Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag vet inte om det redan finns en tråd om detta. Mod får gärna sammanfoga i så fall.
Det finns.
Så blev hon fly förbannad. Det är viktigt att våra ledare har noll kontroll över sina känslor, då kan de alltid fatta viktiga beslut.
Citat:
diskuterade hennes trosor,
Det är viktigare att diskutera kvinnliga underkläder än att diskutera hur "tillfälliga" biltullarna i Stockholm skulle komma att vara.
Citat:
Men att direkt avfärda en enkel kommentar om att någon är ”sur” som en attack mot kvinnor har jag betydligt svårare att begripa.
De lever i känslornas värld. Hon är ju sur men djuren män får inte ens tycka något över huvud taget om hennes känslomässiga tillstånd. Sakfrågor och logisk diskurs? Vad är det?
Citat:
För mig blir det nästan motsägelsefullt.
Värre, det är dialektiskt.
Citat:
Om kvinnor och män ska behandlas som jämlikar
Funkar inte, har aldrig funkat, kommer aldrig funka. Man kan inte stycka av sitt eget ben kräla halva loppet, såga av sitt andra ben och punktera ena lungan när man ändå håller på, och sen klaga på att man inte vinner i det långa loppet.
Citat:
Jag har länge tyckt att väst ibland har en märkligt motsägelsefull syn på kön
Väst hade en ganska bra kvinnosyn innan västs elit övergav kristendomen för Mammon. Minst 35 000 svenska kvinnor kommer att abortera sina foster i år i feminismens och mammons namn. Fler svenska män ska leva i ensamhet. Mer invandrare ska in. Mer pengar ska till Ukraina och deras utvalda president. Iran måste besegras. Klimatet ska räddas. Bekräftande könsvård är inte alls sterilisering
with extra steps.