något sammanhang, allra minst på en arbetsplats. Jag ska berätta en nyhet för dig: på 1800-talet pendlade knappt någon, tror du folk hade det bättre då? Vi pratar om dagens situation, idag pendlar tex en stockholmare i snitt +30 minuter enkel väg per dag och det är de facto svårt att komma under den tiden, om man inte bor väldigt nära sin arbetsplats. Detta borde till och med du förstå. Eller tror du fortfarande också att folk köpte sin bostad för 25000 kr 1990? 

Jag sätter bara dig och övriga som du på plats med fakta kring hur fel ni har, något ni uppenbarligen inte tycker om utifrån reaktionen och svaret till dig är samma som jag alltid gett.
Vill du inte att jag påtalar att du har fel så kan du faktakolla innan du postar saker, det är bokstavligen gratis att kolla upp fakta nu med internet.
Andra alternativet är att inte kommentera till mig, något du sade att du inte skulle göra men som du därefter bröt

Det är inte så att jag följer efter dig och skriver till dig först, det är alltid du som initierar mot mig och sedan börjar du gråta över att jag påtalar att du har fel och behandlar dig med den respekt du förtjänar.
Faktum är att vi pendlar avsevärt mycket mer idag än vad man gjorde före 2000 och bostäder är extremt mycket dyrare idag än vad de var före 2000 med, huruvida du kan eller inte kan hantera detta faktum är inte mitt problem.
Citat:
Skall vi titta på fakta ännu en gång?
Det är inte så att det förekommer, i Sverige har en majoritet av alla en pendlingstid som är mer än 30 minuter per dag. Tror du att:
A: De flesta i sverige har en pendlingstid som är "ohållbar i längden"?
Eller
B: Du har lite orealistiska krav på hur nära man skall behöva bo sitt jobb och inte riktigt koll på hur folk pendlar?
A: De flesta i sverige har en pendlingstid som är "ohållbar i längden"?
Eller
B: Du har lite orealistiska krav på hur nära man skall behöva bo sitt jobb och inte riktigt koll på hur folk pendlar?
"Vid 45 minuter enkel väg börjar pendlingen klassas som lång i svensk forskning. Erika Sandow vid Umeå universitet visar i sin avhandling från 2011 att par där minst en av parterna pendlar mer än 45 minuter har omkring 40 procent högre separationsrisk under de första åren."
Har du problem med vad studierna visar kan väl du söka upp en egen studie som styrker ditt argument eller utföra en egen studie istället för att besvära mig med ditt nonsens.
Tycker du det är rimligt att lägga 7 arbetsveckor om året på att pendla så får du gärna göra det, ingen stoppar dig men folk betalar dyrt för att undvika det hela och därför ser vi extremt höga bostadspriser där jobben finns.
Kan folk undvika att pendla orimligt lång (30+ minuter) så gör folk det