2026-09-21, 12:57
Medlem
nonameds avatar
Varför hyllar massa människor filmstjärnor som Hjältar och legender? Dom måste väl ändå veta att det bara är film. Dom är inga hjältar i verkligheten. Ändå hylas dom som det.
Citera
2026-09-21, 13:07
Medlem
Är du framgångsrik "hylas" du.
Är du duktig på ditt jobb i hemtjänsten - då "hylas" du av tre personer.
Skriver du en hitlåt - ja då "hylas" du av tre miljoner personer.
Lär du dej att stava - då "hylas" du av mig.
Citera
2026-09-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Varför hyllar massa människor filmstjärnor som Hjältar och legender? Dom måste väl ändå veta att det bara är film. Dom är inga hjältar i verkligheten. Ändå hylas dom som det.

Har du aldrig uppskattat en film du sett, trots att det bara är skådespeleri?
Citera
2026-09-21, 13:12
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Är du framgångsrik "hylas" du.
Är du duktig på ditt jobb i hemtjänsten - då "hylas" du av tre personer.
Skriver du en hitlåt - ja då "hylas" du av tre miljoner personer.
Lär du dej att stava - då "hylas" du av mig.

Tänk att helt obrydd knalla förbi nån toksnygg Hollywoodstjärna man vet just tjänat några hundra miljoner. Eller Tuva Novotny.
Citera
2026-09-21, 13:14
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Vet inte varför jag börjar tänka på Scarlett Johansson även om hon brukar "hylas"/hyllas här på Flashback.
Citera
2026-09-21, 13:21
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Vissa skådespelare är lysande och har en sån inlevelse i sin roll. Ser inte dom som hjältar men dom är duktiga på det dom gör.
Citera
2026-09-21, 13:37
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Senaste filmen jag såg var Act Of Valore. Riktiga Navy Seals som spelade rollerna och baserad på en verklig händelse.
Citera
2026-09-21, 13:38
Medlem
Citat:
Senaste filmen jag såg var Act Of Valore. Riktiga Navy Seals som spelade rollerna och baserad på en verklig händelse.

Det är ju fortfarande skådespelare.

Det normala för en bra skådis som inte är Navy Seal, att få igenom en massa träning med dom i för filmen de spelar in.
Citera
2026-09-21, 13:43
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Det är ju fortfarande skådespelare.

Det normala för en bra skådis som inte är Navy Seal, att få igenom en massa träning med dom i för filmen de spelar in.
Tror dom gjorde det i Lone Survivor.
Citera
2026-09-21, 13:51
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Att få fram en film som känns som att den är på riktigt trots att vi alla vet att orcher, rymdskepp med mera inte finns, det är fan i mig poesi.
Citera
2026-09-21, 13:58
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Att få fram en film som känns som att den är på riktigt trots att vi alla vet att orcher, rymdskepp med mera inte finns, det är fan i mig poesi.

Lite så jag tänker också... Att efterlikna verkligheten är ju inte riktigt lika imponerande.
Citera
2026-09-21, 14:02
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tror du att folk tror att all film är på riktigt? Jag misstänker att det är här det går fel för dig i så fall. De allra flesta är väl införstådda att det är på låtsas och det är väl just däri hyllandet ligger; att skådespelarna(och hela karusellen runt om) lyckas förmedla en känsla som blir engagerande för tittaren. Skådespel och skådespelare har väl funnits i alla tider för att spegla samhället och våra känslor, då är det väl inte så konstigt att de som gör det bra hyllas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in