2026-09-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Kan någon seriös, grävande journalist kolla upp hur det gick till när han fick uppehållstillstånd och skuldsanering? Hur bereddes dessa ärenden? Vem/vilka fattade besluten?
snälla vänd dig till media och få fart på dom , dina frågor är relevanta och bör få svar.
Citera
2026-09-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whathaveyougot
Somalierna ... dom tycker att han ska avsäga sig riksdagsplatsen ...
... mot annan betalning naturligtvis
Ja multikulturen bet marxisterna i aschelet.
Naturligtvis bara löjligt. Valfusk är ju någonting helt annat än detta.

OBS Inte han med att: "Svenska är bara ett lokalt minoritetsspråk som man inte behöver lära sig."
Senast redigerad av MyOpinion2 2026-09-21 kl. 19:07.
Citera
2026-09-21, 19:05
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Varför la åklagaren ner fallet från början?
Förmodligen för att åklagaren också är somalier.
Citera
2026-09-21, 19:06
Medlem
Tuors avatar
Det är bara en tidsfråga nu innan vi har samma korrumperade noggerkaos som i alla andra länder med många av dessa filurer.

Svensken har verkligen ingen aning om vad som väntar.
Citera
2026-09-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Varför fick ens negern uppehållstillstånd? Är det nån i tråden som vet varför negern fick uppehållstillstånd i Sverige? Han verkar ju åka fram och tillbaka till Somalia. Fan Sverige är ett jävla skämt. De borde se över systemet och dra tillbaka uppehållstillstånd och medborgarskap för minst en miljon människor.

Säkert moderatkärringen han drev företag med som gått i godo, hon kanske fick smaka lite negerdolme som tack.
Citera
2026-09-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ja, att det är ju en framgång för personen som fått skuldsaneringen. Sedan så behöver det inte vara något allvarligt som leder till skulder, räcker med sjukdom och några räkningar man glömt mer eller mindre.

JÅ har säkert spelskulder dessutom.
Vet inte vad JÅ har med detta att göra men intressant infallsvinkel likaså. Du har nog rätt, han glömde nog några räkningar och var lite sjuk. Hur som helst så är han frisk nu å living life, yay!
Hur ställer du dig till valfusk förresten?
Citera
2026-09-21, 19:13
Medlem
ansluts avatar
Så här står det på Mr Koll om ”politikern” Mohamed.

” Mohamed Abdukardir är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om honom vid 367 tillfällen.”

Killen börjar bli en kändis. Om ingen visste vem han var för ett par dagar sedan så vet dom nu.
Citera
2026-09-21, 19:15
Medlem
DonLatinos avatar
Älskar att se alla svenskar koka för att en somalie fått riksdagsposition. Ni är ju bara för roliga Hade personen varit av europeiskt ursprung med exakt samma historik och situation som M.A hade det inte ens skrivits artiklar om det.
Citera
2026-09-21, 19:21
Medlem
Radikalexorcists avatar
Vad som förvånar mig är hur en 30-årig somalier får en skuldsanering beviljad för en skuld på bara lite drygt 160.000kr. För att en svensk ska bli beviljad skuldsanering brukar beloppet vara minst det tredubbla och personen ska också ses som oförmögen att kunna betala av den skulden under resten av sitt liv.

Här har vi alltså en 30-årig somalier som lätt skulle klara av att betala sin skuld på ett par år om han skaffade sig ett simpelt jobb. Men han får alltså skuldsanering rakt av, får leva på existensminimum ett par år och ändå ha råd att flyga fram och tillbaks till sitt hemland.

Här finns det nog mer att gräva fram.
Citera
2026-09-21, 19:25
Medlem
badbollen3s avatar
Jag gillar det här lika lite som alla andra. Men, jag tycker att man som väljare har ett ansvar själv också. Om folk kom och hämtade annat folk, körde dem till röstlokalen och gav dem förikryssade sedlar så anser inte jag det vara fusk. Man kunde ta en annan sedel och stoppa i kuvertet. Om det däremot har utövats påtryckningar, i form av hot, så är det ju otillbörlig påverkan och brottsligt. Men det är ju mina åsikter blandat med lite fakta, ta det för vad det är. Jag kommer inte att protestera om det klassas som fusk, men jag tänker inte dö på den kullen...
Citera
2026-09-21, 19:28
Medlem
Man får inte vara god man med skulder. Men riksdagman och ha hand om bra med mer pengar.... det är ok?
Citera
2026-09-21, 19:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Älskar att se alla svenskar koka för att en somalie fått riksdagsposition. Ni är ju bara för roliga Hade personen varit av europeiskt ursprung med exakt samma historik och situation som M.A hade det inte ens skrivits artiklar om det.

Och du hade tyckt att det vore för djävligt om ex. en SDare gjort samma sak, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in