Keanu Reeves, Harrison Ford, Arnold Schwarzenegger, Stallone, Tom Cruise och de där. De har ju varit bra på vad de gör och många människor har velat se deras filmer. Musiken i filmerna och med andra knep skapas "magi" eller vad man ska kalla det. Du kan nämna artister såsom Bruce Dickinson och de andra gamla hårdrockshjältarna. Fast många ser 40 år efter 1980-talet fördjävliga ut. Ta bort filmmusik och visa upp feta tatuerade personer och du "hyllar dem" inte längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorFredrik
Att få fram en film som känns som att den är på riktigt trots att vi alla vet att orcher, rymdskepp med mera inte finns, det är fan i mig poesi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Lite så jag tänker också... Att efterlikna verkligheten är ju inte riktigt lika imponerande.
Tänk efter! Jo det är det. Att filma i nutid klarar säkert Roy Andersson av bäst. Men jag tänker på tex Tillsammans från 2000 där man lyckades återge 1975 på ett fantastiskt bra sätt. Försök idag att återge Jakobsbergs Centrum eller Kista Centrum som hur det såg ut 1987! Det blir extremt svårt. Andra saker som försvårar sådant där är solpaneler och cykelbanor idag som inte existerade för bara 15 år sedan. Att återge
en nära dåtid kan vara skitsvårt och imponerande om det trots alla förändringar lyckas. Det är enklare att med gummi och smink och retro-kostymering skapa troll och älvor.