2026-09-21, 19:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Frågan är hur många av dessa somalier som har klanröstats fram genom förkryssade röstsedlar och kontant betalning.

Det är väl det normala sättet att rösta i Somalia
Citera
2026-09-21, 19:44
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Jag tycker det är så underbart att Vänster och Miljömuppar föll på eget grepp. Vurmar om massinvandring och blir petade av den nya adeln. Dessa fem går att muta utan problem. Tidö kanske får fortsätta?

Finns en ironi i det hela, sedan klagar ju vänsterslödder ständigt hur demokratin är hotad med SD i makten 😂

Skäms inte vänsterslödder för sin dumma ställning?
Citera
2026-09-21, 20:02
Medlem
Somalierna är nu så många att det avspeglar sig genom stort röstetal. Det går uppenbarligen att köpa in sig i riksdagen om man ska tro senaste bulletinen i aftonblaskan och sexpressen. Bankomatförsäljning av förtryckta röstsedlar, jodå det går bra nu Sverige. Vänsterpartister är fan ett hot mot landets säkerhet.

Nyval tack!
Citera
2026-09-21, 20:23
Medlem
Om man tänker på hur stor vissa släkter och klannätverk är samt landsmän hos tex somalier så kan jag tänka mig att kommun och riksdagsval kan bli värdefull för dessa.
Citera
2026-09-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tMD
Somalierna är nu så många att det avspeglar sig genom stort röstetal. Det går uppenbarligen att köpa in sig i riksdagen om man ska tro senaste bulletinen i aftonblaskan och sexpressen. Bankomatförsäljning av förtryckta röstsedlar, jodå det går bra nu Sverige. Vänsterpartister är fan ett hot mot landets säkerhet.

Nyval tack!

Nästa val får Tidö betala mer pengar för att få den somaliska rösten. Då lär dagens 105 000 somalier dessutom vara fler till antalet och fler röstberättigade.
Citera
2026-09-21, 21:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Den somaliska riksdagsledamot Leila Ali Elmi har 17 betalningsförelägganden hos Kronofogden
Vad säger ni, sveriges nya finansminister?
Citera
2026-09-21, 21:24
Medlem
https://www.reddit.com/r/Sverige/s/ZszNW2hOcT
I tråden förklaras var klanröstandet startade.
Sker vad jag förstår enbart inom den somaliska gruppen.
De övriga muslimerna har spritt sig eller röstskolkar efter Nyans lade ner.
Oklart för mig om det är Somalier eller Palestiner som är mest ovälkomna bland övriga araber som inte kämpar för kalifatet.
Citera
2026-09-21, 21:32
Medlem
De är inte så dumma de där somalierna. Håller ihop och röstar på de sina. Nu kommer mycket pengar varje månad till de som röstats fram.
Citera
2026-09-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tMD

Nyval tack!
När man beräknar den totala gruppen av svensk-somalier (vilket inkluderar både de som själva flyttat hit samt de som är födda i Sverige med båda föräldrarna födda i Somalia) uppgår antalet till omkring 113 000 personer.
Citera
2026-09-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Den somaliska riksdagsledamot Leila Ali Elmi har 17 betalningsförelägganden hos Kronofogden
Vad säger ni, sveriges nya finansminister?
Kronofogden är Sveriges värsta tjuv så vad är det för pengar de kräver av henne? Har staten tjuven kidnappat hennes barn eller djur och vill nu ha ordentligt betalt för det?
Citera
2026-09-21, 21:55
Medlem
Öppna era hjärtan
Citera
2026-09-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Kronofogden är Sveriges värsta tjuv så vad är det för pengar de kräver av henne? Har staten tjuven kidnappat hennes barn eller djur och vill nu ha ordentligt betalt för det?
Kronofogden är självaste satan i mänsklig skepnad och till alla idioter som säger "skulle du hellre att privata aktörer driver in din skuld" ja, om jag var skyldig så skulle jag det,eftersom detta då kombineras alltid med fem års absolut och villkorslös preskribering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in